Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Dell vil ikke selge XPS maskin med mindre enn 1024mb, og de ekstra 1024 får jeg gratis (eller "gratis" om du vil).

Så kjøper jeg med 2x512 må jeg ut med ca 2500kr fra komplett i tillegg.

Men kjenner noen til noen som kansje har fått et bedre tilbud?

(alltid kjekt å ha noe ekstra å prute med, tror jeg har fått ned prisen ca 2500kr til nå, + dobbel ram)

5009618[/snapback]

Hvis du har fått prutet ned maskinen med 2500,- så tyder dette bare på en ting, og det er at det kommer et godt tilbud på denne maskinen i nær tid...

Dell slår ikke av et sånt beløp uten veldig god grunn, og jeg vet av erfaring at selgere har ca 800,- som et fohandligsbeløp og det er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell slår ikke av et sånt beløp uten veldig god grunn, og jeg vet av erfaring at selgere har ca 800,- som et fohandligsbeløp og det er det.

5009688[/snapback]

Selgeren snakka om at de hadde satt ned m170 for en uke eller 2 siden, så dette kan bli bra.

Men sånn btw, noen som vet om tester av m170 med go7800 ??

Lenke til kommentar
Fangui er installert etter læreboka....

5001457[/snapback]

Hvor finner du læreboka.... , kan du dele den med oss ?

5012224[/snapback]

Den originale fangui virker ikke korrekt med i9300. Gjør følgende:

1.Installer den originale versjonen likevel, du finner den på www.diefer.de

2 Gå til mappen med programmet og bytt ut i8kfangui.exe med den modifiserte filen i9kfangui.exe som det er en link til i det første innlegget i tråden her.

3. Hvis den siden er nede, finnes det en annen versjon som virker like bra, men som ser litt enklere ut, og som du kan bruke i mellomtiden, se her:

httpwww.notebookforums.comshowthread.phpt=73926&highlight=i8kfangui

Bare spør igjen hvis det er noe som er uklart.

Lenke til kommentar
Fangui er installert etter læreboka....

5001457[/snapback]

Hvor finner du læreboka.... , kan du dele den med oss ?

5012224[/snapback]

Den originale fangui virker ikke korrekt med i9300. Gjør følgende:

1.Installer den originale versjonen likevel, du finner den på www.diefer.de

2 Gå til mappen med programmet og bytt ut i8kfangui.exe med den modifiserte filen i9kfangui.exe som det er en link til i det første innlegget i tråden her.

3. Hvis den siden er nede, finnes det en annen versjon som virker like bra, men som ser litt enklere ut, og som du kan bruke i mellomtiden, se her:

httpwww.notebookforums.comshowthread.phpt=73926&highlight=i8kfangui

Bare spør igjen hvis det er noe som er uklart.

5012941[/snapback]

Her er siste versjon; i9kfangui 2.2.2

Siden er for tiden nede, men forventes å komme tilbake straks.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Installerte nettopp ny bios til 9300, A05. Merker nå at maskinen er blitt mye roligere, dvs ikke så mye viftestøy. Viften nullstilles helt i perioder med lett bruk.

Selvfølgelig øker tempen litt, mellom 4o -45 grader ved idle, gjelder cpu-temp.

Har ikke avinstallert fangui enda, men tror nok at mange nå vil greie seg uten dette programmet

Lenke til kommentar
Installerte nettopp ny bios til 9300, A05. Merker nå at maskinen er blitt mye roligere, dvs ikke så mye viftestøy.

Litt rart, skal ikke være endret noe i forhold til viftestyring i følge denne teksten for A05:

Enhancements:

=============

1. Added support for Absolute Computrace Security Solution Feature.

2. Added support for Battery Health Meter(BHM).

3. Improve the Ghost performance in DOS.

4. Optimize the battery charging algorithm.

Lenke til kommentar
Ser at linken til FanGUI 2.2.2 ikke virker enda. Har derfor lagt den ut selv her

5023129[/snapback]

Takker. FanGUI 2.2.2 har ganske rotete design i forhold til tidligere. Er noe forbedret?

Ellers er det kanskje på tide at noen gjør noe med de stygge tallene som FanGUI viser i systray. CHC har mye penere visning av temp. Er det så vanskelig å kopiere?

Lenke til kommentar
Installerte nettopp ny bios til 9300, A05. Merker nå at maskinen er blitt mye roligere, dvs ikke så mye viftestøy. Viften nullstilles helt i perioder med lett bruk.

Selvfølgelig øker tempen litt, mellom 4o -45 grader ved idle, gjelder cpu-temp.

Har ikke avinstallert fangui enda, men tror nok at mange nå vil greie seg uten dette programmet

5023720[/snapback]

Hallo'n

Har du ein link til kor me finne siste bios ??

Sjekket på dell sine sider men klarte ikkje å finne noe ( Fy for noen ROTETE sider )

Lenke til kommentar
Hei Fjonisen

Hvis du leser siden nedover vil du se hvordan det gjøres. Er jo bare poster anngående det. Vil du ha en maskin som er mye roligere er det en bra løsning å update biosen:=)

gjorde  det nettopp og hører jo ikke maskinen nå!

5026908[/snapback]

Står ingen ting om hvordan dette gjøres bare hvor du laster den ned...

Fjonisen lagre filen på skrivebord eller Mine Doc og kjør den der i fra, dette er et lite program som innstalerer seg selv så det er veldig enkelt.

Maskinen restarter seg etter du har kjørt filen, og Bios er oppgradert.

NB-Du må både ha støm og batteri i maskinen for ar filen skal kunne kjøres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...