morningstar665 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg ser etter en bra formateringsprogram for Linux a la PartitionMagic. Jeg har prøvd QTParted til å formatere min eksterne HDD til ext3, men det virker som FC3 mener den enten har "wrong fs", er "bad" eller at det er for mange partisjoner som er "mounted" ved startup. Har programmet formatert harddisken feil? Hva bruker dere til å formatere HDD? Hvor mange ext3 partisjoner er det "lov" å ha "mounted" samtidig i FC3? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 GParted fungerer helt greit, men kan ikke resize partisjoner. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hvis du ikke skal resize partisjoner, er det intet behov for å bevege seg utenfor fdisk/cfdisk og mk<whatever>fs Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du kan vel ha mounted så mange partisjoner du vil, men du kan ikke ha mounted noen partisjoner fra den disken QTParted skal jobbe på! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Forøvrig er QTparted (IMO.) et genialt program. Har (for meg i alle fall) fungert bedre enn partition magic SystemRescueCD er en mini-"distro" på en live-plate som blant annet har QT-parted. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Er ikke det slik at fdisk/cfdisk bare "tegnet" opp partisjonene? Jeg har brukt cfdisk før men da bare skrev den tables, ikke formaterte noe. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Er ikke det slik at fdisk/cfdisk bare "tegnet" opp partisjonene? Jeg har brukt cfdisk før men da bare skrev den tables, ikke formaterte noe. Hva er problemet med å bare kjøre mkfs selv da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå