Gå til innhold

Skifte Bios?

Fiskepinne

Anbefalte innlegg

Hepp

Her kjøpt meg et MSI K7T266 Pro2.

Kikker på nettsidene deres, der står det

at det går an å skifte bios påhovedkort fra

AMI til Award eller andre veien. Eller har jeg misforstått

"If your original BIOS is AMI® you can use AMI FLASH Utility to program the BIOS to AWARD® If your original BIOS is AWARD® you can use Award Flash Utility to program the BIOS to AMI®"

Er det noen som har prøvd dette...

Kanskje det kan løse mitt problem, får ikke kjørt min XP1700+ på full speed....fryser(booter ikke)

på 133 FSB.Pluss at den av og til fryser nå jeg er inne i Bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok litt feilinformasjon. Går for de aller fleste hk'a deres, men ikke nyere kort som K7T 266 PRO/PRO2 (6380). Tviler sterkt på at det er BIOS' feil at du ikke får kjørt på 133 mhz FSB. Men har snakket med et par stk. som har K7T 266 PRO2-kortet i en eller annen versjon og de får fint kjørt sin XP (henholdsvis PR1500 og PR1800) på 133 mhz FSB. Om du ikke finner ut av det, reklamer på kortet og/eller CPU!

Lenke til kommentar

Har samme hovedkort som deg, og jeg vil si at det virker nok som at du har en feil ved hovedkortet. Mitt kort fungerer forresten absolutt utmerket, så jeg tror ikke dette er noe hyppig problem, men kanskje har du fått et "mandagskort", så bruk reklamasjonsretten og bytt det.

Lenke til kommentar

Har du Ami Bios (mest sannsynlig)gå inn i "Hardware Monitor Setup" endre CPU FSB Clock til 133 (står på 100 fra MSI). "Sleit endel", min første heimelaga PC er PRO2-RU, gikk et par dager med diverse prøv og feil før OK. Det er ei setting på SDRAM, den bør stå på HCLK ikkje +33, kjører FSB på 133 prøver den då å få Ram til å gå 166.Få Rambrikker som klarer den farta. Kommer du inn i Bios er kanskje starten å gå inn og sett: Bios default , så juster hele rekka - sikkert greiest uten andre kort enn skjermkort til Bios er "ferdigjustert".

"Nybegynner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...