Jarek Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Tenkte eg skulle skaffe meg en telefon på rommet. Så eg leitet litt og fant til slutt en gammel telefon fra 1982 eller noe. Den er ikke akkurat fin, så eg tenkte eg skulle gjøre noe så orginalt om å modde den. Lage nytt deksel til den. Prosjektet er i en tidlig fase men har planlagt omtrent alt som må planlegges. Telefonen skal bli et kvadrat med plexiglass i sidene hvor jeg skal installere lys - katoder eller noe. Har sendt noen mail og håper på å bli sponsa med noe lite. Første bildene eg kan få ut er telefonen og delene jeg bruker etter demontering og hvordan eg tenker det skal bli seendes ut til slutt. -Jar EDIT: Ser ut til at digital kameraet er tomt for batteri *lade* Endret 13. juni 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Josten Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Skal bli spennende å se hvordan den blir. Keep going Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ser spennende ut dette, stå på! Gleder meg til første update Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Skal følge med på denne jah! BTW: Når kommer bildene, tar vel ikke så lang tid og lade? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Liten update med de lova bildene. Telefonen jeg fant liggende. Alle delene (utenom røret og frontdekselet) telefonen bestod av. Høytaleren "Hovedkortet" ---- Får forhåpentligvis skaffet tremateriale til lørdag - kommer mest sannsynlig ny update da. (PS: Hva er best - thumbnails - eller bare bildene?) -Jar Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Thumbnails Lag link til de stor bildene på thumbnailsene.. Artig worklog, skal følge med på denne Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Allright, thumbnails it is - men i morgen.. Ondt i hodet =/ -- Men lurte på en liten ting. Skal ha lys i den, men hva skal eg bruke? Har ikke peiling på lodding og sånt (hvis det kreves av f.eks. katoder/dioder eller hva det heter). No annet eg kan bruke? Alle tips er bra! -Jar Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Telefonen blir ikke så mobil da? Men ganske kreativ! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Spennende stykke arbeid... telefoner blir aldri for snodige Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Håper dette blir bra da! Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Denne skal jeg følge med på! Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ja, det kan jo bli et kult resultat!! Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Hei, JAR Lodding er egentlig en enkel og billig sak, kjøp en lodde bolt til noen lapper på clasohlson og litt tinn, så er det bare og øve seg på litt ledninger og sånt lodde to tre brytere som du ikke bruker og sånt får øvingen ! Så egentlig er det enormt enkelt, Det du trenger er en stødig hånd og nok tålmodighet! Foressten mener og ha sett en loddeguide her på forumet en gang ? Noen som vet om den og kan gi link så han kan lese igjennom den ? EDIT: Fant link : LoddeGuide El NetZor Endret 22. april 2005 av El Netzor Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Ser bra ut dette, men lurer på hvor du skal få støm til katodene? Hadde vært kult om du hadde koblet katodene slik at når det ringer, så blinker elller lyser katodene. Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hm... Strøm til lysene kan bare jeg komme på en måte.. Han må vel få bygget en Transformator inn i boksen så stapper han inn en 220v ledning bak boksen så det ikke syns ? Er sikkert mer forslag Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Har et par sånne telefoner. Kanskje jeg og skulle moddet litt? Bli sikkert bra! Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Hei, JAR Lodding er egentlig en enkel og billig sak, kjøp en lodde bolt til noen lapper på clasohlson og litt tinn, så er det bare og øve seg på litt ledninger og sånt lodde to tre brytere som du ikke bruker og sånt får øvingen ! Så egentlig er det enormt enkelt, Det du trenger er en stødig hånd og nok tålmodighet! Foressten mener og ha sett en loddeguide her på forumet en gang ? Noen som vet om den og kan gi link så han kan lese igjennom den ? EDIT: Fant link : LoddeGuide El NetZor Takker - ser at det skal holde med 15-25W. De har en snerten liten sak (15W) på ClasO. (98,-), men dette får jeg ta om en stund. -Jar Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hehe, jada det kan jo vente... Men hvilke katoder/Dioder skal du bruke? Finn ut hvor mangen Volt de skal gå på så kan jeg kanskje finne opp en løsning ? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Ser ut til at min far trenger en loddebolt og, så han sier han kan kjøpe en bedre en. Men vi må finne en med passende W osv. Men når det gjelder katodene/diodene så vet ikke eg helt? Ser de har 2,2-5V på ClasO, men hva spiller det inn på? Altså antall Volt. Og jeg lurte på noe angående strømtilførsel - Så du (El Netzor) sa at jeg måtte bygge inn en transformator? Også videre til 220V ledning? Hadde ikke et par 9V batteri fungert da? (Lite peiling på dette - men man lærer) Tar gjerne i mot flere guider til forskjellig stoff (Dioder, koblinger osv). Og hva skal eg egentlig lodde katodene/diodene fast til? Og hva mer trenger eg for å koble til batteri (om det går)/transformator? Ledninger osv? Sorry for så mange spørsmål EDIT: Utdrag fra ClasO katalogen: Blinkende LED og minilysorgel medfølger. Disse drives med 9V batteri type 6LR61. (Startsett for elektronikk. Side 71) Dvs. at 9V batteri (eventuelt x2) kan fungere som strømkilde da? Eller tar eg feil? -Jar Endret 22. april 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå