Gå til innhold

Hvilke CMS anbefaler dere? + HJELP

Anbefalte innlegg

Hei, hvilken av disse kan dere annbefale?

Dette er forskjellige Open Source script for å kunne styre/lage/legge ut artikler enkelt på hjemmeside via web.

Mambo Open Source

Drupal

Geeklog

PHP-Nuke

phpWCMS

phpWebSite

Post-Nuke

Siteframe

Typo3

Xoops

Post dine erfaringer...

Takker for raskt svar!

Mvh

Navitas87

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge tenkt på Mambo, men får man ikke da en blanding av norsk og engelsk. Flere av sidene som jeg har sett med mambo lurer det seg inn engelsk nå og da...

Er det bare meg eller er dette et problem man kan ordne opp i?

NB jeg oppdaterte kravene nettopp!

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Lurer egentlig på det samme når det gjelder CMS, PhP-nuke er det som har fanget mine øyne, ettersom veeldig mange "klaner" osv. bruker det.

håper det ikke gjør noe at jeg spør her enn å lage en ny tråd !?

Jeg har ingen kunnskaper om HTML, men er PHP nuke en ferdig side, med alt ? men du har også mulighet til å bytte grafikk/design enkelt ?

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale mambo. Jeg var innom flere CMS'er før jeg tilslutt bestemte meg for Mambo. Mambo er utrolig enkelt å sette opp samt det er et aktivt miljø rundt det. Mambo finnes på de fleste språk, selv de fleste Components er oversatt til norsk.

Mange forskjellige gratis design-oppsett finnes også, og man kan enkelt bruke et av dem som basis for ditt eget design.

Har selv brukt mambo på siden www.customcowboys.no i et halvt år nå og med rette componenter installert så er det en lek å administrere.

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hvordan man innstalerer mambo ved hjelp av cpanel? Jeg plages. Jeg går inn på fantastico og inn for å innstalere mambo. Men jeg får problemer med å velge mappe.... Noen tips der?

Har også sport på awebhotel's forum. Kanskje enklere å få svar der...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Mambo er en stor sak... Sjekk om du virkelig trenger den funksjonaliteten det tilbyr. Jeg brukte et halvt år på å finne ut at det ble for omfattende for min del.

Wordpress er litt mer intuitivt. Selv så bruker jeg Movable Type nå, og det fungerer utmerket til det du nevner.

Lenke til kommentar

Med Wordpress kan du ha flere brukere med forskjellige userlevel. Har også støtte for plugins. Men jeg er nå ikke sikker på om det finnes forum plugin til den. Men du har kommentarer til postene. Kan jo se på det som en slags "forum"-funksjon for postene/blogg/innleggene...

Men Wordpress krever litt tålmodighet, for det å lage egen layout/design (themes) kan bli litt tricky. Samt at språket er i utgangspunktet på engelsk. Men det finnes muligheter for å gjøre det om til norsk ved å laste ned språkfil som noen andre har oversatt for deg. Eller du kan prøve å oversette hundervis av ord selv :p

Mer info her:

http://www.wordpress.org

http://codex.wordpress.org/ (manual)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...