Gå til innhold

hmmh...6 i matte?

Adversary

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grattis med 6 i matte. Selv har jeg hatt 6 i matematikk siden 2. termin i 8. (går nå i 10.), så jeg er kanskje ikke den som blir mest imponert av slike karakterer.

Hvis trådstarter fikk f.eks 6 i f.eks 3mx eller 2mx (videregående) så er det noe annet enn å få det på ungdomskolen! Sorry mac, men på ungdomskolen kan de fleste få gode karakterer med litt ork...Verre videre desverre. No offence, men følte det var på tide å jekke deg ned et par hakk :p

Edit: etter å ha sett fødselsåret til trådstarter i profilen så skjønner jeg at det neppe var snakk om 2/3mx her heller :whistle:

Men uansett. Bra gjort, keep up the good work :thumbup:

Sorry. Det var hverken ment nedsettende eller som skryt, men mer som litt tilleggsinfo.

[skryt]

Er født i 1990 og skulle derfor gått i 9., men jeg går istedet i 10. (født 1.1) og får allikevel 6 i matematikk (best i klassen, nest best på trinnet). :whistle:

[/skryt]

Lenke til kommentar
[skryt]

Er født i 1990 og skulle derfor gått i 9., men jeg går istedet i 10. (født 1.1) og får allikevel 6 i matematikk (best i klassen, nest best på trinnet). :whistle:

[/skryt]

Jaha... Jeg er 86-modell (skulle vært russ i år) men går på høyskole og har hittil fått kun A-er på eksamnene (4 stk). Noe mer du ville tilføye angående ungdomskolematten din? ;)

Hehe. Hadde ikke tenkt å nevne det, men siden du først var så frampå med å påpeke dine karakterer så :innocent:

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar

Knutmarius, tror du at en som har 6 i matte i 10.trinn på ungdomsskolen kan holde seg til 5-6 på videregående også? Alle sier at matte på videregående er så vanskelig, men skjønner liksom ikke helt hvorfor? Hvis man leser og gjør alle oppgavene osv, er det fortsatt like vanskelig å få 5-6 i matte? Hvorfor er det så mye vanskeligere å få gode karakterer i matte på videregående enn på ungdomsskolen? :dontgetit:

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
Knutmarius, tror du at en som har 6 i matte i 10.trinn på ungdomsskolen kan holde seg til 5-6 på videregående også? Alle sier at matte på videregående er så vanskelig, men skjønner liksom ikke helt hvorfor? Hvis man leser og gjør alle oppgavene osv, er det fortsatt like vanskelig å få 5-6 i matte? Hvorfor er det så mye vanskeligere å få gode karakterer i matte på videregående enn på ungdomsskolen? :dontgetit:

Jeg har selv 2MX, og jeg må bare si, det er ekstremt asså. JA det er vanskeligere enn matten på ungdomsskolen.

Selvsagt er det mulig å få 5-6 i matte på videregående også, men da må du være 100% innstilt på å jobbe MYE med faget. Gjør du ikke det, så vil det aldri gå.

Hilsen en som hadde 4/5 i matte på ungdomsskolen, og nå har 2. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har selv 2MX, og jeg må bare si, det er ekstremt asså. JA det er vanskeligere enn matten på ungdomsskolen.

Selvsagt er det mulig å få 5-6 i matte på videregående også, men da må du være 100% innstilt på å jobbe MYE med faget. Gjør du ikke det, så vil det aldri gå.

Hvor mye jobber du med matten?

Lenke til kommentar

Ja; matten blir mye verre på vgs. med 2MX (og 3MX (?)). Lå på sterk 5 i matte på ungdomsskolen uten å måtte jobbe noe særlig. Fikk 5 i 1MX (om det nå er det det egentlig heter... MY..?..., noe verre enn ungdomsskolen, men til å leve med. Har gått 2MX dette semesteret; og sliter mer enn noen gang. Er godt fornøyd om jeg får 4'ern... Tør nesten ikke tenke på neste år; da jeg skal ha 3MX, men håper og tror at det ikke blir like stor overgang fra 2mx til 3 mx, som det var fra ungdomsskole/1mx til 2mx...!

Lykke til uanz...!

Lenke til kommentar

er jeg småsyk som forbinder nynorsk med kristendommen? føler at det er standard at alle "over kristne" snakker det "magiske språket".

Jepp; småsyk... Aller "overkristne" har blondt hår snakker sørlandsk... ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye jobber du med matten?

Vel...jeg prøvde, men det gikk bare dårligere og dårligere. Så gikk det litt bedre, men det går så opp og ned. Noen ganger får jeg til alt, andre ganger ingenting. Er ikke særlig motiverende.

Så nei, jeg jobber ikke veldig mye med matten. Ser ikke det nødvendige i å kunne alt det der. Hadde jeg vært litt flinkere og litt mer motivert, så kanskje... :roll:

Lenke til kommentar

Tja, er vel ikke alle som må jobbe mye med matten. På ungdomsskolen jobbet jeg med lekser, og fikk 5 i matte. På videregående har leksegjøringen dalt, og nå bare skriver jeg inn noe tull i formelsamlinga før prøver, orker ikke gjøre lekser og sånt tull. Allikevel har jeg aldri vært så nær en 6'er som i 2. og 3. på videregående.(burde kanskje jobba litt og fått den 6'ern)

edit: gjorde det forståelig.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Jeg er nærmest avhengig av ha å en regelbok på alle prøver i matte. Lurer på hvordan jeg skal greie meg med en liten formelsamling og et par usle blanke sider å skrive i? :no: . Får som oftest 4-5, men pleier som regel å havne på 4 i terminkarakter. Hvis jeg ikke greier å holde på en 5'er nå kommer jeg aldri til å overleve 2MX og 3MX :cry:

Lenke til kommentar

Får 6er på mattewprøver, går i 10. klasse. Fikk mattebøker for Vgs. ,så nå jobber jeg med Førsteårs på ungdomsskolen, dåg gamle bøker. Ikke som de moderne bøkene. Syns ikke det var alt verden. Blir sikkert verre andre året :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...