Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurere linksys router til gateway

Anbefalte innlegg

Etter mye tull og kontrabeskjeder og at adsl gikk, og ikke gikk, fant jeg ut at min bestefar ikke kan få adsl selv, fordi han ikke har et helt kobberpar, men har delt det.

Så da var planen og sette opp trådløst nettverk, og bruke en linksys wrt54g til aksesspunkt istedet for router, så da er spm om noen kan gi meg noen hint til hvordan jeg skal konfigurere routeren som er hos oss, og routeren som skal bli trådløst akksesspunkt hos bestefar?

Mvh Pål Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstanden er 50-100 meter, og jeg har to cnet retningsbaserte antenner som er koblet på routerne.

Det fine med linksys er at det er to antenner, og at de er avtagbare, så jeg har laget kabel og koblet på en cnet på hver. Men skal konfigurere før jeg tester noe videre.

Lenke til kommentar

Du trenger Sveasoft firmware for å lage en WDS link mellom ruterne, Linksys sin firmware har ikke denne muligheten.

Anbefaler Satori v4 som du kan laste ned her

En god bruksanvisning for WDS finner du her.

Har en WDS link som har fungert prikkfritt med Satori v4 i snart ett år nå, Alchemy har jeg ingen erfaring med når det gjelder WDS.

Lenke til kommentar

Alt fungerte veldig bra helt til jeg skulle oppgradere den nyeste routeren som er en v2.2... Det gikk ikke med satori, så jeg prøvde litt desperat og oppgradere routeren til v3.0 uten større hell, så hvis noen har en linksys wrt54gv2.0 som kan sende meg hadde det vært supert.

En annen ting... Konfigen blir ikke noe annerledes om jeg setter pppoe på router1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...