PetePistola Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ja jeg har lett etter svar, og prøvd å finne ut svare. Men det eneste jeg fant ut er at det er diskusjon rundt hvor lenge telefonen skal lade første gang. Men det jeg ikke har funnet svar på er om det er skadelig å bruke telefonen mens den lader første gang? Noen som vet det? Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Bruk telefonen mens du lader den eller før du lader den for første gang. Har ikke noe å si på batteriet (på nye tlf). Har aldri siden 1998 ladet batteriet i 24 timer første gang feks. Lader til det er fult og bruker tlf samtidig, aldri hatt noen problemer med det....! Batteriet går etter noen år uansett. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har ikke opplevd problemer med det noen gang hvertfall. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 De nye batteriene som blir laget nå er slike "klatt-lade batterier", og de kan du lade akkurat når det passer deg best uten at det har konsekvenser for batteriet. Dette gjelder nok første gangen også. Har aldri hatt problemer med det på nyere telefoner Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Grunnen til at det er så mye snakk om batteriene til mobiltelefonen og full opplading/utlading er fordi batteriene er NiCD (mener jeg). Disse batteriene har en "minne"-funksjon. Dette gjør at ubrukte deler av batteriet ikke vil bli "husket" og mobiltelefonen vil derfor tro at batteriet er utladet om batteriet ikke alle deler av batteriet er brukt. Bruk den når som helst, men vil anbefale å lade helt ut og helt opp noen ganger ved nytt kjøp. Deretter kan du egentlig lade ganske ofte som du vil, men en gang i blant er det lurt å lade ut batteriet _helt_. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Grunnen til at det er så mye snakk om batteriene til mobiltelefonen og full opplading/utlading er fordi batteriene er NiCD (mener jeg). Disse batteriene har en "minne"-funksjon. Dette gjør at ubrukte deler av batteriet ikke vil bli "husket" og mobiltelefonen vil derfor tro at batteriet er utladet om batteriet ikke alle deler av batteriet er brukt. Bruk den når som helst, men vil anbefale å lade helt ut og helt opp noen ganger ved nytt kjøp. Deretter kan du egentlig lade ganske ofte som du vil, men en gang i blant er det lurt å lade ut batteriet _helt_. Jeg trudde minnesystemene i batteriene kun gjaldt eldre batterier, mens de nye ikke har denne funksjonen.... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg brukte mobilen min nesten konstant første gangen jeg ladet den jeg Tviler på at den har tatt skade av det Nå har den fått softwareoppgradering og mp3-spilleren holder i timevis 7600 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Grunnen til at det er så mye snakk om batteriene til mobiltelefonen og full opplading/utlading er fordi batteriene er NiCD (mener jeg). Disse batteriene har en "minne"-funksjon. Er ikke NiCD batterier på nye telefoner lenger. Det brukes Lithium-ion batterier uten minne-effekt. Her er diskusjonen rundt ladetid generelt Om du kan bruke telefonen mens du lader er nok svaret et rungende ja. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 I manualen til Nokia står det tydelig under "komme i gang" (dvs første gang du bruker telefonen): "Du kan bruke telefonen mens den lader". Lenke til kommentar
molna Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Har aldri siden 1998 ladet batteriet i 24 timer første gang feks. Lader til det er fullt og bruker tlf samtidig, aldri hatt noen problemer med det....! That's the spirit! Hvem klarer vel la være å fikle med en splitter ny mobil? Ikke jeg i allefall. Blir som å kjøpe ny bil, men bare sitte å se på den første dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå