Gå til innhold

Forsterker til jbl e-100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får lyd med den,men JBLene trenger mye mer for å "trives".Sonyen blir nok alt for snill med JBLene. Når man kjøper et par E-100 så vil man ha trykk og bass som føles,det får du ikke med Sonyen.

Jeg har hatt JBL E-90 selv,så jeg kan anbefale deg å kjøpe en brukt Vincent SV-233 (har en sånn selv).

Med den og et par JBL E-100 i hus kommer taket ditt til å lette! :)

Edit:En brukt Vincent får du for ca 5-6000 kr.

Kan forresten også anbefale deg en Cayin 252B,den er også rå!

Nad bør du ikke vurdere,den kan ikke sammenlignes med Vincent og Cayin.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Har nemlig tenkt å kjøpe dem etter sommeren, men jeg har Yamaha RXv550 på 6 x 90w rms som jeg vet selv ikke kan drive de høyttalerene! :S

Hvis det er surround du vil ha,så er det en effektforsterker du trenger.

Se etter en brukt Rotel-RB991. Den er på 2*200 skikkelige watt.

Rotel er knallbra merke det også!

Edit:Her er forresten link til Cayin 252B. Jeg har hatt en sånn også.Nydelig forsterker!!!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hvilken musikk hører du på forresten? Hvis du ikke er av den typen som hører på musikk på fullt volum hele tiden,så bør du ta en titt på Patos Lyric 402.

Jeg har hatt MANGE forskjellige høyttalere de siste 10 årene,men har nå de Patosene og har aldri vært så fornøyd med noen høyttaler som med Patos.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hører på det meste fra Coldplay til Sonata Artica og eRa

Da vil du garantert trives med et par Patos 402! La deg ikke lure av utseende til Patosene. De har MYE bedre elementer enn JBL. Kabinettet til Patos er også av en helt annen kvalitet enn JBL. JBL føles liksom som en pappeske i forhold. :)

Edit:Jeg skrudde ut elementene i E-90'ene mine bare for å se på kvaliteten.Bassene og mellomtonen virker helt ok kvlitetsmessig,men jeg fikk sjokk da jeg så diskanten. Den er utrolig simpel og veier ikke mer enn ca 100 gram! Diskanten i Patos er en svær massiv sak av høy kvalitet.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...