rharli Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er helt grønn på dette området, så mottar gjerne tips og litt hjelp i starten. Har en moddet xbox, som jeg har koblet sammen med pc'n via en hub. Har ikke endret noe i innstillinger osv på hverken xboxen eller pc'n, får kontakt med xboxen med: ftp://xbox:xbox@ip..... i explorer. Vil flytte både musikk og bilder over til xboxen, men det går utrolig treigt, 25 minutter på ei mappe med ca 150 bilder. Prøver på musikk, men det stopper etter noen få sanger. Jeg gjør sikkert dette helt feil - men trenger litt hjelp :-) Noen som har tid? :-) Hvis det går så treigt og overføre, er det da bedre å f eks brenne musikk og bilder på en dvd og kopiere inn i boxen??? Roger Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Er helt grønn på dette området, så mottar gjerne tips og litt hjelp i starten. Har en moddet xbox, som jeg har koblet sammen med pc'n via en hub. Har ikke endret noe i innstillinger osv på hverken xboxen eller pc'n, får kontakt med xboxen med: ftp://xbox:xbox@ip..... i explorer. Vil flytte både musikk og bilder over til xboxen, men det går utrolig treigt, 25 minutter på ei mappe med ca 150 bilder. Prøver på musikk, men det stopper etter noen få sanger. Jeg gjør sikkert dette helt feil - men trenger litt hjelp :-) Noen som har tid? :-) Hvis det går så treigt og overføre, er det da bedre å f eks brenne musikk og bilder på en dvd og kopiere inn i boxen??? Roger Du bør ihvertfall ligge på 5 mbps i hastighet ved overføring, jeg ligger på rundt 10 mbps. Hvis du kobler gjennom en hub må du bruke en vanlig nettverkskabel. Kobler direkte pc>xbox skal du bruke en krysset nettverkskbabel. Jeg bruker Flash Fxp ved filoverføring... Et tips: Slå av netlimiter hvis du bruker dette. Ta deg også en tur innom forumet på www.xbox-scene.com - der finner du sikkert andre tips. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg overfører filer med god fart, ligger på 5 mbps (visst det er små filer), og 10mbps (visst det er store filer)! Det eneste som er ganske kjipt med overføring via nettverk, er at mange filer blir stoppet under overføring. For eksempel, tåler ikke nettverket at du bruker komma i fil-navnet! Tror også det er maks 30 tegn i vært fil-navn! Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg overfører filer med god fart, ligger på 5 mbps (visst det er små filer), og 10mbps (visst det er store filer)! Det eneste som er ganske kjipt med overføring via nettverk, er at mange filer blir stoppet under overføring. For eksempel, tåler ikke nettverket at du bruker komma i fil-navnet! Tror også det er maks 30 tegn i vært fil-navn! Du kan bruke max 42 tegn, og det er del tegn som ikke godtaes. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 jeg bruker Qwix til å overføre mellom pc <-> xbox....synes dette er veldig lettvindt og greit... hastigheten avhenger vel av flere ting, men jeg har en krysset kabel mellom disse.. og har du en 100 mbit-kabel skal denne gi en (teoretisk) hastighet på cirka 12 megs i sekundet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå