Eulogy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 I dag fikk jeg endelig Dell XPS sekken min, etter over 14 dagers venting, men det var verdt det=) Den er sykt stor, og har god plass til alt du måtte trenge, god polstring for pcen har den også, og den er veldig god å ha på ryggen. Er du liten anbefaler jeg deg derimot ikke å kjøpe denne sekken for det vil bare se teit ut. Er du over 1,75 derimot, anbefales denne på det sterkeste Hvor mye kostet sekken? Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 QUOTE (eivindhg @ 10/10/2005 : 14:10)I dag fikk jeg endelig Dell XPS sekken min, etter over 14 dagers venting, men det var verdt det=) Den er sykt stor, og har god plass til alt du måtte trenge, god polstring for pcen har den også, og den er veldig god å ha på ryggen. Er du liten anbefaler jeg deg derimot ikke å kjøpe denne sekken for det vil bare se teit ut. Er du over 1,75 derimot, anbefales denne på det sterkeste wink.gif Hvor mye kostet sekken? ca. 560 kroner tror jeg, så ble det jo litt i porto, tror det kom på rundt 700 kr tilsammen. Bare send Dell en mail så setter de opp en bestilling for deg =) Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Da fikk jeg meg Dell Inspiron 9300 hjemmepc Ble plutselig lenge til kl 20:00 nå (sitter på jobb)..... Specs: - Intel Pentium M 2.13 Ghz - 2 GB Ram - Beste skjermen osv Gleder meg til å komme hjem. Noen tips på ting jeg bør gjøre før jeg formaterer maskinen og legger inn XP Pro (som jeg fikk med laptop-en på cd). - Sylvarius Lenke til kommentar
Afool Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Da fikk jeg meg Dell Inspiron 9300 hjemmepc Ble plutselig lenge til kl 20:00 nå (sitter på jobb)..... Specs: - Intel Pentium M 2.13 Ghz - 2 GB Ram - Beste skjermen osv Gleder meg til å komme hjem. Noen tips på ting jeg bør gjøre før jeg formaterer maskinen og legger inn XP Pro (som jeg fikk med laptop-en på cd). - Sylvarius Og dette betalte du mye for? Med så mye penger som jeg tror du har brukt hadde jeg iallfall kjøpt nye xps med gf7800. Endret 11. oktober 2005 av Afool Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hjemme-pc... XPS var ikke ett alternativ. - Sylvarius Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei Ser at det er mange som bruker andre drivere enn dell sine drivere.. Men når jeg prøver å innstalere de kommer det opp at de ikke er konfortabel med maskinvaren? Er det noen måte å fikse dette på siden der er mange som bruker drivere fra for eks laptopvideo2go? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 To spørsmål: Hva er den ideelle arbeidstemperaturen for prosessoren når den jobber med lette oppgaver? Sagt med andre ord; hvilken temperatur bør den ligge på når du for eksempel bare surfer litt? Sonic-programmene som er installert fra Dell, er de egentlig nødvendige å ta vare på? Ser kurante nok ut, men har Nero fra før. Tenkte å kanskje slette dem, men i legg til/ slett prog står det ikke hvor stor plass de tar, så jeg stusset litt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Min Cpu ligger på 38-42 grader ved surfing og lette oppgaver (med fangui) Har du Nero og vil bruke det, så kan du bare slette Sonic progammet. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Min Cpu ligger på 38-42 grader ved surfing og lette oppgaver (med fangui)Har du Nero og vil bruke det, så kan du bare slette Sonic progammet. Hmm, min ligger på 32 grader den, etter å ha stått på hele dagen. Når jeg surfer, er på msn etc. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Hmm, min ligger på 32 grader den, etter å ha stått på hele dagen. Når jeg surfer, er på msn etc. Det var jo lavt, men klager ikke på min temp heller jeg NB- Kommer jo også på hvordan man har innstilt fangui til å styre viftene... Endret 13. oktober 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Mine temperaturer ligger likt med dine, Jada-Jada, så da er vel dette ganske kurante temperaturere å ligge på. 32 grader er vel med viftene på lavt eivindhg? Hvis ikke bøyer jeg meg virkelig i støvet..... I det maskina starter opp har jeg lagt merke til at GPU-tempen ligger noen grader over CPu-en. Er dette fakta eller er det sensorene som viser feil? Litt rart at det skal være forskjell, de bør vel være i romtemperatur begge to i det maskina starter? Var bare noe jeg syntes var litt merkelig egentlig.... Lenke til kommentar
ols Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) I det maskina starter opp har jeg lagt merke til at GPU-tempen ligger noen grader over CPu-en. Er dette fakta eller er det sensorene som viser feil? Litt rart at det skal være forskjell, de bør vel være i romtemperatur begge to i det maskina starter? Var bare noe jeg syntes var litt merkelig egentlig.... 5001324[/snapback] Interessant observasjon zonko. Skal sjekke dette neste gang maskinen er kald. (det er ikke ofte). Andre? PS. Hvordan leser du av tempen? Det er kanskje verdt å nevne -nok en gang- at med feil fangui blir temperaturvisningen feil med noen grader. Endret 13. oktober 2005 av ols Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Fangui er installert etter læreboka.... Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg er den lykkelige eier av Inspiron 9300 maskin og er fornøyd på alle måter, men lurer på skjermen. Når jeg slår på maskinen virker det som deler av bakgrunnen er uskarp, ufokusert samtidig som det er et skimmer i skjermen. I åpningbildet er Dell logoen i forgrunnen nesten helt skarp, mens det som ligger lenger bak i bildet er uskarpt, ufokusert og nesten med en slags "neon" effekt. Plutselig kan det forandre seg og alt blir skarpt og klart - noen ganger av seg selv, andre ganger etter at jeg har beveget på skjermen/lokket. Er dette noe man må akseptere, som kan bli bedre etterhvert - eller noe Dell bør utbedre ? Noen som vet hva det kan være ? Dessuten er det en pixelfeil på skjermen - en rød pixel ( subpixel ?) lyser konstant. Lenke til kommentar
ols Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg er den lykkelige eier av Inspiron 9300 maskin og er fornøyd på alle måter, men lurer på skjermen. Når jeg slår på maskinen virker det som deler av bakgrunnen er uskarp, ufokusert samtidig som det er et skimmer i skjermen. I åpningbildet er Dell logoen i forgrunnen nesten helt skarp, mens det som ligger lenger bak i bildet er uskarpt, ufokusert og nesten med en slags "neon" effekt. Plutselig kan det forandre seg og alt blir skarpt og klart - noen ganger av seg selv, andre ganger etter at jeg har beveget på skjermen/lokket. Er dette noe man må akseptere, som kan bli bedre etterhvert - eller noe Dell bør utbedre ?Noen som vet hva det kan være ? Dessuten er det en pixelfeil på skjermen - en rød pixel ( subpixel ?) lyser konstant. 5001565[/snapback] Et skarpt bilde vil alltid være skarpt. Når du beveger skjermen skal bare lysstyrken tilsynelatende forandre seg (man venner seg snart til å finne den optimale vinkelen). Men at det blir uskarpt, nei det skal det ikke bli. Andre ting. Et visst skimmer vil det være. Det er mest merkbart på store, ensfargede flater med litt lyse farger, mest på lysegrønt. Men det er ikke noe man egentlig fester seg med i ved almindelig bruk. Heller ikke jevnheten i lyset er alltid perfekt, slik at man på en helt jevn hvit farge ofte vil se antydninger til skygge i hjørnene nede. Også vil det i begynnelsen lekke mer baklys nederst på mørk bakgrunn. Alle disse tingene er normale. Lenke til kommentar
essess Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hva slags brenner software følger med disse maskinene. Kommer til å få en sånn maskin gjennom hjemmepc- ordning via jobben. Det trur jeg blir bra, etter å ha lest alt det positive som er skrevet her! Lenke til kommentar
zonko Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Brenneprogrammet som følger med er Sonic RecordNow 7. Du kommer nok ikke til å angre at du kjøpte i9300 tror jeg.... Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har fått et tilbud fra dell: XPS: 2,13ghz 2gb ram go7800gtx 80gb hd Bluetooth for 19700... Er det en grei pris? bør jeg slå til eller finnes det bedre alternativer som er tilgjengelig nå ? Lenke til kommentar
O.A.F Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har fått et tilbud fra dell: XPS: 2,13ghz 2gb ram go7800gtx 80gb hd Bluetooth for 19700... Er det en grei pris? bør jeg slå til eller finnes det bedre alternativer som er tilgjengelig nå ? 5009495[/snapback] Hva vil prisen bli hvis du kjøper så lite ram fra dell som mulig? Og så kjøper du ram en annen plass f.eks. Komplett. Ellers så det jo bra ut. Det gjorde jeg på 9300'en. Sparte mange tusen på å kjøpe ram'en på komplett Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Dell vil ikke selge XPS maskin med mindre enn 1024mb, og de ekstra 1024 får jeg gratis (eller "gratis" om du vil). Så kjøper jeg med 2x512 må jeg ut med ca 2500kr fra komplett i tillegg. Men kjenner noen til noen som kansje har fått et bedre tilbud? (alltid kjekt å ha noe ekstra å prute med, tror jeg har fått ned prisen ca 2500kr til nå, + dobbel ram) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå