Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

DELL 

256MB nVidia Ge Force 6800 for Dimension 4700 MMT / 8400 MT / XPS MT 

2 253,75 kr

Nå 1 835,50 kr

Er det dette grafikk kortet på nettsida til Dell som er kompatibel medl 9300?og som må kjøpes utenom.

Har tenkt å bestille 9300 imorra så det hadde vært kjekt med et kjapt svar. :)

5341790[/snapback]

det er for dell stasjonær, skulle jeg tro

5342598[/snapback]

Kjipt.. Vil det si at kortet ikke selges utenom? Hvor kan eg få tak i det?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DELL 

2 253,75 kr

Nå 1 835,50 kr

Er det dette grafikk kortet på nettsida til Dell som er kompatibel medl 9300?og som må kjøpes utenom.

5341790[/snapback]

5342598[/snapback]

5343418[/snapback]

Jeg skal straks selge mitt.

Lenke til kommentar
DELL 

2 253,75 kr

Nå 1 835,50 kr

5341790[/snapback]

5342598[/snapback]

5343418[/snapback]

Jeg skal straks selge mitt.

5345114[/snapback]

Du har PM :)
Lenke til kommentar

Får min Dell i posten en av de nærmeste dagene, men trenger litt ekstra minne til den. Skal bestille 1GB brikke og tenkte å bestille fra SHG.

SHG har to brikker som er aktuelle, til kr 716,- og 720,-

DDR2-533 CAS 4 til 716,-

DDR2-400 CAS 3 til 720,-

Hva er forskjellen på CAS 4 og CAS 3?

Tenkte å kjøpe den til 716 siden den var 533MHz, men den har de ikke på lager. Vil den andre brikken passe?

Endret av 31137
Lenke til kommentar

hei! sitter her og vurderer 9300.. kan noen hjelpe litt?

Kriterier:

Jeg kommer ikke til å ha stasjonær pc så den bærbare må fungere til "alt". vekt og størrelse bryr jeg meg fint lite om.

World of warcraft står på hylla og samler støv fordi nårværende maskiner (som tilhører en utflyttende sambo) ikke takler det. jeg er likevel ikke noen "storspiller", og bruker mest tid på andre ting. det viktigeste er at spillet fungerer greit liksom. samtidig hadde det vært greit om maskinen "holder seg" en stund slik at jeg slipper flere støvsamlere på en tid, når jeg skal bruke 15k+ så bør det være et par år til neste investering.

ellers driver jeg mest med småtteri, spille/laste ned musikk, webdesign og bilderedigering (fint om maskinen tåler at jeg redigerer på mer enn ett bilde samtidig liksom ;) ).. og håper også å få til litt videoredigering.

har puslet litt med valgene på dell og akkurat nå ligger den på 17K. er skrekkelig usikker på om jeg ønsker å bruke så mye.

oppgraderte fra 1.86 til 2.0 ghz.. verdt 750kr, eller?

er veldig usikker på skjermen.. med prisen ovenfor har jeg valgt den 1920x1200.. men vet ikke om jeg trenger det.. hvor mye vil jeg angre om jeg sparer 1000 på å velge 1440x900? har problemer med å se for meg forskjellen..

valgte også bare 1 års henteservice.. noen som har erfaring her? sparer jo 3000 i forhold til "standard".

minnet er greit, får jo 2048 til samme pris som 1024.

HD! her kan jeg også spare nesten en tusenlapp på å velge 5400rpm istedenfor 7200... hvor mye har dette å si for en "hvermannsen" som meg? jeg er en utolmodig sjel, men er også glad i penger spart ;) råd mottas med takk. begge er jo 100gb, som skulle holde en stund.

batteri. her synes jeg 9-celle var et naturlig valg ovenfor 6. men hvor lenge varer det egentlig?

har også lagt til firewire, pga nevnte ønske om videoredigering. ellers ingen endringer.

hvis jeg går ned på ghz, rpm og skjerm så synker prisen fra 17200 til 14500. er de nevnte endringene verdt 2700kr? :hmm:

bruker alt for mye tid fremfor skjermen, men føler meg likevel ganske lost når det gjelder hva som er verdt å bruke penger på i forhold til hva jeg har behov for :ermm::dontgetit::(

Lenke til kommentar

Jeg mener den beste skjermen er et must! Man får mye mer "real-estate" på skjermen da.

Det med cpu'en. Jeg har lest noe sånt som at fra 1.73 til 2.13 Ghz så var det 7% ytelsesforbedring.

The 1.73GHz Pentium M trailed the 2.13GHz Pentium M by just 7 percent but cost about $300 less and offered 22 more minutes of battery life.

Du får gjøre hva du vil. Mulig at den teksten er misvisende, men jeg velger å tro på den da jeg skal kjøpe en 9300 selv snart, og absolut ikke har en tykk lommebok for tiden.

9 cellers er også et fornuftig valg.

