Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har med stor interesse lest ALLE postene i denne tråden pga jeg har siklet på i9300 i et par dager nå.

Det er sånne som dere som virkelig hjelper oss litt mindre avanserte brukere til å ikke drite oss ut.. (les lenger nede)

 

Jeg er først og fremst interessert i den som en "multimediamaskin" som jeg kan ta med ombord når jeg reiser på sjøen. Er det noen som kan si litt om DVD-avspilling, spilling av brente plater osv? Erfaringer med bildekvalitet og sånt?

Kan den til nøden brukes til å spille musikk, eller er et godt headset et must?

 

Jeg brente meg SKIKKELIG ved kjøp av stasjonær PC, og endte opp med

Intel(not so)Extreme graphics 64MB delt minne. Vil jo gjerne spille nyere spill, og håper på litt bedre resultat med denne maskinen. :D

Jeg satser på de fleste normale oppgraderingene dere har snakket om her, skjerm, minne, 1.86ghz og 256MB NVIDIA. Men venter nok til etter neste helg før jeg bestiller.

 

Som HD kommer jeg til å bruke en 250GB LaCie ekstern jeg allerede har. Kommer det til å koste mye å oppgradere HD i 9300 senere?

 

Takker uansett for interessant lesning så langt.

 

The Ape

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, EverythingApe.

Først og fremst, ikke vent til neste helg, da vil de flotte tilbudene være borte! :w00t:

Denne pc-en har fått skryt for å ha bedre høytalere enn andre pc-er, den har til og med sub. ;)

 

PC-en er nok ypperlig til multimedia-pc, men du kan være riktig uheldig å få en skjerm med mye baklys-lekkasje så det blir ekkelt å se på film ->

light1en.th.jpg

 

Å oppgradere harddisk senere vil ikke koste deg mer enn selve harddisken koster (rundt ett laken) og er ganske enkel å skifte selv. :)

 

Den stasjonær-pcen din, du kan sikkert sette inn et skjermkort i den! :p

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Så de kommer ikke med nye tilbud? ..tenkte kanskje de byttet dem ut nå og da, og at jeg kunne være heldig. :)

 

Tenkte å kjøpe 1024 MB RAM fra Komplett, og med mitt oppsett slipper jeg unna med 15.502,- Synes ikke det er så galt..

Men på den annen side så kjøpte en venn for noen uker siden en

Toshiba QosMio E15 med media centre for ca 13.000,-

(riktignok i UK, men uansett). Han skryter selvsagt uhemmet.

Den er et alternativ jeg vurdèrer.

 

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1785173,00.asp

 

Fant den linken, og den gjorde ikke akkurat valget lettere.. hehe

Ser de selges med XP Media Centre der, lurer på når vi får tilbudet her.

 

Og ang. den stasjonære, så gidder jeg rett og slett ikke å legge ut penger på den. :)

*dytter den over på frk Samboer som sikkert kan bruke den til å legge kabal*

Lenke til kommentar

Først og fremst, ikke vent til neste helg, da vil de flotte tilbudene være borte!

Hahaha!

 

Du går jo rett i fella. Det er jo akkurat dette Dell lever av - de lager gode tilbud med frister, men egentlig er det tilbud hele tiden. Fristene er bare for å få oss til å kjøpe så fort som mulig. :thumbup:

Lenke til kommentar
PC-en er nok ypperlig til multimedia-pc, men du kan være riktig uheldig å få en skjerm med mye baklys-lekkasje så det blir ekkelt å se på film

 

Det der så da utrolig lite pent ut! hehe.. Er det et "worst case scenario" eller er det noe mange er plaget med? ..vil tro man får byttet skjerm hos DELL om det så galt som det der.

Lenke til kommentar
PC-en er nok ypperlig til multimedia-pc, men du kan være riktig uheldig å få en skjerm med mye baklys-lekkasje så det blir ekkelt å se på film

 

Det der så da utrolig lite pent ut! hehe.. Er det et "worst case scenario" eller er det noe mange er plaget med? ..vil tro man får byttet skjerm hos DELL om det så galt som det der.

Ja, jeg mener Dell har god service på produktene deres.

 

Til eksempel fikk vi 512 Mb gratis RAM og ny PC etter at vi fant oljesøl inne i hovedkortet og PSUen på vår stasjonære - Dell Dimension 8300. Dette gjorde de uten et eneste om og men.

Endret av Panofix
Lenke til kommentar

Det er jo gull, Panofix!

 

Jeg er evig optimist, og alltid vært heldig med ting jeg har kjøpt, så service har jeg aldri hatt bruk for. :) Men det er betryggende å vite at man ikke blir møtt med "Send den inn, og vent." hver gang man har et problem.

 

En bekjent fikk VELDIG god service fra Dell da hun kjøpte pc.. hehe! :D

Skal ikke fortelle om det her, for dell vet sikkert ikke hvor snille de faktisk

var med henne. :tease:

 

kanskje off topic, men er det noen som har noen erfaringer med

Toshiba Qosmio vs i9300?

Lenke til kommentar
Du går jo rett i fella. Det er jo akkurat dette Dell lever av - de lager gode tilbud med frister, men egentlig er det tilbud hele tiden. Fristene er bare for å få oss til å kjøpe så fort som mulig.

Skal han kjøpe nå (innen 2 uker) vil jeg tippe det er smartest å kjøpe innen onsdag, men kan han vente en måned eller to får han nok det billigere da. :p

 

Det der så da utrolig lite pent ut! hehe.. Er det et "worst case scenario" eller er det noe mange er plaget med? ..vil tro man får byttet skjerm hos DELL om det så galt som det der.

Ja, det er mer eller mindre worst case scenario. ;)

 

kanskje off topic, men er det noen som har noen erfaringer med

Toshiba Qosmio vs i9300?

Den nye eller den gamle Qosmio? Den nye har jo Go6600. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål: Er det ikke mulig å oppnå samme kvalitet ved DVD avspilling på i9300 som avspilling på DVDspiller/TV?

Har prøvd det på min9300, men må si at kvalteten er heller laber. Veldig kornete og uskarpt bilde, spesielt ved mørkere bilder...

Lenke til kommentar
Ingen som har hørt noe on Media Center til Dell i norge?

Hva er egentlig XP Media Center Edition? :hmm:

Det er vel i all enkelhet noe Microsoft har funnet på for å gjøre PC'en og windows til et innslag i stuene våre.. Gjør maskinen til en "styringsenhet" for film, tv og musikk. Men det er jo bare et program, regner med man kan installere det etter å ha kjøpt maskinen.

Det kommer nok til å bli noe lignende PPW med filmer fra nett til TV i stua. Er kanskje fint å ha på trådløst nettverk om man har en linket mediespiller i stua? :)

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediace...it/default.mspx

Lenke til kommentar
Driver enda å leter etter en sekk som i9300 passer inn i. :hmm:

Den beste jeg har sett hittil er faktisk en Alienware sekk.

 

Hvordan frakter dere monsteret rundt? :)

Kjøpte meg en CaseLogic for 15" på komplett. Kostet 499 og passer perfekt. Har plass til pc, lader, og mus ++. Den er akkurat stor nok så det ser ikke ut som om jeg har med meg et teleskoporgel på tur.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Kjøpte meg en CaseLogic for 15" på komplett. Kostet 499 og passer perfekt. Har plass til pc, lader, og mus ++. Den er akkurat stor nok så det ser ikke ut som om jeg har med meg et teleskoporgel på tur.

Kunne du tatt noen bilder? :)

 

--

 

Tenkte på denne også: http://www.nbags.no/product_info.php?cPath...products_id=324

 

Targus XL (TXL617) ser også bra ut, anmeldelse her. Denne er desverre ikke å få tak i i Norge. :cry:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på skjermkortet med 256 mb og skjermkortet med 128 mb? Er jo nesten 2000 kr i prisforskjell. Jeg skal kunne spille krevende spill på den.

 

Og hva er forskjellen på

-Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

-primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

 

?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på skjermkortet med 256 mb og skjermkortet med 128 mb? Er jo nesten 2000 kr i prisforskjell. Jeg skal kunne spille krevende spill på den.

 

Og hva er forskjellen på

-Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

-primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

 

?

 

Takk for svar.

Ja, det virkelig stor forskjell! Det er klart verdt pengene hvis du satser på krevende spill og lignende.

 

Forskjellen på batteriene er jo kapasiteten - batterilengden. Så det er selvfølgelig klart best å velge den med 9-celle 80 WHr når det ikke utgjør noen prisforskjell. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...