A.J Green Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Monarkiet idag ser jeg ingen klare fordeler med. Vi hadde fint klart oss uten, og da snakker jeg ikke pga økonomiske årsaker. (som forøvrig aldri vil være et problem) Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Kongefamilien er for utvannet. Ja til kongefamilie og adel, nei til arbeider-Mette-Marit som ikke eier hverken skikk eller bruk. Du ser på tre kilometers avstand at hun ikke har vokst opp med coktailselskaper. Jeg sier ikke at de kongelige må velge seg andre kongelige, men noen fra passende omgivelser. Mette-Marit passer ikke. Hun har ikke vokst opp i selskapslivet. -- Off topic kommentar slettet av moderator -- On Topic: Det er som påpekekt Norges ytre anisikt, representativt for norge trenger de jo penger til slikt! Synes ike de får for mye penger. Men sløseri som mette marit etter ryktene har gjort er og blir for dumt Endret 22. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Enkel regel for dette forumet: Diskuter sak, ikke med-debattanter. Det er ingenting i JoachimR sitt svar som er off topic. Om man er uenige på sak, ja så gi uttrykk for det uten å bli personlig. Les gjerne sticky om dette før dere poster! Slettet en off topic kommentar, samt et innlegg som siterte dette. Geir Endret 22. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg syns de er en bra måte å sløse skattepenger på. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Enig, kongefamilien er en fin fin måte få ødslet ut enda litt mer penger fra statsbudsjettet på. edit:Dessuten er jeg også enig med joachimR at det er har blitt litt for lite innavl i kongefamilien etterhvert. Hadde de holdt seg litt mer til sine egne kunne vi hvertfall ha fått noen interessante og spennende individer. Endret 22. april 2005 av Vice Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Som sagt tidligere, kongefamilien er viktig når det gjelder representasjon av Norge og åpning av forskjellige arrangementer og lignende. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) -- tullepost slettet av moderator -- Endret 23. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Som sagt tidligere, kongefamilien er viktig når det gjelder representasjon av Norge og åpning av forskjellige arrangementer og lignende. det kan jo noan andre jøre da. Statsmenisteren eller no Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Inntrykket mitt av kongefamilien er kun gjennom media, bortsett fra Kronprinsen som jeg har annenhånds opplysning om fra min far. Syntes de viser seg bra frem, dog får jeg dårlige "vibrasjoner" av å se Dronningen, virker ikke som om hun noen gang var en vanlig borger, får inntrykk av at hun skulle vært født inn i rollen og jeg undres på hvordan hun ville taklet å bli en vanlig borger igjen. Men dog, dette er kun et inntrykk jeg har fra å se de på lang avstand, de kommer sjeldent med uttalelser som ikke er nøytrale så det er vanskelig å vite hvordan de er. Så mitt inntrykk av dem stemmer nok da mest sannsynlig ikke, en uke i Slottet ville nok hjulpet på for meg Kronprinsen var under førstegangstjeneste på KNM Tordenskjold hvor min far var det som den gang var en slags "avdelingsleder". Han fikk et godt inntrykk av kronprinsen og han var som andre ungdommer. Det var en problemstilling fra endel befal om de skulle tiltale kronprinsen eller ikke, med dette ble da selvfølgelig avvist, fyren var tross alt menig . Men litt morsomt å tenke på at de med full av gull på skuldrene som vanligvis er høy i hatten ble så ydmyk av en ugdom i menig uniform Selv om jeg personlig knuste han i Signal biten da jeg utdannet meg som signalmann Men tilbake til saken: SÅ lenge man ikke kjenner vedkommende så er det vanskelig å vite hvordan de er som mennesker, det er viktig at vi har det i bakhodet enten vi har et positivt eller negativt innrtykk av de Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 litt off topic kanskje, men jeg synes det ofte går opp igjen att hvis noen rike bruker mye penger på det så sier alltid noen att de burde gitt det til barna i afrika osv osv.. vil det da si att man ikke fortjener å bruke det en har kanskje arbeidet hardt for? jaja det kan kanskje sies att noen får det ganske billig sånn som kongefamilien, men jeg vil ikke si det å være i kongefamilien er noen drøm heller, konstant under oppsyn av media, må ha god folkeskikk og møter i hytt å pine, ikke akkurat min drøm Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Det er jo bevisst at kongefamilien er en økonomisk fordel. De får inn mer penger i landet enn de bruker.. så jeg syns de er helt grei Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kongefamilien er for utvannet. Ja til kongefamilie og adel, nei til arbeider-Mette-Marit som ikke eier hverken skikk eller bruk. Du ser på tre kilometers avstand at hun ikke har vokst opp med coktailselskaper. Jeg sier ikke at de kongelige må velge seg andre kongelige, men noen fra passende omgivelser. Mette-Marit passer ikke. Hun har ikke vokst opp i selskapslivet. enig. blir for dumt å velge ei nakotiskamisbrukende aleinemor som dronning Lenke til kommentar
nord Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kongefamilien er et godt symbol på landets rikhet, så lenge de ikke blir som familien i sverige... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg bryr meg egentlig ikke om dem. De holder bare Se&Hør levende. Ja til republikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå