Gå til innhold

Dvd-brenneren vil ikke kjenne igjen dvder.

acon

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 1557... da jeg kjøpte den fikk jeg med dvdbrenner... har brent en dvd før og alt virket fint.

Når jeg nå stapper i en tom dvd-plate gjennkjenner pcen den som en tom cd-plate. Dette er ekstremt frustrende, ettersom jeg gjerne skulle ha brent en dvd til imorgen... bruker nero express, da dette fulgte med maskinen.

Noen som kan hjelpe???

Dvd brenneren heter QSI DVD+-RW SDW-082

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha ny firmware. vent litt så skal jeg lete. QSI SDW-082 brenner du har ja? den dual layer saken?

Hvis du har QSI SDW-082. Har du mest sannsynlig. LX34 firmwaren. Den nye er LX43.

Link til fil

NB!

Sinnsykt viktig at du deaktiverer alle virtuelle drev ala alcohol120% osv. Og den står lenge og jobber på en plass. gjerne 1 eller 2 minutt så ikke avbryt eller reboot prosessen før den sier den er ferdig!

Og at du er SIKKER på at det er riktig drev! Hvis ikke fucker du opp det.

(Jeg har det drevet i min 1557)

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Det er vanlig når du putter inn en blank dvd plate i brenneren at det kommer opp "Tom CD" Hvis det er det du tenker på? Prøvd og bare brenne ut med nero elns?

Starter opp Nero... der står det at det er en cd på 700mb...

Lenke til kommentar
Hvilke plater har du kjøpt? Sikker på at det ikke har skjedd noen mixup på pakkeriet hos leverandøren? Prøvd de i annen dvd brenner? Prøvd med andre plater?

Platene er av typen Verbatim... tror dette er ganske gode plater... livstidsgaranti å greier :p

Har brent plater fra samme pakke før uten problemmer...

Prøvte med en annen fra samme pakke... og har samme problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...