XereX2 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hei! Jeg har nettopp byttet MB fra MSI K7T266 Pro2 V. 2 til ett DFI Lan Party nF4 Ultra-D. På mitt tidligere MB kjørte jeg 2stk WD 120Gig disker i Raid (striping). Disse ble kjørt på hver sin IDE kontroller som master på begge kabler. Etter flytting er de satt som Master og Slave på den ene IDE kontrolleren. Når jeg booter finner biosen for RAID kontrolleren begge diskene og sier at RAIDen satt som striping er "healty". Når jeg er inne WinXP Får jeg ikke opp diskene. Når jeg sjekker statusen i Partition Magic får jeg opp raid diskene som Unallocated. Forslag, ideer, tanker?? Kjedelig å miste 240GB med data... :/ Muligens noen som har kjennskap til noen av Acronis verktøy.. om de kan gjøre nytten?? Tilleggs info: #diskbehandlings verktøy i Windows fungerer IKKE da som sagt windows ikke finner HDene. #RAID diveren for windows er SELVSAGT installert da partition magic finner den diskene.. Endret 21. april 2005 av XereX2 Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Når det står unallocated i partition magic tilsier jo dette at han har mistet partisjons oppsettet... Så da kjørte jeg Acronis Recovery Expert. Denne fant Den ene partisjonen og jeg valgte å rette denne. Da fikk jeg en melding om at Acronis ikek greide å kommunisere med windows for å finne boot 0 ett eller annet. Sjekket bruksanvisning på programmet og der stod det ingen ting. Trykket retry uten at han greide å fikse det så valgte ignore. I acronis Recovery Expert kommer da denne partisjonen opp, men ikke søern om den kommer opp i windows. I partition magic står nå disken merket som "BAD". Sitter og kjører Acronis Recovery Expert nå for å se om jeg får tak på den siste partisjonen. Om jeg får til det og får samme feilmld vil jeg kjøre noen Norton system verktøy for å se om disse kan rette på diskene... Hmmm.. lurer på hva Partition Magic sier om disker som de merker BAD jeg.. *sjekker bruksanvisning*. Endret 22. april 2005 av XereX2 Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) OKAY... rebootet PC da den begynte å henge seg... Da starter chkdsk opp under boot og "retter opp" idekseringen på HDen.. Jippi tenker jeg.. Kommer så inn i windows... så er ca 10% av dataen ok. resten er korrupt.. Får nå første partisjonen opp i windows. Partition magic får fortsatt opp HELE disken uten å vise denne partisjonen. Her står hele disken merket som BAD fortsatt... Kjørt Norton Util sin jalla Disk doctor som ikke lengre tar deep scans.. Så den finner ingen feil på HDen... Partition Magic skriker om Disk Geometry error på HDene ihvertfall... Error #105: Partition didn't begin on head boundary. ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 3. Error #106: Partition didn't begin on head boundary. ucBeginSector expected to be 1, not 3. Partition magic user manual sier jeg må ta backup av data på disk.. og opprette nye partisjoner på disk ved hjelp av FDISK.. Jalla!!! Dette høres ikke mye bra ut.. får sette på acronis og la den jobbe noen timer da... Endret 22. april 2005 av XereX2 Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Har ikke så mye greie på dette, men mener at det å flytte over RAID arrays fra en onboard(billig) kontroller til en annen av annen type pleier å by på problemer. Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Jepp.. der problemet ligger tror jeg... samme hva er det nok for seint å flytte tilbake nå da jeg allerede har fucket opp nok... Gidder rett og slett ikke montere opp HDene på nytt i gammel MB da CPUen tok fyr og jeg først må få fatt på en CPU.. så en ekstra HD å installere windows på og så få igang raiden... :/ Har nok som du sier mistanke om at det er MSI sin RAID som er skylden i dette.. Endret 22. april 2005 av XereX2 Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 *BUMP* Siste forsøkt på å se om noen har peil..... Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Eg skal ikkje påstå at eg har peiling på dette. Men at det skulle fungere å flytte to disker som har stått i raid fra ett hovedkort til ett annet, tror eg er mindre sannsynlig enn det er å vinne i lotto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå