Gå til innhold

Inspiron XPS Gen 2 - student-pc?

Nikern

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en bærbar til jeg skal begynne studere til høsten, og i den sammenheng skal jeg selge min desktop, og alt utstyr til den. Derfor må jeg ha en bærbar som funker til vanlig word på lesesalen og gaming på kvelden. Derfor har jeg da sett meg litt rundt og funnet ut at Inspiron XPS Gen 2 er en våt drøm.

Kan noen som har Inspiron XPS Gen 2 svare meg på følgende spørsmål:

1. Bråker den når du ikke bruker den til spill?

2. Bråker den mye når du spiller?

3. Hva er batterilevetiden når du ikke spiller, (bruker den på lesesalen med word osv)?

4. Hva er batterilevetiden når du spiller?

5. Hva synes du om bærbaren i sin helhet, liker du den?

Takk.

Vennligst ikke kom med synsing osv, har du ikke vært borti Inspiron XPS Gen 2, ikke svar, eller vis til tester på nettet (har nok lest de aller fleste av dem fra før).

Endret av Nikern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vennligst ikke kom med synsing osv, har du ikke vært borti Inspiron XPS Gen 2, ikke svar, eller vis til tester på nettet (har nok lest de aller fleste av dem fra før).

Tror uansett ikke det er svært så aktuelt å svare med slike toner som stedes i dette temaet :(

Lenke til kommentar
Jeg er antagelig den første i rekken, og min kommer neste uke.

Hvilken konfigurasjon har du bestilt, og hva koster den?

Håper du kan ta deg tiden å nevne litt om den når den kommer:)

* grunnen til at jeg er strickt på hva jeg vil høre er AKKURAT slike kommentarer som renpeder kommer med. Jeg er så lei av at poster blir oversvømt med "synsing" om ting de aldri har sett eller har noen annen tilknytning til enn at de har lest noen tester på nettet.

Lenke til kommentar
Hvilken konfigurasjon har du bestilt, og hva koster den?

2,13 GHz, 2 gig RAM, 7200 rpm 60 gig disk, DVD-brenner og ellers det meste.

Prisen er et resultat av forhandlinger med selger og derfor en sak mellom meg og Dell. Men siden du tydeligvis har gjort hjemmeleksen, så skal jeg gi deg en ide: Etter noen dagers pruting fikk jeg den billigere enn det beste tilbudet på XPS2 hos Dell USA så langt (utenom education), som er en $800 rabattkupong. Eks moms, selvsagt.

Jeg kommer til å nevne masse om den når den kommer, vær trygg! :!:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Er du ikke redd for at den støyer for mye?

Fikk mail tilbake fra dell i dag anngående støy, der de sier den er helt kurrant å bruke på lesesaler osv. Spurte også om endel annet..

Så du mener det er fult mulig og prute her altså.. hum, må vel prøve meg jeg å da..

*edit*

fikk den med konfiguratoren på nettet til 31,000,- jeg.. med dine instillinger..

Jeg vurdere selge stasjonærpc'en min, bruke alt av studielån (for sommerkurset i realfag) og arbeide som en hest, for å kjøpe dette:

2.00Ghz, 2MB L2

1gb ram

80 gb 5400rpm

1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

og kanskje dvd-brenneren..får se om det er noe og tjene på 1k avslag uten den.

men altså,det gjenstår å se hvor mye penger jeg får tjent i sommer.... :(

Endret av Nikern
Lenke til kommentar

Inspiron XPS Gen 2 - student-pc?

Det virker som du har bestemt deg for XPS maskinen, men siden det kan være andre som er i samme situasjon, dvs som er interessert i en ”studentmaskin” som også er en skikkelig spillemaskin, har jeg noen tanker og erfaringer som muligens kan være av interesse.

XPS er klart valget hvis du har fokus nesten utelukkende på spilling . Det er ”rallyversjonen” av Dell i9300 modellen, så og si. Men du må ta en del ulemper med på kjøpet, og det går særlig på varmeutvikling og batterilevetid. Hei, bare kladeisen av en strømadapter er dobbelt så tung som den til 9300. Det virker som XPS rett og slett ikke er like velbalansert, når det kommer til allround bruk. For eksempel er det jo nesten latterlig at den blir knust av i9300 mht 3D grafikk ytelse på batteridrift. Den bruker så mye strøm at Dell har satt Powermizing funksjonen til å drosle ned GPU sin klokkefrekvens til 50% tvangsmessig når den går på batteri, mens dette ikke er tilfellet med 9300. Selvfølgelig veier dette ikke særlig tungt, men det sier allikevel sitt. Det er som om du kjøper GT versjonen av samme bil som naboen har, men han kjører fra deg når det regner. Rent bortsett fra at fjærene dine er harde og bensingegningen høyere.

Den strømkrevende ”Ultra” versonen av skjermkortet GF6800 er hovedforskjellen mellom disse modellen. Ytelsen til Ultra er sensasjonell, men det er verd å huske på at GF6800Go stadig er eksepsjonell. Og for den som er interessert i spilling, er jo dette siste mye mer overklokkingvillig enn Ultra. Jeg har kjørt de siste dagene med 9300 sitt grafikk-kort klokket til 385/750 . Det gir en ytelse på godt over 4500 i 3Dmark05, og det er 9/10 av ytelsen til Ultra kortet. (som på sin side ikke er særlig OC vennlig, som sagt). Og vel og merke: Maskinen virker fulstendig uanfektet av dette grafiske raseri, bare kjerne-tempen i GPU stiger med anslagsvis 3-4 grader over det sedvanlige.

Tatt i betrakting at dette tilsvarer ytelsen til en virkelig god stasjonær, er det bemerkelsesverdig at denne pannekaka lett kan bringes til å være nesten totalt stille under vanlig bruk, spesielt om man tar ibruk et av viftestyringsprogrammene, som Fangui. Hele denne maskinen er en stille revolusjon! ( Om XPS kan kjøres like stille ved hjelp av slike programmer vet jeg ikke, det er også sant).

Konklusjon: Som "student- og spillemaskin" ville jeg valgt standard modellen, i9300!

Lenke til kommentar

Vil bare komme med en opplysning:

XPS med det konfigurasjonen jeg vil ha = 25k

9300 med noe det samme = 23.996,-

Så ikke SÅ stor forskjell her..

Jeg tørr påstå at XPS ser mye stiligere ut med den metal(??) finishen osv.. Så hadde jeg måtte velge, uten tvil XPS så lenge noen overbeviser meg med tanke på støy.

Endret av Nikern
Lenke til kommentar
Er du ikke redd for at den støyer for mye?

Fikk mail tilbake fra dell i dag anngående støy, der de sier den er helt kurrant å bruke på lesesaler osv. Spurte også om endel annet..

Så du mener det er fult mulig og prute her altså.. hum, må vel prøve meg jeg å da..

Jeg satser på at jeg med nemsom innstilling av FanGUI kan får viftestøyen levelig. Når jeg fyrer opp subwoofer og høyttalere på alle kanter for å spille så kan jeg leve med at vifta går litt. Den er visstnok ikke høylydt. Og siden jeg bruker en ekstern 20" til daglig så står ikke maskinen rett opp i ansiktet på meg heller.

Ja, du skal definitivt ringe en selger og snakke pris. Det er en god del å hente på det. (Avhengig av konfig og ekstraustyr selvsagt.)

Ols: Mange fornuftige kommentarer der! :thumbup:

For min del var grafikkoppgraderingen en del av beslutningen, denne maskinen kjøpes blant annet for å spille ESIV: Oblivion når den kommer, og jeg føler på meg at da trengs en oppgradering...

Geir :)

Lenke til kommentar

Nikern, du har rett mht til pris, den har ikke noen betydning ( med mindre du ønsker billigere alternativer mth skjerm og CPU, det får du vel bare med i9300).

Jeg er enig mht utseende at i9300 er værst. (jeg bruker sort Tesa teip på de hvite stripene).

(Det virker på meg som om da europeerne befolket Amerika, valgte designere å bli igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...