Gå til innhold

FTP installasjon. hvordan gjøres det.

Anbefalte innlegg

jeg kan bare ikke skjønne hvordan man kan installere linux distro over internett. kan noen fortelle meg litt nermere hvordan man installere over internet. kan noen fortelle litt trinnvis. hvordan det skjer.

kan noen svare på spørsmålene mine.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-07-08 08:18 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-07-08 08:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken linux distro har du tenkt til å installere. Jeg installerte redhat over nettet, og det gikk helt bra. Jeg lastet ned et diskettimage fra redhat, skrev det til disketten med et program som heter rawrite, og installerte. Bare sjekk readme filene og liknende på ftp stedet så finner du ut hvilken iso du skal ha. Det er også en veldig fordel å kunne være på nettet med en annen manskin samtidig, slik at når du skal skrive inn adressen til ftp stedet kan du prøve deg litt frem.

Hvis det er noe mer du lurer på bare spør!

mvh Kristian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 08:17, wil skrev:

jeg kan bare ikke skjønne hvordan man kan installere linux distro over internett. kan noen fortelle meg litt nermere hvordan man installere over internet. kan noen fortelle litt trinnvis. hvordan det skjer.

Har du ikke lasta ned en drøss med linux-iso'er? Isåfall ville jeg satset på det isteden.

Det er nemlig normalt raskere å installere fra en .iso enn fra nett, bla fordi selve nedlastingen er mer effektiv når man laster ned én stor fil fremfor en haug med mindre rpm/deb/tar.gz filer. Hvis man derimot bare er interresert i å legge en liten del av programmene er det selvsagt litt sløsing å laste ned hele iso-fila.

Lenke til kommentar

De fleste distroer har et net-install image. Det du gjør er å boote i instalasjons programet, som dereter konfigurerer systemet å kunne koble seg opp mot inet og hente nødvendige pakker som installeres. Skal bare nevne at du skal smøre deg med talmodighet hvis du ikke har en rask adsl linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...