Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å sette kontakten i veggen og ta maskinen i bruk. Batteriet vil jo lades opp mens du holder på. Det er ikke nødvendig å ta det ut! Hvor lang tid det tar avhenger litt av hvor fullt det var på forhånd.

Egentlig behøver du aldri å tenke på batteriet. Plugg inn ledningen når du er hjemme, og det vil være fullladet neste gang du tar med maskinen ut, osv. Elektronikken sørger ved dryppladning/vedlikeholdsladning for at batteriet ikke "overlades", og det er aldri egentlig nødvendig å ta det ut, bortsett fra kanskje om du bruker maskinen på nettstrøm i måndesvis i strekk. Da er det jo liten vits i å ha batteriet i (med mindre strømavbrudd er vanlig på dine trakter).

Lenke til kommentar

Det står heller aldri i bruksanvisningene til mobiltelefoner/bærbare pcer at den skal lades i en hel natt. Jeg har ikke merket at batteri på mobiltelefonene og bærbar pcene jeg har hatt blitt dårligere etter å ha ladet til batterilyset blir grønt. Ja, jeg gjør som jeg ønsker.

 

Du tror kanskje du har rett? :p

Lenke til kommentar

Ja, bare ta den i bruk. Fantastisk men sant! (Glem det der om at det skal være natt og fullmåne og slikt) .

 

Forøvrig: Når batteriet er fullt oppladet etter 2-3 timer slutter det lille orange led lyset helt bakerst til høyre å lyse.

 

Tilføyelse:

Det skader ikke å bla gjennom bruksanvisningen først! Blandt annet står det noe om at luftinntakene under maskinen ikke må tildekkes, og slikt.

Endret av ols
Lenke til kommentar
Ja, bare ta den i bruk. Fantastisk men sant! (Glem det der om at det skal være natt og fullmåne og slikt) .

 

Forøvrig: Når batteriet er fullt oppladet etter 2-3 timer slutter det lille orange led lyset helt bakerst til høyre å lyse.

 

Tilføyelse:

Det skader ikke å bla gjennom bruksanvisningen først! Blandt annet står det noe om at luftinntakene under maskinen ikke må tildekkes, og slikt.

Noe annet som er viktig å vite å? :whistle:

Lenke til kommentar

Kyrre, det er ikke mye man behøver å vite, egentlig. Maskinen er solid bygget og virker idiotsikker.

 

Det er et gammelt råd med alle bærbare at man helst åpner skjermen med to hender, eller tar midt på. Spesielt med trege hengsler er det en veldig påkjenning om man tar med en hånd i et hjørne og bryter opp.

 

Ellers er det jo endel nyttige tips i bruksanvisningen. (Det er for eksempel veldig greit å vite at man kan stille lysstyrken med FN + piltast. Eller vite hvordan man bruker Num lk tasten osv.

 

Jeg tok forresten frem bruksanvisningen nå nettopp for å sjekke hva som står om batteriet. Det anbefales generelt at det beholdes i maskinen hele tiden. Ladningstiden er oppgitt til ca 2 timer med avslått maskin, ikke noe om at den ikke kan brukes. Det er det, elektronikken tar vare på alt.

Lenke til kommentar

Fant ut dette om GeForce Go 6800 :

 

 

Memory Interface 256-bit

Memory Bandwidth (GBps) Up to 35.2

Fill Rate (pixels/sec.) 3.6 billion

Vertices/Second 470 million

Memory Data Rate 700 MHz DDR/DDR2

1100 MHz GDDR3

RAMDACs 400 MHz

 

 

Er dette bra, greit, elendig?

 

Noen som tror ca hvor lenge dette korte klarer å følge med(spill) f.eks age of empire 3 og Btf 2???? :ohmy::hmm:

Lenke til kommentar
vil bare "skryte" litt om XPS2, som er storebroren til 9300, med go 6800 ULTRA.....

jeg er super fornøyd med denne pc'en!

får 108 fps med i HL2 stresstest med 1900x1200 alt på max!!!!

Det er helt vilt, super rask pc!!

 

Web

Mitt råd er:

 

Ta opp dekselet, se på maskinen i et minutt eller to. Slå på maskinen, og bruk. Batteriet er allerede ladet! Dell har gjort det for deg... Når batteriet er oppbrukt, etter tre-fire timer, lader du maskinen over natten...

Best mulig batteritid gis ved full utladning og full oppladning.

Lenke til kommentar
Hehe. To harddisker, ja. Litt av et strømsluk da. ;)

Åssen skjerm har den?

Hva tror du prisen på lappen vil ligge på?

Når kommer den? Kanskje det er kommet noe enda fetere da?

Ifølge markedssjefen i F.S. vil den ha en inngangspris på rundt 20000 kr. (Dinside.no)

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt rundt på laptoper, og jeg likte den Dell'en pga Go6800. Men den var så jævlig dyr. *Ehm* Noen som vet om flere laptoper med Go6800?

det er den eneste i norge og den er billig i forhold til andre merker...

 

min kosta 16k

du får rimeligere maskiner med x700 til rundt 12k

 

dell 9300 får du ned i 13500kr med gf6800

 

 

ellers har du jo whitebox da med radeon x800 til minimum 23k

hehe.. Faen. Men altså, jeg vil ha en maskin som er god til gaming, og som ikke er så himla svær. Den Dell'en var jo gigantisk. Tenkte på en Tundra med 6600, funker det noe bra? Har selv 9800PRO på stasjonæren.

Den er ikke gigantisk, den er stor. En god del større en 15" laptop. Er du av den typen som skal reise mye, f.eks. med tog osv. og kanskje ha den med deg rundt på lik linje med din mobil, da er den nok en "drasse-pc".

På min side tar jeg den bare i en sekk, noe som er gjort på ca. 7 sekunder og tar den på ryggen. På ryggen blir den ikke tung i det hele tatt. Ellers flytter jeg den rundt omkring i huset, hvis jeg blir "lei" av å sitte et sted. Den får også ofte lov til å sitte på fanget!!! :)

Når man stiller en rekke krav til en ting, må en regne med at man må ta det ene og gi slipp på det andre. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...