wewwen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg skal kjøpe plexi glass til og å i døren.. så derfor lurer jeg på hvor tykt det bør være, jeg er en noob-casmodder . Så kanskje det bør være litt tykkere da? og hvordan skal jeg feste vinduet? med nagler, lim eller skruer? takker for alle seriøse svar.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Tror 3-5mm er pesselig tykkt. Det går helt fint å feste plexien med epoxy, (tror jeg) men jeg synes jo personlig at der ser heftigere ut med skruer eller nagler. Nagler er kulest av de to. Men det er jo smak og behag. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Om det bare er et vindu kan du godt bruke 3mm! Umbraco-skruer er tøffe om du får plassert dem symmetrisk.. Epoxy og fugeskum fungerer også fint! Ser litt massivt ut med diiigre mutre og sånt da! Hehe.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ja! STOORE, eller ikke for store, men passe store Umbraco skruer er fett! Har så lyst på det! Hmm...tror jeg ska lage det! Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 I mitt vindu brukte jeg 2mm plexi og festet med sicaflex (typo?).. Holder som bare F*** Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 2mm var jo forferdelig tynt da? Gir det ikke etter når du kommer borti det da? Hmm, virka litt riski! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Sikker på at det ikke var lexan du festet med Sikaflex? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Er jo mer sannsynlig det, for lexan er jo så sterkt at 2mm blir nesten det samme som 4mm plexi! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Liker personlig det stykke jeg holder på med for tiden: 10mm tykt! Det holder endel, skal borre inn 5mm LED`s, og bruke det som en del av en bordplate Pris: 0kr, fikk det av skolen, siden det er prosjekt på skolen Men til vindu på et vanlig kabinett ville jeg annbefale 4-6mm plexi, holder sikkert fint det Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kjører 8mm Lexan jeg Listeprisen er på 1200 kr/m2 Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det holder, tro det eller ei, med 2mm tykt plexiglass hvis du ikke har tenkt til å ha ting liggende oppå det eller noe sånt tull. Til å feste på sidedøra holder 2mm i massevis (ihvertfall mer enn nok). Og ja, jeg mener vanlig plexiglass. Kommer jo kanskje litt an på størrelsen og da, men alt under 40x40cm trenger du neppe mer enn 2mm tykkelse. Plexiglass er sterkere enn du tror.... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Prøvde å banka på en kvadratmeter med 2mm plexi og det ga svært mye etter! Tror det er like greit å legge i litt ekstra å kjøpe 4mm, så er du på den sikre siden.. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Det holder, tro det eller ei, med 2mm tykt plexiglass hvis du ikke har tenkt til å ha ting liggende oppå det eller noe sånt tull. Til å feste på sidedøra holder 2mm i massevis (ihvertfall mer enn nok). Og ja, jeg mener vanlig plexiglass. Kommer jo kanskje litt an på størrelsen og da, men alt under 40x40cm trenger du neppe mer enn 2mm tykkelse. Plexiglass er sterkere enn du tror.... Hvor mye kan du bøye 2mm plexi før det brekker? Ikke mye Lexan kan du bøye så mye du vil uten at det brekker Lenke til kommentar
skidd Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 jeg har 4mm plexiglas, det holder jo for meg... Lenke til kommentar
skidd Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 vist du vil forme det til noe, so kan du ha ovnen på 200grader åsso legger du plexiglaset inni ei stund, åsso tar du det ut når du ser at det går and å bende det... etter det er det bare å forme som du vil... Lenke til kommentar
Wice Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) funker det å bruke ca 1 cm tykt plexi? EDIT: 200 poster Endret 13. mai 2005 av `Cinimoe` Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Vinduet i TT Tsunami er vertfall ikke tykkere en 3mm. Så lenge du ikke står og slår med slegge inn i kabinettet, holder det i massevis. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det går fint ann å bruke 10mm plexi ja, men det er veldig overkill Bruker sånne ting til bordplater i mindre bord, så at det går i stykker trenger du ikke å være noe serlig redd for `Cinimoe`, men riper derimot, der er en helt annen sak Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 fikk gratis 4mm lexan av pappa jeg, fordi han bestiller flere kilometer i året Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Heldig du da [stK]Bountyhunter(BF:V)! Skulle ønske jeg også kunne fått litt :wistle: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå