hifiking Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Man får ikke dobbel ytelse. Men man kan kjøre to spill på en gang, men det er jo heller sjelden man gjør. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Heisann! Trenger litt hjelp her, har brukt endel tid på å finne ut av det selv men står fortsatt like fast! Etter at jeg formaterte maskinen min (I9300) i julen har jeg mistet noen av 'Fn'-funksjonene, mens andre fortsatt fungerer. Det som bl.a. virker er Fn-Esc og Fn-PilOpp/Ned. Derimot er Fn-F2/F3/F10 ute av funksjon. Trodde at typisk Fn-F10 var en hardware funksjon, så må jeg endre instillinger eller mangler jeg noen plug-ins? Alle driverene er av siste versjon. I tillegg har jeg også mistet de grafiske egenskapene med Fn-tastene. Siden jeg brukte en versjon av XP som ikke er Dell-edition så var jo det egentlig bare å forvente, men hadde jo vært fint om jeg kunne installert de utenom. Tenker for eksempel på volum, lysstyrke, WiFi-tilkoblingene etc. Til orientering så oppdaterte jeg bios'n til A05. På forhånd tusen takk! Mvh Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 altså, til "vanlig" bruk og med kun én stor prosess gående samtidig (enten spilling, eller photshopping eller dvd-avspilling f.eks.) vil duoprosessorer ikke ha det spøtt å si? Jeg vurderer en 9300/9400 satt opp med windows media center edition men som også er kraftig nok til å kunne spille spill noen måneder frem i tid. For meg vil det ikke ha den store nytteverdien å gå for duoprosessorer, men heller sjekke ut mulighetene å få satt go 6800 inn i 9300 med en vanlig pentium m? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvorfor bare 6800go, slå på stortromma og gå for et 7800GTX! Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvorfor bare 6800go, slå på stortromma og gå for et 7800GTX! 5394052[/snapback] Behov vs. pris vs. strømforbruk. Pluss at jeg tror at dell kan montere 6800 i 9300 for meg. Her er jeg dog litt usikker, har fått ikke helt klare svar fra de. 7800 kan ihvertfall ikke monteres i 9300 (av Dell) har jeg fått beskjed om. Er klar over at disse komponentene kan ettermonteres, men jeg vil ikke styre oppi maskina selv. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Heisann! Trenger litt hjelp her, har brukt endel tid på å finne ut av det selv men står fortsatt like fast! Etter at jeg formaterte maskinen min (I9300) i julen har jeg mistet noen av 'Fn'-funksjonene, mens andre fortsatt fungerer. Det som bl.a. virker er Fn-Esc og Fn-PilOpp/Ned. Derimot er Fn-F2/F3/F10 ute av funksjon. Trodde at typisk Fn-F10 var en hardware funksjon, så må jeg endre instillinger eller mangler jeg noen plug-ins? Alle driverene er av siste versjon. I tillegg har jeg også mistet de grafiske egenskapene med Fn-tastene. Siden jeg brukte en versjon av XP som ikke er Dell-edition så var jo det egentlig bare å forvente, men hadde jo vært fint om jeg kunne installert de utenom. Tenker for eksempel på volum, lysstyrke, WiFi-tilkoblingene etc. Til orientering så oppdaterte jeg bios'n til A05. På forhånd tusen takk! Mvh 5394009[/snapback] Legg inn alt av software på dell sine sider, da får du alt det du savner, i tillegg får du en masse prossesser som sinker pc'n din. Det er ditt valg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Legg inn alt av software på dell sine sider, da får du alt det du savner, i tillegg får du en masse prossesser som sinker pc'n din. Det er ditt valg. 5394234[/snapback] Har vært inne hos dell å kikket men finner ikke frem.... har vel kanskje bare ikke talent! har du en link? men vil du anbefale å la vær? pga prossesser?? Thx! Lenke til kommentar
ols Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Legg inn alt av software på dell sine sider, da får du alt det du savner, i tillegg får du en masse prossesser som sinker pc'n din. Det er ditt valg. 5394234[/snapback] Har vært inne hos dell å kikket men finner ikke frem.... har vel kanskje bare ikke talent! har du en link? men vil du anbefale å la vær? pga prossesser?? Thx! 5394306[/snapback] For å få alle knapper og spesielle laptop funsksjoner til å virke 100% etter hensikten er det snakk om et par drivere som legges inn etter at du har insrtralleret ditt eget XP. Det er Notebook System og Quickset. Alle disse tingene er nevnt utallige ganger i denne tråden, sannsynligvis også i sammendraget på første side. Selv har jeg installert den ene, NS, men ikke Quickset. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei igjen! Nå funker ting som ønsket! Retter en stor takk til hifiking og ols for kjapp og konsis hjelp! Mvh Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei! Hadde en nettopp en snodig greie her, tilsynelatende med skjermen. Idet jeg skifttet skjermbilde eller åpnet en link i firefox/ie eller tilsvarende så kom det et lite høyfrekvent "hvin" fra maskinen. Kjørte maskinen kun på batteri, som nærmet seg slutten, men da jeg koblet til strømadapteren gikk det mer eller mindre bort. Så dette er rett og slett et legendarisk 'er-dette-normalt'-spørsmål? Til informasjon har jeg wuxga/go6800. mvh Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 O i9300 guruer! Vil et nVIDIA® GeForceT Go 7800 GTX PCI-Express kjøpt hos whitebox for 2654kr passe uten videre i en Dell i9300? ..med større strømforsyning osv. Og er prisen grei? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 jepp, den prisen er helt allright. De går for rundt $350 på ebay, før frakt og evt. MVA. Det vil være et greit kjøp Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tidligere har det blitt diskutert litt om man bør kjøre med eller uten batteri, etc. Til orientering har jeg fått vite fra Dell sine teknikere at det er helt trygt å kjøre uten batteriet i. (Det var vel kanskje ikke annet å forvente, men tenkte det var best å spørre... ) Da slipper man jo spørsmålet om man bør lade helt ut for så å lade opp igjen ved lengre tids stasjonær bruk. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 En ting til: Er det 1.6Ghz M730 eller M725 man kan pinmodde til 2.13Ghz? Jeg har skjønt det sånn at det er kun den med 400Mhz FSB, men er det 725? Og jeg ser at det er litt vanskeligere å få tak i M725 nå. Hvilke andre pinmod alternativ har jeg? Beklager om dette er diskutert i tråden før. Takker for svar. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 I bunn og grunn alle med 7X5. Tror sannsynligheten for en vellykket pin-mod blir mindre og mindre jo høyere opp du går. Men jeg har lest om mange som har vellykkede pin-modinger med 1.8 Ghz'en. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 O i9300 guruer! Vil et nVIDIA® GeForceT Go 7800 GTX PCI-Express kjøpt hos whitebox for 2654kr passe uten videre i en Dell i9300? ..med større strømforsyning osv. Og er prisen grei? 5416193[/snapback] Om det passer helt uten videre er noe jeg ikke ville satset på. Tror det er dellbios på kortene som sitter i dellmaskinene. Søk litt rundt på notebookforums.com Der snakket de om å bruke kort fra andre produsenter, husker å ha lest noe om at det ikke var så lurt, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Man får ikke dobbel ytelse. Men man kan kjøre to spill på en gang, men det er jo heller sjelden man gjør. 5393322[/snapback] tja, det har vel skjedd at jeg har hatt oppe to kabaler samtidig eller en kabal og tetris.. En av fordelene med dual core er at du kan kjøre to uavhengige tråder, f.eks dedikere en kjerne til å kode film og samtidig kunne arbeide uten for mye "lag". Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Man får ikke dobbel ytelse. Men man kan kjøre to spill på en gang, men det er jo heller sjelden man gjør. 5393322[/snapback] tja, det har vel skjedd at jeg har hatt oppe to kabaler samtidig eller en kabal og tetris.. En av fordelene med dual core er at du kan kjøre to uavhengige tråder, f.eks dedikere en kjerne til å kode film og samtidig kunne arbeide uten for mye "lag". 5417849[/snapback] Det er sant, jeg brukte faktisk HT på min gamle 3.6 P4 til å kjøre en Joint ops server på den ene "cpu'n", og en annen joint ops på den andre på et lan. Fungerte fint det. Men om man ikke er ivrig encoderfan eller gjør sånne operasjoner ofte, vil man kanskje ha mer glede av en raskere singelcore? Endret 10. januar 2006 av hifiking Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Man får ikke dobbel ytelse. Men man kan kjøre to spill på en gang, men det er jo heller sjelden man gjør. 5393322[/snapback] tja, det har vel skjedd at jeg har hatt oppe to kabaler samtidig eller en kabal og tetris.. En av fordelene med dual core er at du kan kjøre to uavhengige tråder, f.eks dedikere en kjerne til å kode film og samtidig kunne arbeide uten for mye "lag". 5417849[/snapback] Det er sant, jeg brukte faktisk HT på min gamle 3.6 P4 til å kjøre en Joint ops server på den ene "cpu'n", og en annen joint ops på den andre på et lan. Fungerte fint det. Men om man ikke er ivrig encoderfan eller gjør sånne operasjoner ofte, vil man kanskje ha mer glede av en raskere singelcore? 5417937[/snapback] I mitt tilfelle f.eks. hvor jeg har planer om å bruke den som media center og helt sikkert kommer til å ta opp endel tv-programmer samtidig som jeg jobber på maskina, vil kanskje dual core ha noe for seg? Eller er "opptaks-operasjonen" såpass lite systemkrevende at jeg uanskvett ikke vil merke noe til dette om jeg spiller eller gjør andre ting samtidig? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Men om man ikke er ivrig encoderfan eller gjør sånne operasjoner ofte, vil man kanskje ha mer glede av en raskere singelcore? 5417937[/snapback] Kortsiktig er nok det riktig, men flere og flere programmer og spill vil støtte og kunne utnytte dual core og i ett slikt scenario vil dual core yte bedre, dvs med mindre du har en utrolig raskt single core og en utrolig treig dual core. Men systemene som er prismessig sammenliknbare i dag bør ha dual core CPUer som gjør en bedre jobb enn en single core... under forutsetning av at applikasjonene du vil benytte faktisk støtter dual core. Dvs skulle jeg selv kjøpt ny maskin i dag, ville jeg definitivt gått for dual core. Endret 11. januar 2006 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå