Gå til innhold

"ModpHone" En telefon mod. MiniUpdate (#2)


Anbefalte innlegg

Har du et slik måleinstrument man måler hvor sterk strømmen er ? Spenning og sånt ?? Det du kan prøve er vel og måle plasser inni telefonen når strømmen er på så finner du fek.s en plass det er 2v strøm så setter du diodene på der? Jeg er ikke sikker på dette her men det er forslag.. Jeg vet ikke med 9v batterier de vil vel bli brukt opp, men jeg vil sterkt anbefale deg at du lærer deg litt mer om elektronikk før du begynner på prosjektet i det hele tatt.. Men det er min mening !

 

El NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til El Netzor - har et slikt måleinstrument, ja. Men vil helst ikke lodde noe direkte på "hovedkortet" ettersom eg aldri har loddet før og ikke vil ødelegge det, men vi får se hva som skjer.

 

-------

 

Planen er at det skal se ca. ut som dette (bildet). Et eget rom for "hovedkortet" og et rom hvor batteri og dioder og alt annet skal være.

 

"??" i den kvadratiske boksen er der fordi eg ikke helt vet hvordan dette skal kobles til enda. Må få lest noen guider eller noe.

 

Ovenifra.jpg

 

-Jar

Lenke til kommentar
Gode gamle telefonen. Hvem har ikke hatt en sånn en gang?

Originalt prosjekt hvertfall.

Men er det høytaleren fra det gamle telefonrøret du har tenkt til å bruke som "handsfree" høyttaler, eller en helt annen?

Vel, høytaleren som skal sitte i toppen er til ringelyden - eg bruker alle de gamle delene fra den gamle telefonen. Så eg må lage et nytt telefonrør og. Her bruker eg også det som lå i det gamle røret. Blir nok ingen handsfree her, nei.

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Liiiiten update.

 

---

 

 

Da har eg kjøpt tremateriale. Gjorde det enkelt og greit og fikk min far til å plukke med seg 1stk Tryggve. :p Ja, du gjettet riktig. Fra IKEA.

 

Pris: 39,00

Mål: 80x28x1,6 CM

Type: Massivt tre

 

1stkTryggve.jpg

 

Ut fra denne får eg 4 sider, 1 bunn og kanskje lokk. Får ikke gjort noe i dag (i hvert fall ikke med det samme) da eg må gjøre noe skolegreier.

 

-Jar

Lenke til kommentar

Jaja.. Det går jo framover :thumbup: Men jeg kjøpte en radio på clasern der var det en transformator (inni) Som tok inn 220v og gjorde det om til 6v vil ikke dette virket da? Så bruker du motstander og sånt, det kan jeg ikke regne ut for deg for det har jeg ikke peiling på :p Fek.s visst du har en 2v diode lodder du på en motstand så når den dioden får 6v fra trafoen blir det om til 2v, kan være du kan dette fra før av men ?

 

El NetZor

Lenke til kommentar

Endelig på tide med en liten update da.. Hatt litt mye skolearbeid i det siste..

 

Alt målt opp og klargjort til saging

CIMG2425.jpg

 

Meine Tools.

CIMG2424.jpg

CIMG2426.jpg

 

Hull til å sage ut et rektangel (til tastaturet)

CIMG2427.jpg

CIMG2429.jpg

 

Alle delene kappet ut

CIMG2439.jpg

 

Sånn ca. den vil se ut etterhvert

CIMG2437.jpg

Fronten - Blir ganske stor, ja - men hey! husker dere hvordan de første pc'ene så ut?

CIMG2438.jpg

 

Han her fyren (dama?) stod å så på lenge..

CIMG2452.jpg

 

Og her kom jammen Theodor (en av mine katter) og: (Sitter faktisk klengt på meg i skrivende stund):

CIMG2448.jpg

 

:whistle:

Tegneserie.jpg

 

Ikke heelt som planlagt, men dette kan gi en kul effekt etterhvert.

Ikkjeheltberegnet.jpg

 

---

 

Nå etterhvert (i morgen tror eg) skal eg pusse - og gjøre annet smått arbeid før eg skrur sammen boksen. Tenkte eg skulle spraye den svart og lakkere - lage et lokk, og så!.. så skal eg begynne med lodding, lys osv - det kan bli spennende.

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

"Men hva med noen dioder inni der hvor tastene skulle være? Det hadde blitt rått!"

 

Ja, du sier noe der - hadde sett fett ut. Se om eg får tenkt ut noe!

 

"Ja, ser bra ut dette, synes det så stilig ut med de tastene, om de ikke skulle vært litt høyere mot kanten"

 

Ja, de skulle egentlig ha vært litt høyere opp - ble litt feil sånn sett, men lurer på om eg skal prøve å file ned kantene sånn at de gå på skrå ut fra tastene. Hvis du skjønner.

 

Takker for respons! Alltid like inspirerende!

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Så utrolig bra :D

 

Har aldri tenkt tanken på å modde en telefon, men det er jo helt genialt!

Kreativiteten din er det absolutt ingenting å si på.

 

Lykke til videre!

 

 

Hmm, dette fikk hjernen min til å tenke litt... Fikk lyst på telefon nå :D

Endret av clvn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaaa - eg vet det må komme en update snart. Har bare vært veldig opptatt; Heldagsprøver.. osvosv.:hrm: Men det kommer! Ikke tro eg har gitt opp eller noe. Men kan i hvert fall si at eg har tenkt på å skifte form (bare kanskje) Skal få opp en tegningen i nærmeste tid. :yes: '

 

-Jar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...