skol Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hei, etter 2 måneders bruk så er jeg glad jeg valgte WUXGA, selv om jeg bare bruker 1024x768 oppløsning på min stasjonære 19" skjerm. Jeg bruker nesten ikke den stasjonære maskina lenger pga at jeg har blitt vant til det sylskarpe bildet til WUXGA-skjermen på min 9300. Det tok litt tid før jeg ble komfortabel med 1920x1200 oppløsning. Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er det noen som vet om det finnes en dockingstasjon til inspiron 9300? Bruker den som multimedia maskin og synes det hadde vært greit om lader og kabler var plugget i en slik... litt mas å drasse med seg lader og diverse hver gang en skal se film.. Lenke til kommentar
Englekaninen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bestilte maskinen i går, med wuxga-skjermen, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i et par uker. Det kan kanskje gå med et par liter tålmodighetskrem. Lenke til kommentar
Englekaninen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Var inne og sjekka åssen det gikk med pc'n nå, og faktisk var den allerede klar og sendt til transportør! Raskere enn jeg hadde forventet det. "Din bestilling er ekspedert den 2005-11-18 Fase:5. Ekspedert 1. Bestillingsbehandling 2. Produksjon ikke startet 3. Produksjon 4. Klargjøring før levering 5. Ekspedert fredag, november 18, 2005 Bestillinger når vanligvis sin bestemmelse innen 2 - 5 arbeidsdager etter faktisk forsendelsesdato. Din bestilling er ekspedert den (dd/mm/yyyy) 2005-11-18" Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jepp kan gå fort av å til:=) gled deg til du får maskinen;) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 heisann! jeg bestilte min I9300 på en mandag og på fredag stod UPS på døren med den! Ganske imponert av Dell som pr telefon estimert leveransen til 2-3 uker! har hatt maskinen nå i ca 3 uker og er kjempe fornøyd med den! eneste jeg ville ha gjort anderledes var å formatert maskinen og satt den opp fra scratch før jeg installerte altslags eget dill dall. for d er mye dell-mass på den.. Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Heihei. Jeg har lagt merke til at det er noen effekter som blir borte på en del spill med min i9300. Noen som har lagt merke til det samme? Som for eks. Energi baserte våpen i Anarchy online vises ikke (energy rapiers, sword of dusk, dawn). Hadde også noen ting som mangler i wow. men de har jeg glemt hva er :/ Noen små effekter som også ikke vises i dungeons & dragons online De er bare de jeg kan huske akkurat nå. Endret 20. november 2005 av PsySpectre Lenke til kommentar
zonko Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er dette nyeste og beste driver til go 6800-kortet, eller finnes det noen bedre? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Er dette nyeste og beste driver til go 6800-kortet, eller finnes det noen bedre? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html 5210019[/snapback] Det er i allefall den nyeste fra nVidia. Om de er de beste er en annen sak. www.laptopvideo2go.com Endret 26. november 2005 av hifiking Lenke til kommentar
K-Pax Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er dette nyeste og beste driver til go 6800-kortet, eller finnes det noen bedre? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html Får du installert denne driveren når du har Go kort, uten å mod'e den? Det går ikke med mitt Go 6600 kort... http://www.nvidia.com/object/81.95_winxp_32_supported.html Lenke til kommentar
skol Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei, dersom en skal bruke de siste driverne som nVidia har lansert så må en bruke en modifisert .inf fil for at en skal klare å installere driverne. Se om du kan finne en modifisert .inf fil på forumet til: http://www.laptopvideo2go.com/ Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei, dersom en skal bruke de siste driverne som nVidia har lansert så må en bruke en modifisert .inf fil for at en skal klare å installere driverne. Se om du kan finne en modifisert .inf fil på forumet til: http://www.laptopvideo2go.com/ 5213896[/snapback] Eller laste ned disse nVidia Go, de er for 6800 også. Lenke til kommentar
Englekaninen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har nå hatt maskinen i snart en uke, og fått noen erfaringer. Alt i alt, vil jeg si at jeg er godt fornøyd med maskinen. Men det er noen ting som trekker ned, i hvert fall på den jeg har fått. 1) Ved sort bilde på skjermen, f.eks. xp-screensavern, er det er gråskjær i nedre del, minst mot sidene, mest på midten. Normalt?? 2) Noe som ofte dirrer ved avspilling av f.eks. musikk. Selv på lavt lydvolum. 3) Problem med å få fram alfakrøll. Må trykke:"alt gr+alt; slippe opp alt; trykke 2" for å få den fram. Dette krølleproblemet la jeg også inn på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495415 Flere med lignende erfaringer, og kanskje løsninger? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har nå hatt maskinen i snart en uke, og fått noen erfaringer. Alt i alt, vil jeg si at jeg er godt fornøyd med maskinen. Men det er noen ting som trekker ned, i hvert fall på den jeg har fått. 1) Ved sort bilde på skjermen, f.eks. xp-screensavern, er det er gråskjær i nedre del, minst mot sidene, mest på midten. Normalt?? Jepp, bytt skjerm, eller vent på at det forsvinner av seg selv 2) Noe som ofte dirrer ved avspilling av f.eks. musikk. Selv på lavt lydvolum. Løse deler? 3) Problem med å få fram alfakrøll. Må trykke:"alt gr+alt; slippe opp alt; trykke 2" for å få den fram. Dette krølleproblemet la jeg også inn på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495415 Skru av hotkeys i nVidia innstillingene. Flere med lignende erfaringer, og kanskje løsninger? 5217971[/snapback] Lenke til kommentar
Englekaninen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har nå hatt maskinen i snart en uke, og fått noen erfaringer. Alt i alt, vil jeg si at jeg er godt fornøyd med maskinen. Men det er noen ting som trekker ned, i hvert fall på den jeg har fått. 1) Ved sort bilde på skjermen, f.eks. xp-screensavern, er det er gråskjær i nedre del, minst mot sidene, mest på midten. Normalt?? Jepp, bytt skjerm, eller vent på at det forsvinner av seg selv 2) Noe som ofte dirrer ved avspilling av f.eks. musikk. Selv på lavt lydvolum. Løse deler? 3) Problem med å få fram alfakrøll. Må trykke:"alt gr+alt; slippe opp alt; trykke 2" for å få den fram. Dette krølleproblemet la jeg også inn på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495415 Skru av hotkeys i nVidia innstillingene. Flere med lignende erfaringer, og kanskje løsninger? 5217971[/snapback] 5218807[/snapback] Slo av hotkeys nå, og titei, fram kom alfakrøllen på normal måte. Kan skjermen gå seg til etterhvert altså? Om den må byttes, gjør de jobben her, eller tar de med seg pc'n, så jeg blir uten bærbar en stund? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har nå hatt maskinen i snart en uke, og fått noen erfaringer. Alt i alt, vil jeg si at jeg er godt fornøyd med maskinen. Men det er noen ting som trekker ned, i hvert fall på den jeg har fått. 1) Ved sort bilde på skjermen, f.eks. xp-screensavern, er det er gråskjær i nedre del, minst mot sidene, mest på midten. Normalt?? Jepp, bytt skjerm, eller vent på at det forsvinner av seg selv 2) Noe som ofte dirrer ved avspilling av f.eks. musikk. Selv på lavt lydvolum. Løse deler? 3) Problem med å få fram alfakrøll. Må trykke:"alt gr+alt; slippe opp alt; trykke 2" for å få den fram. Dette krølleproblemet la jeg også inn på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495415 Skru av hotkeys i nVidia innstillingene. Flere med lignende erfaringer, og kanskje løsninger? 5217971[/snapback] 5218807[/snapback] Slo av hotkeys nå, og titei, fram kom alfakrøllen på normal måte. Kan skjermen gå seg til etterhvert altså? Om den må byttes, gjør de jobben her, eller tar de med seg pc'n, så jeg blir uten bærbar en stund? 5223284[/snapback] Skjermen blir normalt litt bedre etterhvert. Du må ringe DELL å høre hva de sier om hvor den byttes. Maser du litt så kanskje de gjør det hos deg. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Lurer på å kjøpe 2*1gb twinmos pc4300 (1.300,-). Det er vel samme f... hvilket merke jeg kjøper til den eller? Alternativt så får man jo cas 3.0 brikker (crucial tror jeg) til 180,- mer på shg. Tror dere det er noen merkbar ytelseforskjell? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Lurer på å kjøpe 2*1gb twinmos pc4300 (1.300,-). Det er vel samme f... hvilket merke jeg kjøper til den eller? Alternativt så får man jo cas 3.0 brikker (crucial tror jeg) til 180,- mer på shg. Tror dere det er noen merkbar ytelseforskjell? 5234734[/snapback] 2GB er bra, litt forskjel er det jo på cas 4 og 3. Men om det er verdt pengene er vel som baken. På den andre siden er ikke 180,- så mye for noe som er bedre. Tror ikke du merker det i annet en SuperPI. Lenke til kommentar
password Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg har for øyeblikket en brikke med 1024 Mb RAM fra Dell sittende i maskinen. Har tenkt å sette inn en til med 1024, men er usikker på hva jeg skal velge. Hadde blitt glad om noen hadde giddet å linke til den rette typen på f.eks komplett sine sider Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvilke drivere/oppsett bruker dere som får 4000+ 3dmark05 poeng med denne maskinen. Har selv fått min med 1.86GHz CPU, 6800 Go skjermkort og 2GB minne, men skuffende nok gir 3dmark05 meg bare 3400 poeng, det er faktisk dårligere enn x700Pro kortet i den stasjonære maskinen min som jeg skviser rundt 4000 poeng utav uten noe heftig OC. Jeg har en følelse av at det er noe jeg glemmer, kanskje skjermkortet er i sparemodus? maskinen er hvertfall utrolig tille, dvs omtrent ikke viftestøy selv under 3dmark05. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå