atrax Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Noen som har den heftigste 120 mm vifta som 3dfxcool.no selger? (Sjekk linken http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet29.htm) Lurer bare på om den blir mye roligere hvis jeg slenger på en rheostat, tenker da i forhold til ytelse. Hvor lavt kan jeg skru spenningen for at den skal gå i det hele tatt? Noen som har testa det? Takker for alle svar :wink: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 selfølgelig nytter en Rheostat.. men når du skrur på Rheostaten så blåser vifta mindere.. gå heller på http://www.microplex.no og kikk litt på vifter fra Papst i stedet.. de er nok bedere enn de som bli solgt fra 3Dfxcool.. en 25 Ohms rheostat skal passe fint til Papst 4412FGM. Du kan lese mer på Microplex. En vifte blir jo ikke ødelagt hvis du kjører lavere volt.. men de fleste vifter går dårlig fra 4-7 volt spør litt hvilken type vifte det er. _________________ fUsiOn Abit KT7 (voltmoddet) Duron 800@[email protected] 40g@idle 46g@MAX (Gjelder begge Duronene) Duron 950@[email protected] Alpha PAL8045 448MB RAM PC133@138Mhz 3DMark se: 4032 points [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-07-08 03:59 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Du tok i mot alle svar, så her har du et. Du kan jo bare kjøre viften på 7 eller 5 volt fra PSU/molex det er helt gratis, og skulle være innenfor de fleste reguleringsbehov. Ikke glem at støy og ytelse henger godt sammen. Jo saktere vifta går, jo mindre støyer den. Men den kjøler jo også lite da. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 03:58, fUsiOn skrev:En vifte blir jo ikke ødelagt hvis du kjører lavere volt.. men de fleste vifter går dårlig fra 4-7 volt spør litt hvilken type vifte det er. Levetiden blir faktisk mindre. Vis de er utenfor spenningsområde sitt blir lagra innvendig varme og levetiden blir kortere. Vis du ser på viftene står det et spenningsområde. Som Artic sier ville jeg ha prøvd %V eller 7V først. Vis du vil flytte en enda større seilbåt kan du jo bruke denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FFB1212EHE Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Bøgge Bakken, den vifta har jeg :smile: Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Og jeg har bestillt den :smile: Den vifta på 3dfxcool.no den var kraftig og bruker dermed sikkert godt med strøm, og rheostater tåler ikke så mye strøm(brenner opp), så du burde skjekke hvor mye den trekker!! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 som jeg sa.. kjøp Papst. For på microplex står det hvilken Rheostat du skal bruke på hvem av de papst viftene.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Saken er den, at jeg har fått tak i en radiator fra en skraphandler, og det passer akkurat to 120 mm vifter på den. Er usikker på hvor mye luftgjennomstrømming den trenger for å holde vanntempen noenlunde lav. Noen som vet ? Pumpa som skal dytte vannet gjennom systemet er en Eheim 1048 (600 l/h). Radiatoren er av lamell-type, tror jeg det heter. Den har altså ikke rør som går fram og tilbake mellom ribbene, den ligner mer på slike du finner i biler. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 10:08, Bøgge Bakken skrev: Quote: Den 2002-07-08 03:58, fUsiOn skrev: En vifte blir jo ikke ødelagt hvis du kjører lavere volt.. men de fleste vifter går dårlig fra 4-7 volt spør litt hvilken type vifte det er. Levetiden blir faktisk mindre. Vis de er utenfor spenningsområde sitt blir lagra innvendig varme og levetiden blir kortere. Vis du ser på viftene står det et spenningsområde. Som Artic sier ville jeg ha prøvd %V eller 7V først. Vis du vil flytte en enda større seilbåt kan du jo bruke denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FFB1212EHE Støynivå: 59 dB(A) hehe bråker mere en en motor båt da.... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Bare morsomt det. En slik på lan kunne sikkert ha plaget mange på lan(ink. meg selv). _________________ Du vil alltid finne en som har en bedre PC en dei! [ Denne Melding var redigert av: bøgge Bakken på 2002-07-09 11:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå