Gå til innhold

"ModpHone" En telefon mod. MiniUpdate (#2)


Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle skaffe meg en telefon på rommet. Så eg leitet litt og fant til slutt en gammel telefon fra 1982 eller noe. Den er ikke akkurat fin, så eg tenkte eg skulle gjøre noe så orginalt om å modde den. Lage nytt deksel til den. Prosjektet er i en tidlig fase men har planlagt omtrent alt som må planlegges.

 

Telefonen skal bli et kvadrat med plexiglass i sidene hvor jeg skal installere lys - katoder eller noe. Har sendt noen mail og håper på å bli sponsa med noe lite.

 

Første bildene eg kan få ut er telefonen og delene jeg bruker etter demontering og hvordan eg tenker det skal bli seendes ut til slutt.

 

modpHone.jpg

 

-Jar

 

EDIT: Ser ut til at digital kameraet er tomt for batteri *lade*

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update med de lova bildene.

 

Telefonen jeg fant liggende.

CIMG2340.jpg

Alle delene (utenom røret og frontdekselet) telefonen bestod av.

CIMG2352.jpg

Høytaleren

CIMG2350.jpg

"Hovedkortet"

CIMG2349.jpg

 

----

 

Får forhåpentligvis skaffet tremateriale til lørdag - kommer mest sannsynlig ny update da.

 

(PS: Hva er best - thumbnails - eller bare bildene?)

 

-Jar

Lenke til kommentar

Allright, thumbnails it is - men i morgen.. Ondt i hodet =/

 

--

 

Men lurte på en liten ting. Skal ha lys i den, men hva skal eg bruke? Har ikke peiling på lodding og sånt (hvis det kreves av f.eks. katoder/dioder eller hva det heter). No annet eg kan bruke? Alle tips er bra!

 

-Jar

Lenke til kommentar

Hei, JAR Lodding er egentlig en enkel og billig sak, kjøp en lodde bolt til noen lapper på clasohlson og litt tinn, så er det bare og øve seg på litt ledninger og sånt lodde to tre brytere som du ikke bruker og sånt får øvingen ! Så egentlig er det enormt enkelt, Det du trenger er en stødig hånd og nok tålmodighet! Foressten mener og ha sett en loddeguide her på forumet en gang ? Noen som vet om den og kan gi link så han kan lese igjennom den ?

 

EDIT: Fant link : LoddeGuide

 

El NetZor

Endret av El Netzor
Lenke til kommentar
Hei, JAR Lodding er egentlig en enkel og billig sak, kjøp en lodde bolt til noen lapper på clasohlson og litt tinn, så er det bare og øve seg på litt ledninger og sånt lodde to tre brytere som du ikke bruker og sånt får øvingen ! Så egentlig er det enormt enkelt, Det du trenger er en stødig hånd og nok tålmodighet! Foressten mener og ha sett en loddeguide her på forumet en gang ? Noen som vet om den og kan gi link så han kan lese igjennom den ?

 

EDIT: Fant link : LoddeGuide

 

El NetZor

Takker - ser at det skal holde med 15-25W.

De har en snerten liten sak (15W) på ClasO. (98,-), men dette får jeg ta om en stund.

 

-Jar

Lenke til kommentar

Ser ut til at min far trenger en loddebolt og, så han sier han kan kjøpe en bedre en. Men vi må finne en med passende W osv.

 

Men når det gjelder katodene/diodene så vet ikke eg helt? Ser de har 2,2-5V på ClasO, men hva spiller det inn på? Altså antall Volt.

 

Og jeg lurte på noe angående strømtilførsel - Så du (El Netzor) sa at jeg måtte bygge inn en transformator? Også videre til 220V ledning? Hadde ikke et par 9V batteri fungert da? (Lite peiling på dette - men man lærer)

 

Tar gjerne i mot flere guider til forskjellig stoff (Dioder, koblinger osv). Og hva skal eg egentlig lodde katodene/diodene fast til?:roll: Og hva mer trenger eg for å koble til batteri (om det går)/transformator? Ledninger osv? :hmm:

 

Sorry for så mange spørsmål :p

 

EDIT: Utdrag fra ClasO katalogen: Blinkende LED og minilysorgel medfølger. Disse drives med 9V batteri type 6LR61. (Startsett for elektronikk. Side 71) Dvs. at 9V batteri (eventuelt x2) kan fungere som strømkilde da? Eller tar eg feil?

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...