acon Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er det tabbe av meg å konsekvent bruke microsoft internett exlplorer som nettleser. Brukte mye opera og firefox før, men har liksom ikke giddet å installere disse. Hørt at disse skal være sikrere... så hva sier dere.. bør jeg skift til en annen nettleser, eller er IE sikker nok? Isåfall hvilken anbefaler dere...`? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg mener at IE ikke er sikkert nok. Firefox (og opera) er mye sikrere. (Uendelig diskusjon...) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har bare en ting å si: Hold deg unna Internet Explorer. Det er IKKE en bra nettleser, bare så det er sagt. At du ikke har giddet å installere Opera eller Firefox er en veldig dårlig grunn for å bruke Internet Explorer. Om man skal velge Firefox eller Opera er opptil hver enkelt, alle har sine favoritter. Jeg personlig går for Firefox, syns den er bedre (nå kommer sikkert en haug med folk til å si at Opera er bedre, men det får de bare si ). Begge er omtrent like sikre, men de har forskjellige funksjoner. Firefox er litt enklere og man kan installere mange tillegsprogrammer. Opera derimot har mye installert/innebyggd fra før. Så lenge man holder seg unna IE går det som oftest greit. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 "Firefox er ingen spyware-garanti", men alternative nettlesere hjelper definitivt en god del! Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hei, Angående det miCro påpeker, så er det jo interessant at problemet igjen dreier seg rundt I.E. Det viser seg at I.E. blir infisert via Firefox (flott at I.E. ikke kan avinstalleres ... ). VitalSecurity har en interessant presentasjon av problemet, og konkluderer med: Does this mean the Emperor's new clothes syndrome has hit Firefox? Possibly not, though it doesn't take a genius to work out that if "The Browser you Can Trust" now has to keep one eye on its older, slightly clumsier brother as well as watch its own back then there's a very good chance its tail could be getting ready for the mother of all burnings. S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå