lunamaster Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hei, jeg har win 2k. Jeg kjøpte nettopp en ny harddisk og ny dvd brenner, men nå funker ikke pcen, etter at jeg satte greiene i pcen! Det kommer opp en blåskjerm der det står "KMODE_EXEPTION_UNAVAILEBLE" eller noe lignende, og så står det at jeg må starte pcen igjen, i Safe mode. Jeg har testet både å starte i Safe mode, og å unplugge de nye tingene, men pcen funker fortsatt ikke! (Jeg tok ikke utav den gamle harddisken når jeg satte i den nye) Hva kan jeg gjøre? Må jeg formatere disken og installere nytt operativsystem? Takk for hjelpen! Mvh Ørjan. Endret 22. april 2005 av lunamaster Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Skjedde det under første oppstart etter du hadde montert brenneren og hd'en eller etter du la inn noe software? Og at den starter med hardisken med windows på? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det e jo sånn at windows ikkje lika STORE Hardware endringa då, men du må jo ikkje formatere heile disken då, du kan jo bare legge inn windows på nytt uten og formatere Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Nå har jeg forsøkt å installere windows 98 bare for å få brent ut ting jeg skal ha før the final utskraping (formatering+installasjon av XP Pro), men etter at jeg har satt i floppyen og cd'en, og skrevet install på ms-dos linjen, så går den i gang, og tilsynelatende er alt bra. Men plutselig kommer det opp en melding som lyder slik: "Installasjonsprogrammet trenger minst 7,3 MB ledig på stasjon..." (meldingen ble kutta før det kom opp hvilken stasjon)... Jeg bare "wtf? Jeg har jo flere GB ledig?" Er det noen som vet hva som skjer, og hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå