toss Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 hei det ser ut til at jeg av en eller annen grunn ikke klarer å starte session.. denne koden her: <?php session_start(); $value = $_SESSION['innlogget']; $id = $_GET['id']; switch ($id) { case "1": echo""; break; case "2": if(session_destroy()) echo"<h3>Du er nå logget ut!</h3>"; break; case "3": echo""; break; } if($value == 'ja') { include('webadmin.php'); } else { echo(' <h3>Loggin til webadmin</h3> <form action="loggin.php" method="post"> <p>Brukernavn: <input type="text" name="user" /></p> <p>Passord: <input type="password" name="pass" /></p> <p><input type="submit" value="Logg inn" /></p> </form> '); } ?> gir en rekke feilmeldinger.. http://home.no.net/tossweb/webadmin/ kan noen se hva som er gale? litt flaut å ikke få til dette.. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 fjern linjeskiftet øverst Lenke til kommentar
toss Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 det hjalp dessverre ikke.. takk likevel noen som ser noe annet? takker for all hjelp.. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hva med å plassere session_start(); på øverste linje? Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 du må legge session før header, dvs før <html>.. Lenke til kommentar
toss Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 det har jeg gjort.. det der er hele filen.. her er skriptet slik det ligger på serveren.. http://home.no.net/tossweb/webadmin/index.phps Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tydligvis noe feil hos start.no...: Flere som har samme problemet Lenke til kommentar
toss Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 oki.. tusen takk for svar ikke jeg som gjør noe feil altså.. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg fikk brått ikke starte session hvis jeg koder sidene i utf-8 av en eller annen merkelig grunn. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Ser det nå! Har samme problemet igjen jeg. Har hatt dette før, da var det powertech som oppgraderte serverene sine. Men tror jeg har en kode som kan plasseres for å endre session mappen... (uten å ha tilgang til php.ini) Lenke til kommentar
toss Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 er visst en slags løsning på det her, men jeg fikk det ikke til å funke.. noen som vet om man må forandre .htaccess filen, eller oprette en ny? jeg klarer ikke å forandre den gamle, og det funket ikke med ny.. hjelp noen? Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 er visst en slags løsning på det her, men jeg fikk det ikke til å funke.. noen som vet om man må forandre .htaccess filen, eller oprette en ny? jeg klarer ikke å forandre den gamle, og det funket ikke med ny.. hjelp noen? Lagre filen som en tekst fil på pc'n, så renamer du den når den er lastet opp på serveren. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 For å endre session_save_path uten å ha tilgang kan du bruke følgende kode i scriptet ditt: <?php ini_set("session_save_path", "/home/banen/til/din/mappe/saa/til/en/ubrukt/mapp/som/du/chmodder/til/777"); ?> Denne mappen må være chmodet til 0777. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå