Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Da er den nye 9400 kommet på de norske dell sidene, Pris ca. 17500 med 1,8 dual prosessor og 7800 skjermkort og 2048 mb ram. 1920x1200 skjerm, 100 gb harddisk og bluetooth.

5391890[/snapback]

Så mye for 17500? setter jeg opp det blir det lett 20 000... Er det et tilbud jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så mye for 17500? setter jeg opp det blir det lett 20 000... Er det et tilbud jeg har gått glipp av?

5468148[/snapback]

Dobbelt ram tilbudet deres, tenker jeg. De hadde 2gb for prisen av 1 her for litt tilbake og med de prisene Dell tar for ram, blir det for en prisforskjell på 2500,-

Lenke til kommentar

Hei alle guru'er!

Tror jeg trenger litt assistanse fra noen med litt mere innsikt i pc enn meg (skal ikke mye til :blush: )

Lastet ned 3DMark06 testen og kjørte den, med det nedslående resultatet 1603!!

Da jeg leser om andre med tilsvarende masking (I9300, GO9800, 1,86, 1gram) som får testresultater på over 3500 begynner jeg å lure..

Hvorfor får ikke jeg tilsvarende?

Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har noe inn i hel... masse prosesser som står og går. Regner med d er masse unødvendig som dell har lagt inn?!

Så, spørsmål nr 2, er hva kan jeg gjøre for å få bedre utnyttelse av maskina mi?

Legger ved bilde av testen + W. oppgavebehandling (hvis d funker)

Håper dere kan komme med noen gode råd!

post-78489-1137765462_thumb.jpgpost-78489-1137765539_thumb.jpg

Timmy!

Lenke til kommentar
Hei,

med Inspiron 9300: 6800GO, 2,13GHz, 2GB ram

3DMark06: 1965

De som for en score på over 3000 i 3DMark06 med Inspiron 9300, har byttet ut 6800GO med et 7800GTX skjermkort.

5471536[/snapback]

tror du har mye rot på pc'en? Gamle drivere etc? Siker på at du har slått av AA, AF og vertikal sync?

Lenke til kommentar
Her er noen bilder:

Hovedkortet med 7800 uten kjøler, nederst til venstre, sammen med ductapen og heiskortet fra tryvann er joysticksenderen festet til en usbport med bluetoothledningen.

mb.jpg

Et litt uklart bilde av brikken

brikke.jpg

Kjøleren til 7800 som er vesentlig bedre enn 6800 kjøleren, her ser du at det er kopper helt intil brikken. Den andre HD som jeg har i stedet for DVD ligger i bakgrunnen.

kjoler.jpg

Har malt deler av pc'n i matt sort.

sort.jpg

5436444[/snapback]

Fin fin oppgradering. ;)

Hva slags maling brukte du? Malte du lokket også? Har du bilder av pcen ovenfra?

Lenke til kommentar

Jeg brukte en matt sort maling for ovner. Skal du male den burde du først pusse ned helt til plasten, og så bruke en maling som etser seg ned i plasten. Jeg gjlrde ikke det, og det blir slitemerker etter sekken på den, det blir det forsåvidt på den orginale malingen også.

Jeg har ikke malt lokket, så det er likt alle andre. Spilte akkurat Splinter Cell CT på max, går strøkent og ser veldig veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Det der er jo riktig type, sikker på at du har satt den inn riktig?

Du har forresten ikke lov til å ha gifs som beveger seg som avatar :D

5511110[/snapback]

Takk for svar. Godt at det er riktig type hvertfall!

Hvis eg har kun 1gb brikken satt i så starter ikke maskinen. Hvis eg har en brikke på 256mb+1gb så starter den opp men kommer ikke lenger enn oppstartsmodus+får melding om at eg mangler en driver. Men får ikke til å starte xp cd en for å reparere... ?

Endret av Mantova
Lenke til kommentar

Er det noen endringer i BIOS som må gjøres for at 1gb minne fra Corsair skal kjøre?

Får bare til å starte hvis eg har Corsair brikken+Dell sin 256mb. Men Windows starter ikke. Får "memory write/read failure" ved oppstart. Har sett i BIOS og der står det 1.26gb minne. Får også melding om at "ntfs.sys" mangler.

Har ingen problemer med dell sine 2x256mb brikker.

Endret av Mantova
Lenke til kommentar

5511110[/snapback]

Hvis eg har kun 1gb brikken satt i så starter ikke maskinen. Hvis eg har en brikke på 256mb+1gb så starter den opp men kommer ikke lenger enn oppstartsmodus+får melding om at eg mangler en driver. Men får ikke til å starte xp cd en for å reparere... ?

5511149[/snapback]

Virker på meg som at det kan være HW feil ved den 1gig brikken?

Lenke til kommentar

5511110[/snapback]

5511149[/snapback]

Virker på meg som at det kan være HW feil ved den 1gig brikken?

5511787[/snapback]

Frykter det.....<eg får returnere den til Komplett.Kjipt az.
Lenke til kommentar
Ja, men du må jo ha en annen kjøle passive kjøling!

5511542[/snapback]

Mener du til 7800? Nødvendigvis ikke.

5511627[/snapback]

Du trenger nok ikke noe ekstra kjøling såvidt jeg har skjønte det.

5512343[/snapback]

Jeg kjøpte kortet fra en kar i USA. Kortet kommer med en kjøler som er større og bedre enn 6800 kjøleren, den har en ekstra heatpipe til cpu vifta, så den bruker begge viftene. 9300 er laget slik at kortet passer perfekt med den nye kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...