EDIT: Link til overnevnte artikkel: http://reviews.cnet.com/4520-11412_7-6395404-2.html?tag=arw

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Hei, et par spørsmål her. Bestilte min Dell om lørdagen, med følgende oppsett;

Pentium M 1.86 GHz

2x512 MB RAM

GeForce Go6800

80 GB 5400 RPM

17" WXGA+ skjerm (Noe jeg angrer på etter jeg oppdaget denne tråden.)

Bluetooth adapter

DVD R/RW+- etc.

Er det mulig å bytte skjerm i ettertid ? Lest igjennom 40 sider av denne tråden nå, og har ikke sett noe angående dette enda. (Så et bilde av en uten skjerm, som ventet på ny.)

Man kan sikkert fysisk bytte skjerm i ettertid, men det jeg ville gjort er om du ikke har fått maskina enda, å ringe Dell og bedt om å få wuxga-skjermen. Om det ikke lar seg gjøre eller du allerede har fått skjermen har du alltid minimum 14 dagers angrefrist på produkter handlet på nettet (iallefall fra norske nettbutikker). Da er det bare å returnere og bestille ny med riktig skjerm.

Lenke til kommentar

Kjøp en 9300 med x300, 1.86ghz og lite minne, men 7200 disk.

Kjøp et 7800 fra USA, ca 2500+

Selg 1.86/500 for ca 1500,-

Kjøp en 1.6/400 og gjør den om til 2.13GHz ca 1500,-

Kjøp 2GB fra komplett

Kjøp en 130W PSU fra ebay, ca 300,-

Resultat, 2.13 GHz, 7800GTX, 2GB minne til spottpris.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at dette er nevnt hittil i tråden...

Til dere som har planlagt innkjøp av inspiron 9300 - vent til fredag/mandag da er inspiron 9400 til salgs. Dette har jeg fått opplyst av selger hos Dell.

Fant denne linken

og linken til Dell Europe som det også vises til i ovennevnte link finner du her.

Hvordan prisene blir i Norge vet jeg ikke, men "Intel® CoreT Processor Duo T 2400 (1.86GHz, 2MB L2 Cache, 667MHz FSB)" og "256MB nVidia Geforce Go 7800 Ultra Graphics Card" høres jo ikke dumt ut? ;)

Lenke til kommentar

http://configure.us.dell.com/dellstore/con...c=E1705S1&s=dhs

Jeg er veldig spent på prisene gitt :p

Virker som om det kun vil være toppmoddelen som har 7800, alle andre har integrated skjermkort, og det er rett og slett ikke et alternativ. Ser også at den selges med 6 cellers batteri, da kan vel ikke batterilevetiden være allverden :p

Spessielt ikke med dualcore cpu :p

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Mens vi venter på å se hvordan den norske varianten blir, noen som kan si noe om disse skjermkortene? Intel GMA 900 og 950? i forhold til f.eks. x300 eller go 6800?

(bør man ha en egen inspiron 9400-tråd, eller diskuterer man dette videre i denne tråden?)

Lenke til kommentar

Unnskyld evt. dumt spørsmål, men denne "duo core" prosessoren... Betyr det TO prosessorer? Altså dobbelt så rask som en "vanlig" pentium m prosessor? Eller er det ting jeg ikke får med meg her?

Forøvrig kan man iflg. selger hos Dell ikke velge go 6800 på denne. Enten 7800 eller 128mb ati kortet, om jeg forsto selgeren rett. Man bør nok iallefall velge det litt større batteriet her for 225,- +, ellers så kan jeg ikke se hvordan man skal rekke å gjøre annet enn å starte opp maskina før du må lade på nytt... ;)

Dette var en virkelig spennende maskin, men synd at den ble så dyr. Her må budsjettet virkelig strekkes... Hmm...

Lenke til kommentar
Unnskyld evt. dumt spørsmål, men denne "duo core" prosessoren... Betyr det TO prosessorer? Altså dobbelt så rask som en "vanlig" pentium m prosessor? Eller er det ting jeg ikke får med meg her?

Forøvrig kan man iflg. selger hos Dell ikke velge go 6800 på denne. Enten 7800 eller 128mb ati kortet, om jeg forsto selgeren rett. Man bør nok iallefall velge det litt større batteriet her for 225,- +, ellers så kan jeg ikke se hvordan man skal rekke å gjøre annet enn å starte opp maskina før du må lade på nytt... ;)

Dette var en virkelig spennende maskin, men synd at den ble så dyr. Her må budsjettet virkelig strekkes... Hmm...

5392140[/snapback]

Dual core er en M prossessor med to kjerner. Vil ikke hjelpe deg noe i spill. 7800 kortet kjører kun på halv fart på batteri (om den gjør som andre dellmaskiner.) Å ikke velge 9 cell batteriet er en vei ingen burde gå. Kjøp en 9300 og bygg den om selv. Er mer morro, raskere prossessor, kun en kjerne da, og billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...