Gå til innhold

Nytt x800xt pe, men hvilket?


Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå ha mitt andre x800xtpe, etter at førstnevnte døde.

 

Hadde tidligere powercolor, som jeg var fornøyd med. Lurer nå på om jeg heller burde gå for noe annet, f.eks. HIS, ASUS, CONNECT3d etc. Det er viktig at det aktuelle kortet dere anbefaler er i netshops lagerbeholdning, så asus sitt er et alternativ. Hørte allikevel noe negativt med tanke på støyende vifte og en spesiell kontakt for gpu-viften som gjør bytte av denne vanskelig, stemmer dette? Hadde satt pris på om folk med kortet gav meg tilbakemelding, men alle anbefalinger (begrunnede selvsagt) mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er viktig at det aktuelle kortet dere anbefaler er i netshops lagerbeholdning, så asus sitt er et alternativ. Hørte allikevel noe negativt med tanke på støyende vifte og en spesiell kontakt for gpu-viften som gjør bytte av denne vanskelig, stemmer dette? Hadde satt pris på om folk med kortet gav meg tilbakemelding, men alle anbefalinger (begrunnede selvsagt) mottas med stor takk!

Det kan godt stemme at vifta på ASUS-kortet er vanskelig å bytte, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Kortet kan ikke klokkes noe særlig uansett, og vifta kjøler godt nok. Bråk er en smakssak, men jeg synes ikke den er særlig bråkete, og jeg hadde kort med passiv kjøling før. Dessuten er det innebygget lys i vifta, og det er et pluss for de av oss med vindu :cool:

 

Anbefaler ASUS-kortet, ytelsen på korta er omtrent lik samme hvilket merke du kjøper, men ASUS-kortet har en bra bundle. Eneste ulempen er at det koster en del, jeg var så heldig å få mitt på tilbud (AGP-varianten var på tilbud hos netshop denne helga).

Lenke til kommentar

Da jeg allerede har en ati silencer til et pe-kort liggende her, syns jeg selv det er ganske viktig at viftebytte ikke byr på noen problemer. Så kontakten på asus-kortet er altså av et sært design?

 

Ser bare asus-kortet på netshop sine sider, er det meg det er noe gærnt med?

 

ser ingen grunn til å oppgradere, dette er nemlig en garantisak og jeg var storfornøyd fra før av.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...