Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva menes det at maskinen liksom STØYER? Lager den lyd, eller bråker den uten FanGui?

At viftene går ofte eller for fort når dem ikke reguleres med FanGui. :)

Er det snakk om mye desibel? Jeg vil ha en maskin som faren min helst ikke hører. Hehehe. Han har litt shitty hørsel, men hører min maskin.

Lenke til kommentar
Hva menes det at maskinen liksom STØYER? Lager den lyd, eller bråker den uten FanGui?

At viftene går ofte eller for fort når dem ikke reguleres med FanGui. :)

Er det snakk om mye desibel? Jeg vil ha en maskin som faren min helst ikke hører. Hehehe. Han har litt shitty hørsel, men hører min maskin.

Som sven-o sier, vil den ikke støye ved normalt bruk ;) Garantert mye stillere enn stasjonær pc. :thumbup:

Lenke til kommentar
Lurer på noe: Hvordan kan man la spille velge oppløsning? Vil kjøre NFSU2 med 1600*1200 uten at det blit strukket... Klarte med den gamle driveren, men finner ikke det med 76.50...

Ja, har lagt merke til det der at oppløsningen bestemmes av driverne. Med orginale gamle drivere, får jeg ha 1280 * 1024 i windows. (gammel skjerm med stasjonær maskin altså). Men etter jeg gikk over til andre drivere, max 1280x960. Kjipt.

Lenke til kommentar
Blir Speedstep (om det er i denne maskinen's CPU) deaktivert når nettstrøm blir tilkoblet?

 

 

EDIT: Faen, dobbelpost!  :no:

Det velger du selv med alternativene i windows strømoppsett.

 

Forresten så har Diefer, tyskeren bak FanGUI viftestyringsprogrammet, laget et utmerket program som gir deg bedre kontroll over prosessorhastigheten. Det virker utmerket med i9300, og anbefales. (Speedswitch).

Lenke til kommentar
password: fikk du til WOW?

Jepps :yes:

 

Etter å ha prøvd 2 ganger uten hell, var jeg veldig rask med å bytte cd når jeg fikk melding om det. Hørte av en at det kunne være lurt at ikke CD/DVD spilleren

fikk noe "pause" mellom hver cd. Da funka det hos meg.

Jeg har lest litt rundt omkring om akkurat dette, og på gamer.no kan du lese om mange med det samme problemet.

 

Men nå er i alle fall jeg godt igang med spillinga. Spiller det ganske mye, og da er det greit med bærbar Bare å legge seg i senga å spille når man er sliten!

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg lurer på. Jeg blir ikke å ha så høy oppløsning i Windows at det gjør noe, så har jeg BRUK for WUXGA? Etter det jeg tror, er det oppløsningen som er forskjellen, right?

 

-John :)

Ja, det er oppløsningen som er forskjellig.

WXGA+ = 1440x900

WUXGA = 1920x1200

 

I tillegg har WUXGA-skjermen TrueLife så skjermen blir glossy og fin, mens WXGA+ skjermen er vanlig og matt.

 

Bildet blir ikke helt bra om du ikke kjører skjermen i native-oppløsning, spesielt ikke på tekst, så om du ikke skal kjøre 1920x1200, ikke kjøp WUXGA-skjermen.

Lenke til kommentar
Du kan vel spore den på nettsidene til dell?

Jeg fikk min én uke tidligere enn estimert leveringsdato.  :D

Hvor da? Bruker jeg ordrenummeret da eller?

Edit: fant det. :blush:

 

Heldiggris. ;)

 

Mer informasjon

Bestillingsdato:    5/18/2005

Faktisk forsendelsesdato:    5/19/2005

Befrakters navn:    UPS

Status pa din levering:    Din ordre er ute for levering beregnet leveringsdag er 5/20/2005

 

:dribble::dribble::dribble:

 

May 20, 2005

1:11 P.M.

 

 

OSLO, NO

 

 

THE ADDRESS IS IN A REMOTE AREA AND DELIVERIES ARE NOT MADE DAILY

7:32 A.M.

 

OSLO, NO

 

OUT FOR DELIVERY

7:31 A.M.

 

OSLO, NO

 

IMPORT SCAN

May 19, 2005

11:16 A.M.

 

 

IE

 

 

BILLING INFORMATION RECEIVED

:p

 

Noen gleder seg litt. :whistle:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Har også bestilt en Dell 9300, og det er ut til at leveringstid er 5 dager - ikke 14 som estimert. :D . Ser at UPS leverer godsakene. Noen som vet om de bare kjører ut varer mellom 0800 - 1600. Ikke hjemme fra jobb før 18.00 i morgen...

 

P.S. Dere som har fått Dell maskin nylig : Fulgte det med en "vanlig" XP Pro/Home CD i pakken ?

 

Din bestillingsinformasjon

Dells kundenummer:    NO2160133

Bestillingsnummer (ditt eller Dells):    601262461

 

Mer informasjon

Bestillingsdato:    5/18/2005

Beregnet leveringsdag:    5/23/2005

Faktisk forsendelsesdato:    5/20/2005

Befrakters navn:    UPS

Status pa din levering:    Din ordre er na hos transportoren. En detaljert status oppdatering vil snart v?re tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Har også bestilt en Dell 9300, og det er ut til at leveringstid er 5 dager - ikke 14 som estimert.  :D . Ser at UPS leverer godsakene. Noen som vet om de bare kjører ut varer mellom 0800 - 1600. Ikke hjemme fra jobb før 18.00 i morgen...

:scared: Tror du at du får maskinen allerede i morgen? :dribble:

 

olar, hvor i Norge befinner du deg?

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...