askt Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg har et ytterst merksnodig problem med mitt LAN. Jeg kommer ikke på nett via hovedmaskinen (10.0.0.2). Serveren (10.0.0.8) derimot, kommer seg fint ut. Nå bruker jeg proxy satt opp på serveren, og kan dermed bruke nettet (nesten) normalt. Har en ZyXEL Prestige 650R-T3 router fra Firstmile, som fungerer meget bra, og jeg mistenker egentlig ikke den, da serveren som nevnt kommer på nett. Dette begynte i dag formiddag, og jeg prøver å tenke ut om jeg kan endret på innstillinger.. har ikke lagt inn oppdateringer eller byttet drivere. For å gjøre ting litt vanskeligere å feilsøke, kan jeg nevne at jeg kommer på nett uten proxy ved å restarte routeren, men etter ~5min fungerer det ikke. Nøyaktig det samme skjer om jeg restarter hovedmaskinen. Snodig? eh-JA! Noen råd? Endret 29. april 2005 av askt Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Lukter IP konflikter, da får du vært på nett en liten stund før du faller ut. Sjekk logg på router og proxy. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 ping er en fin ting. Kan jo tenkes at det bare er dns'n som bøgga elns? Lenke til kommentar
askt Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Dette skal ikke være et problem, da det kun er to maskiner på nett. Begge er satt med statisk IP. Lenke til kommentar
askt Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 DNS funker flott, får som sagt kommet på nett via proxy. Både server og arbeidsstasjon er satt opp med samme DNS-servere. Lenke til kommentar
askt Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har noe revidert informasjon angående problemet.. Det er min D-Link trådløse ruter som skapte problemet. Så lenge den er koblet til LAN-switchen, kommer ikke arbeidsstasjon (men fortsatt server) på nett. Sjekket IP-innstillinger etc. på den trådløse ruteren, og alt skal være i henhold. Noen ideer til hvorfor ruteren krangler med LANet? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har noe revidert informasjon angående problemet..Det er min D-Link trådløse ruter som skapte problemet. Så lenge den er koblet til LAN-switchen, kommer ikke arbeidsstasjon (men fortsatt server) på nett. Sjekket IP-innstillinger etc. på den trådløse ruteren, og alt skal være i henhold. Noen ideer til hvorfor ruteren krangler med LANet? feil på konfig. akkurat hva du har gjort feil er vanskelig å vite uten mer detaljer om hvordan ting er koblet og hva som er satt opp på d-linken. Mitt forslag vil være at arbeidsstasjonen som er tilkoblet wlan'et har den som gateway og d-linken ikke dytter pakkene videre ut til zyxel-routern. Dette vil føre til at du får kontakt med alle maskiner på LANet, men ikke ut mot inett Lenke til kommentar
askt Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Fikk løst problemet. Oppgradering av firmware på D-Link-ruteren.. identiske innstillinger som før, men ny firmware. Det gjorde susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå