Gå til innhold

Klokka på overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit:

Trådstarter har dessverre ikke klart å fremstille problemet godt nok. Jeg skal derfor nå gjøre et forsøk på å fremstille det bedre:

Problemet er at hvis man ikke er logget inn går forumklokka 1 time feil. Noen bilder vil være til god hjelp:

Ikke logget inn:

user posted image

Logget inn:

user posted image

Legg merke til når tråden er opprettet

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Mulig det du sier er rett, men klokka hos meg går ikke riktig da :no:

Jeg er logget inn, og hvis jeg trykker ; Nye innlegg, kommer innlegg lagt inn for en time siden, hvis du skjønner hva jeg mener...!

Mulig det bare er meg altså... :hmm:

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

QUOTE (Goophy @ 21/04/2005 : 23:52)
Du må gå inn i kontrollpanel og hake av for sommertid. :)

Egentlig er det faktisk en admin som må gå inn i ACP og justere klokka 60 minutter fremover( Date & Time Formats -> Server Time Adjustment (in minutes)). Da vil nemlig de som ikke er logget inn får riktig tid, samtidig som de som ER logget inn også får riktig tid såfremt de IKKE har hakket av for "Er det sommertid?".

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (Ernie. @ 22/04/2005 : 07:11)
Egentlig er det faktisk en admin som må gå inn i ACP og justere klokka 60 minutter fremover( Date & Time Formats -> Server Time Adjustment (in minutes)). Da vil nemlig de som ikke er logget inn får riktig tid, samtidig som de som ER logget inn også får riktig tid såfremt de IKKE har hakket av for "Er det sommertid?".

Sant nok.

Rart de ikke har gjort det enda, tar jo ikke mange sekundene...

Lenke til kommentar

QUOTE (Goophy @ 22/04/2005 : 14:58)
QUOTE (Ernie. @ 22/04/2005 : 07:11)

Sant nok.

Rart de ikke har gjort det enda, tar jo ikke mange sekundene...

Det som også er rart er at de som har laget IPB ikke har tatt høyde for at serveren kan stå i et land hvor man har DST.

Lenke til kommentar

QUOTE (Goophy @ 22/04/2005 : 16:05)
Du sier noe.
Skulle tro et så stort prosjekt kunne ta seg tid til å implementere det.
Eller kanskje de har det?

Nei, det er ikke implementert. Iallfall ikke i den versjonen jeg kjører lokalt her.

Native Server Time Zone [valg av tidssone hvor server står]
If you have chosen the correct timezone and the clock is an hour out, this is because of daylight savings time and your members can correct this by editing their 'Board settings' via their User Control Panel.

Det som heller ikke er implementert er støtte for automatisk oppdatering av DST-innstillingene. Dette kan gjøres med litt Javascript og sjekker hver gang brukeren logger inn. Jeg vet blant annet vBulletin har støtte for begge deler.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 22/04/2005 : 20:37)
Det heter server time adjustments, man skriver inn minutter for å korrigere klokken ;)

Nope. Den korrigerer tiden for absolutt alle. Dvs. at GMT blir til GMT+1, GMT+1 blir til GMT+2 osv. En fullgod løsning lar en sette riktig tidssone og DST samtidig som brukeren kan sette passende tidssone og DST. Er løsningen fullgod skal man i dette tilfellet sette GMT+1 og DST on i ACP, bruker skal kunne sette GMT+1 og DST on i egen CP og resultatet skal være korrekt tid for alle (både gjester og innloggede). Her så får man en time for langt... Verstingen på det her er Phpbb2. Der må man justere tidssonen for å få det riktig. vBulletin har som sagt en god løsning på det her.

Edit: du kan bruke det til DST, men da må alle brukere holde seg unna DST i CP, og de som bor i none-DST-land vil måtte justere tidssone når vi DST-land skrur på klokka.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...