Gå til innhold

Plexi glass, Hvor tykt?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe plexi glass til og å i døren.. så derfor lurer jeg på hvor tykt det bør være, jeg er en noob-casmodder :blush: . Så kanskje det bør være litt tykkere da?

og hvordan skal jeg feste vinduet? med nagler, lim eller skruer?

takker for alle seriøse svar.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker personlig det stykke jeg holder på med for tiden: 10mm tykt! Det holder endel, skal borre inn 5mm LED`s, og bruke det som en del av en bordplate

Pris: 0kr, fikk det av skolen, siden det er prosjekt på skolen ;)

Men til vindu på et vanlig kabinett ville jeg annbefale 4-6mm plexi, holder sikkert fint det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det holder, tro det eller ei, med 2mm tykt plexiglass hvis du ikke har tenkt til å ha ting liggende oppå det eller noe sånt tull. Til å feste på sidedøra holder 2mm i massevis (ihvertfall mer enn nok).

Og ja, jeg mener vanlig plexiglass.

Kommer jo kanskje litt an på størrelsen og da, men alt under 40x40cm trenger du neppe mer enn 2mm tykkelse. Plexiglass er sterkere enn du tror....

Lenke til kommentar
Det holder, tro det eller ei, med 2mm tykt plexiglass hvis du ikke har tenkt til å ha ting liggende oppå det eller noe sånt tull. Til å feste på sidedøra holder 2mm i massevis (ihvertfall mer enn nok).

Og ja, jeg mener vanlig plexiglass.

Kommer jo kanskje litt an på størrelsen og da, men alt under 40x40cm trenger du neppe mer enn 2mm tykkelse. Plexiglass er sterkere enn du tror....

Hvor mye kan du bøye 2mm plexi før det brekker?

Ikke mye :tease:

Lexan kan du bøye så mye du vil uten at det brekker :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vist du vil forme det til noe, so kan du ha ovnen på 200grader åsso legger du plexiglaset inni ei stund, åsso tar du det ut når du ser at det går and å bende det... etter det er det bare å forme som du vil...

Lenke til kommentar

Det går fint ann å bruke 10mm plexi ja, men det er veldig overkill ;) Bruker sånne ting til bordplater i mindre bord, så at det går i stykker trenger du ikke å være noe serlig redd for `Cinimoe`, men riper derimot, der er en helt annen sak :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...