kroekkete Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hei, mulig dette hører inne under php, og ikke her, men jeg har følgende problematikk: Jeg utvikler en site, og en av sidene må reloades i IE (6.029 SP2) for å vise alt innholdet. Er det noen som har vært borti dette tidligere? Er det andre som klarer å trigge den samme feilen som meg? Lenke til siden. Det som virkelig er forvirrende er at det ikke engang er konsekvent, i alle fall ikke som jeg kan se... Det du skal se hvis du klikker på lenken er et par bilder, og en del tekst i det midtre feltet, samt tre blå bokser på høyresiden. Det jeg (som regel) får opp før jeg reloader siden er overskriften (Noe svada, "Aoejgh" tror jeg...), og en halv blå boks på høyresiden. Som sagt, dette skjer kun i IE, ikke i Opera(ene) eller FF. Håper noen kan bistå! Mvh Primaxx EDIT: Jeg begynner å tro at dette har noe å gjøre med at jeg viser bilder som er resized vha PHP, så jeg vil gjerne at dette innlegget flyttes til PHP-seksjonen? Endret 22. april 2005 av primaxx Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Funker fint i samtlige browsere her hos meg, men du kan prøve å rette opp i valideringsfeilene og se om det hjelper: 1. Du oppgir ikke character encoding 2. Du avslutter den ene meta-taggen på "XHTML-måten" med vanlig HTML Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Funker fint i samtlige browsere her hos meg, men du kan prøve å rette opp i valideringsfeilene og se om det hjelper:1. Du oppgir ikke character encoding 2. Du avslutter den ene meta-taggen på "XHTML-måten" med vanlig HTML Takk for tilbakemelding! Rettet opp manglende karaktersetting, og fjernet en linje jeg slang inn i går kveld for å se om det kunne ha noe med caching å gjøre (og som trigget punkt to av dine kommentarer, Loomy): <meta http-equiv="pragma" content="no-cache" /> Dessverre opplever jeg fremdeles det samme. (Hvis det viser seg at jeg er den eneste som opplever dette er det greit, men finner det usannsynlig, og siden det skal være en kommersiell nettside må den jo funke...) For å komme de som forsøker å validere CSS'en i forkjøpet: Dere får én feilmelding, nemlig at det mangler et semikolon: #venstrepanel { position: fixed overflow: hidden; margin-left: 207px !important; margin-left: 205px; margin-right: 205px; clear: none; padding-top: 1em;} Semikolonet er tatt bort med vilje! Uten semikolon etter position: fixed ser siden nemlig ut som ønsket i alle nettlesere, med semikolon er den totalt rasert både i Opera og FF. Dette er et OT som ikke har noe med mitt nåværende problem å gjøre (har testet). Jeg har tatt det opp i forumet her tidligere uten at noen har forstått noe mer av det enn det jeg gjør nå, men hvis noen kan forklare meg hvorfor det må være slik hadde det vært fint det også! -Men det viktigste er å finne ut om andre klarer å trigge samme feil som meg... Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Jeg har funnet ut at det er denne koden som rører det til. Hvis jeg utelater den fungerer alt som det skal. Koden ligger inne i <div id="hoyrepanel"> </div> <div class="bghoyretopp"></div> <div class="bghoyreinnhold"> <p class ="hoyre">Lirum lurum</p> <p class ="hoyre">Ipsum lurum larum osv.</p> <p class ="hoyre"></p> </div> <div class="bghoyrefot"></div> <br><br> <div class="bghoyretopp"></div> <div class="bghoyreinnhold"> <p class ="hoyre">Annen informativ tekst</p> <p class ="hoyre">Blablabla osv...</p> <p class ="hoyre"></p> </div> <div class="bghoyrefot"></div> <br><br> <div class="bghoyretopp"></div> <div class="bghoyreinnhold"> <p class ="hoyre">Eller; du kan i stedet liste opp noen annonser her (F.eks 5 nyeste båter):</p><br> <?php include("kobletilbase.php"); $sql_bat="SELECT products.userindex, products.regdate, products.regtime, products.heading, boat_general.boat_price FROM products, boat_general WHERE (((products.categoryA='fisk') OR (products.categoryA='yrke') OR (products.categoryA='fritid')) AND (products.userindex=boat_general.userindex)) ORDER BY products.regdate DESC, products.regtime DESC LIMIT 5"; $sql_resultat_bat=mysql_query($sql_bat); echo mysql_error(); while ($arr_bat=mysql_fetch_array($sql_resultat_bat)) { $heading_hoyre=$arr_bat['heading']; $userindex_hoyre=$arr_bat['userindex']; $boat_price_hoyre=$arr_bat['boat_price']; echo '<p class="hoyreliten"><a class="tom" href="annonsevis.php?userindex='.$userindex_hoyre.'">'.$heading_hoyre.' </a></p>'; } //while ($arr_bat=mysql... ?> </div> <div class="bghoyrefot"></div> CSS'en for de respektive elementene ser slik ut: #hoyrepanel { overflow: hidden; float: right; width: 165px; margin-right: 10px !important; margin-right: 5px;} .bghoyretopp /*---Øverste del av blå bakgrunn på høyresiden---*/ { overflow: hidden; width: 155px; height: 5px; background: white url(bghoyretopp.jpg) no-repeat; .bghoyreinnhold { clear: both; overflow: hidden; width: 155px; background: white url(bghoyreinnhold.jpg);} .bghoyrefot { clear: both; background: white url(bghoyrefot.jpg) no-repeat; height: 6px;} p.hoyre { font-size: 0.8em; margin: 0 8px 0 8px; color: #FFFFFF;} p.hoyreliten { font-size: 0.75em; margin: 0 8px 0 8px; color: #FFFFFF;} a.tom { color:#333333; font-weight: 700;} Forventer ikke at noen skal gidde å finlese dette, men er det noen som ser noen umiddelbare feil? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå