Gå til innhold

Hvor får jeg tak i Linux?

Anbefalte innlegg

Hvor er det jeg får tak i/lastet ned Linux? Jeg er helt nybegynner, men jeg har hørt at det er mer stabilt enn windows... Men er det noen som vet hvordan jeg får tak i det og installerer det, og kan jeg gjøre det slik at det blir eneste operativsystem, dvs. at jeg sletter windows for godt ifra harddisken? Og finnes det gratis office-programmer for Linux, tilsvarene Word og Excel hos Windows?

Takk!

Mvh Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er det jeg får tak i/lastet ned Linux? Jeg er helt nybegynner, men jeg har hørt at det er mer stabilt enn windows... Men er det noen som vet hvordan jeg får tak i det og installerer det, og kan jeg gjøre det slik at det blir eneste operativsystem, dvs. at jeg sletter windows for godt ifra harddisken? Og finnes det gratis office-programmer for Linux, tilsvarene Word og Excel hos Windows?

Linux er bare kjernen av operativsystemet. Det du sikkert leter etter, er en Linux-distribusjon. Kan anbefale Ubuntu Linux på det sterkeste. Finnes mange gratis office-programmer, OpenOffice.org følger med Ubuntu, har mange funksjoner men er litt tung. Ellers finnes GNOME Office (Abiword + Gnumeric) og KOffice.

Lenke til kommentar
slike poster kommer HELE tiden, kan vi ikke lage en "newbie" sticky tråd, vær så snill? det ville ha vært til fordel for alle.

Programvareutvalg, distroer, etc. forandrer seg hele tiden. En sticky-tråd vil stå stille, siden den bare kan editeres av den som startet den.

Lenke til kommentar

Ubuntu blir bare bedre og bedre. Har akkurat installert Kubuntu 5.04 på jobben og vanlig Ubuntu 5.04 hjemme. Utrolig deilige og enkle distroer.

Out of the box inneholder de bare akkurat det du trenger, men takket være Synaptics og mange gode kilder, er det meste du kunne drømme om av applikasjoner bare et par museklikk unna.

Leste en god kommentar på et annet forum: Ubuntu makes people lazy... :thumbup:

Lenke til kommentar
slike poster kommer HELE tiden, kan vi ikke lage en "newbie" sticky tråd, vær så snill? det ville ha vært til fordel for alle.

Programvareutvalg, distroer, etc. forandrer seg hele tiden. En sticky-tråd vil stå stille, siden den bare kan editeres av den som startet den.

Derfor burde man ha en sticky, eller enda bedre en advarsel når man startet en tråd ( :p ), som henviste til linuxguiden.no - Den blir vel relativt ofte oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...