haarod Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Har prøvd utrolig mange ganger, men skjønner ikke hva som går galt. <html> <body background="D:\Pics\Wallpapers\Dawn1052x-1024.jpeg"> test </body> </html> Er ikke det riktig? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Legg dette inn i mellom <head> og </head> i html fila: body { background-img: url(der bildet ligger) } eller lag et eksternt stilark. Lær deg html og css, og bruk av serverplassen. Den er ikke som en hardisik med C:,D: osv disker. Endret 21. april 2005 av White Fox Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 en ting: det er ikke background-img. det er background-image. og den skal legges i et ekstern stilark eller mellom <style type="text/css"> og </style> som ligger i header. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Dette er helt gresko for meg, men skjønner det vel etterhvert Så jeg bør satse på å hente bilder fra linker i starten? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Legg dette inn i mellom <head> og </head> i html fila: body { background-img: url(der bildet ligger) } eller lag et eksternt stilark. Lær deg html og css, og bruk av serverplassen. Den er ikke som en hardisik med C:,D: osv disker. Fungerer det med background-img? Må det ikke vere background-image? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det blir vel body { background-image: url(der bildet ligger); } Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 HTML: <body background="Bildets plass"></body> Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 HTML: <body background="Bildets plass"></body> Det var det jeg prøvde, men hvordan skal jeg skrive det hvis jeg ikke skal skirve D:\osv\osv ? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ligger bilde i en mappe så blir det mappe/filnavn.jpeg eller bare filnavn.jpeg viss den ligge i samme mappe som kodefilå Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Legg dette inn i mellom <head> og </head> i html fila: body { background-img: url(der bildet ligger) } eller lag et eksternt stilark. Lær deg html og css, og bruk av serverplassen. Den er ikke som en hardisik med C:,D: osv disker. Fungerer det med background-img? Må det ikke vere background-image? background-img funker ikke. testa på w3schools.com Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Legg dette inn i mellom <head> og </head> i html fila: body { background-img: url(der bildet ligger) } eller lag et eksternt stilark. Lær deg html og css, og bruk av serverplassen. Den er ikke som en hardisik med C:,D: osv disker. Fungerer det med background-img? Må det ikke vere background-image? background-img funker ikke. testa på w3schools.com Var det jeg tenkte. Forresten om det mappe greiene: om filen ligger i en mappe som er under den mappen stilarket ligger i så kan du bruke url(../img.jpg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå