JoKr Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 2 x IBM disker i Raid 0 (WinXP kontroll ) På filserveren min kjører jeg IBM 120GXP disker i Raid 1, hardware kontroller (hk int.) Funker fint det. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 >og spesielt når man bruker IBM's disker, så er man >dum om man ikke tar backup (ivertfall når man vet >hvor upålitelige de er/har vært). Jeg har WD disker >som alltid har fungert perfekt, men tar allikevel >backup av alt viktig. Har en haug med CD'er, men >for det første så er jeg sikker på at alt ligger >relativt trygt, og for det andre så sparer jeg >plass på disken om jeg skulle trenge det. Kjører to stk 40GB IBM Deskstar i RAID0 og en 60GXP IBM Deskstar til diverse video, og har kjørt dette i over 1,5 år nå uten problemer. Maskinen står ofte på flere døgn i strekk, men takket være effektive kjøevifter er tempen inne i kassa aldri over 32 grader (selv etter 48 timers kjøring). Har aldri hatt problemer med boot eller noe som helst, og synes faktisk ikke diskene bråker så veldig som enkelte skal ha det til heller.... Mulig alle kjøeviftene overdøver dem, og at jeg er vant til støyen, men selv synes jeg at jeg har en temmelig lydløs maskin :smile: Uansett så synes jeg diskene fungerer 100% og kan ikke forstå all kritikken mot dem..... Men jeg har alltid backup av det viktigste på diskene.... Når det gjelder disker følger jeg alltid følgende policy:ALWAYS EXPECT THE UNEXPECTED og BACKUP OFTEN, BACKUP EARLY, BEFORE ITS TO LATE, AND BEFORE YOU DIE! -- Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-07-30 09:07, Nebu skrev:Afseth: Jeg har hørt at det verste ikke er å gjøre en feil men å ikke lære av den. Derfor trenger jeg sannsynligvis ingen preken om hvor bra det er med backup på dette tidspunktet. Faktisk kan jeg gjerne innrømme at jeg var dum som ikke har tatt backup hvis du lover å skåne meg for dine høyst usaklige utspill i fremtiden. Dette forumet er for de som vil ha opplysning for å slippe problemer og de som har fått et problem og søker svar. Siden du ikke skjønte, tilhører jeg den siste gruppen. At jeg har tatt lærdom av det ser du tydelig i min signatur der det står at jeg nå innehar 2 stk WDC disker derav en er backup. Men hvis det får deg til å føle at IQ er over skostørrelse, så bare fortsett med din kritikk så skal jeg prøve å overse til beste evne. Ha en god dag. Nå var ikke mitt innlegg kun myntet på deg personlig, men på ALLE der ute som har data de har lyst til å ta vare på. Håper bare at folk legger mer merke til mitt innlegg om jeg skriver det krasst og dermed faktisk begynner å ta backup. Har selv gjort samme feilen før, og har lært av det (selv om det ikke var en krasj, men at jeg slettet noe ved en feil). Beklager hvis du syntes jeg hetset deg personlig på grunn av manglende backup, men meningen var å prøve å få flest mulig til å forstå at backup er nødvendig. Mange tror nemlig at harddisk-krasj ikke skjer dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå