Lungemannen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Dream Theater - SDOIT Symphony X - V En cd med Vivaldis fire årstider Mr.Bungle - California Dave Brubeck Quartet - Time Out Pink Floyd - Dark Side of the moon og The Wall King Crimson - Beat Pink Floyd - Animals Opeth - Blackwater Park Meshuggah - Nothing Weather Report - Black Market Gentle Giant - Octopus ...Det er vel de albumene som har endret mitt syn på musikk. Disse har banet vei til mange andre band og nye typer musikk. Lenke til kommentar
SjokoladeJesus Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Gikk fra lydbånd med Ole Brumm og Ducktales til Rednex og Scatman John (som forresten må hvile i fred). Tok en relativt kraftig u-sving fra hele verden da jeg inspirert av Ringenes Herre oppdaget Rhapsody - Legendary Tales, før jeg hoppet på teenageangstvogna med Korn, Coal Chamber og senere Slipknot. Gikk lei det og flørtet litt med Seigmen/Zeromancer før jeg ved en tilfeldighet oppdaget A Perfect Circles Mer de Noms med homofile Maynerd Jane Keenan i front. Rocket dansehatten av til Judith en stund før jeg ved (nok en tilfeldighet) oppdaget den artige sangtittelen Prison Sex.. og ikke fullt så artige Sober. "Det var noen syke pinnemennesker" tenkte jeg, og jammen laget de ikke eksellent musikk også. Toolperioden ble lang, svært lang. Lateralus hadde definitivt vært min kompanjong på en øde øy, men det fantes jo så meget mye annen god musikk ute i orkestermylderet. Fra der forsynte jeg meg grådig av Pearl Jam, The Mars Volta, Björk, Zeppelin, Tori Amos, Pink Floyd, Sigur Rós, Nine Inch Nails, My Dying Bride, King Crimson, Mr Bungle, Gentle Giant og fryktelig mye annet. En kronologisk liste ville vel sett omtrent slik ut ; Rednex - Sex & Violins Korn - Follow The Leader Slipknot - s/t Zeromancer - Clone Your Lover A Perfect Circle - Mer de Noms Tool - Ænima --> Lateralus The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium Pearl Jam - Riot Act/Ten Led Zeppelin - Houses Of The Holy Björk - Homogenic Tool - Lateralus. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Nine Inch Nails - Broken Sepultura - Arise Tom Waits - Rain Dogs Devin Townsend - Ocean Machine: Biomech Meshuggah - Destroy/Erase/Improve Strapping Young Lad - City Einstürzende Neubauten - Ende Neu Nick Cave & the Bad Seeds - Let Love In Fredrik Thordendal's Special Defects - Sol Niger Within Tror det skulle stemme sånn noenlunde... Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Rammstein - Sehnsucht Rammstein - Mutter Children Of Bodom - Follow The Reaper Metallica - Load Mortification - Scrolls Of The Megilloth Endret 21. april 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan liste noen av de få av de MANGE: Einherjer - Blot ALLE Death albumene De første Cannibal Corpse albumene NESTEN alt av Six Feet Under o.s.v Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Pain - Nothing remains the same Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Toolperioden ble lang, svært lang. Lateralus hadde definitivt vært min kompanjong på en øde øy, men det fantes jo så meget mye annen god musikk ute i orkestermylderet. Etter jeg fikk høre noen Toolsanger dro jeg og kjøpte Ænima og Lateralus, satt en del uker for å virkelig få "innsyn" i musikken. Senere har synet mitt på musikk blitt mer nøytralt, ingenting er dårlig så lenge man klarer finne en mening med sangen. Har også hatt andre peridoer som innholdt mye Deftones og Mars Volta. Tool - Ænima Tool - Lateralus Mars Volta - De-loused in the Comatorium At The Drive-In - Relationship of Command Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Nirvana - Nevermind er det albummet som fikk meg til å høre på musikk, mer enn bare det som spilles på radio... Dream Theater - Train of Thought har muligens også påvirket med en del, siden jeg har hørt veldig mye på det. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Eneste jeg kan si som virkelig har endret mitt syn må være Magma sitt album "Mekanik Destruktiw Kommandoh". Genialt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hm.. Det er vel ingen album som har endret mitt syn på musikk... Jeg kjøper musikk fordi jeg liker det. T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Radiohead - Ok Computer Mike Oldfield - Tubular Bells Smashing Pumkins - Adore Pink Floyd - Atom Heart Mother Alice Cooper - School's out, Killer og Love it to Death er alle pater som åpnet dørene til nevnte og andre band. Endret 22. april 2005 av anth Lenke til kommentar
Imho Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Windir - Valfar, ein windir. Judas priest - Angel of retribution TnT - My religion Og sist men ikke minst- Ulver - bergtatt Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 The Prodigy - Music for the jilted generation Daft Punk - Discovery Radiohead - Ok Computer Rammstein - Mutter Apoptygma Berzerk - 7 The Future Sound of London - Dead Cities Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Vil ikke si at den endret mitt syn på musikk, men Fennesz' Endless Summer var viktig for min del. Jeg var på den tiden interessert i fusjon av elektronisk og "tradisjonell" musikk, men kjente ikke til noen som kombinerte de to på en så vellykket måte. Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Operation Ivy - Operation Ivy Monster Magnet - Dopes To Infinity Gluecifer - Ridin`The Tiger Bad Religion - Suffer Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Folk & Røvere - Sommer hele året 96-04 Rammstein - Reise, Reise Bertine Zetlitz - Rollerskating Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tribute To Helloween - The Keepers Of Jericho Er ikke sikker på om det er det riktige navnet men det er mange artister som har laget helloween cover låter og kaller det en tribute Nydelig alblum ivertfall og har forandret mitt syn på Helloween bandet Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Dream Theater - Metropolis pt.2: Scenes From A Memory åpna horisonten min veldig og bana veg for mykje. Fikk meg til å vere mindre trangsynt mao. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Samantha Fox - Touch me (kødder ikke! Før denne hørte jeg bare på hardrock) Prince - Sign o' the times (starten på funkavhengigheten) Sonic Youth - Goo (sammen med pixies-skivene sendte denne meg i retur til rockeland) Tricky - Maxinquaye (startet trip-hop kjøret med denne) Boredoms - Pop Tatari (Ny eksperimentlyst etter denne, førte meg mot impro/noise o.l.) Steve Reich - Drumming (ga meg smaken på samtidsmusikk) + Radio Nova og RadioRakel som har lært meg MYE om rar musikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå