-Lasse Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg har to RAM brikker på 512! Det er da to forskjellige merker.. Er denne twinmos'en.. Den andre er den her De fungerer begge når jeg bare kjører de single, men med en gang jeg setter begge i blir pc'en utrolig ustabil, den restarter alltid innen 10 minutter og programmer/spill henger seg etter max 1 min. Hvorfor er det slik? noen som vet? Takker for svar Endret 21. april 2005 av spinxzer Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 nei, åssen det? Eller hva tenker du på da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Av og til går det i dass om man bruker to RAM-slots som er rett ved siden av hverandre. Hatt samme problem selv mange ganger. Kan være andre ting som gjør det, men nevner det som en mulig løsning. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Så du mener jeg skal prøve og bruke slot 1 og 3? kan jo teste.. skader jo ikke Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Det funket ikke bra det heller... begynner å bli små sur nå.. De skal vel egentlig passe sammen skal de ikke det? De er jo helt like omtrent, bare merket som er forskjell. Ingen andre ideer? prøver gjerne flere ja. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 spinxzer, Vad för huvudkort och cpu har du? Jag tror du må boota till bios med en sticka och sätta timings och/eller volts för att båda ska fungera tillsammans. Ena stickan kan ha en helt annan förprogrammerad SPD än den andra och det ger allt som oftast instabilitet. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Jeg har en FIC kt-600 pro kort med en athlon 3000+ hvis det hjelper noe.. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Då bör det finnas en sektion där du kan ställa ram timings och eventuellt volt till ramen din. Timings står förmodligen på auto och det kan vara det som är problemet. Om du kommer åt biosets minnesinställningar, kan du se efter vad det står där och vad dina inställningar är? (om inte allting står till auto då) Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Ok, jeg har sjekket nå og det står denne listen her på BEGGE ram'ene 166mhz 200mhz By SPD Autoby SPD 2,5 Disabled 5T 7T 5T 4 2T command 3T 2T Det står akkurat det samme på begge RAM'ene. De ser ut som om de er stilt inn likt.. Er det noe som er feil så bare spytt ut!! Har lyst å få det til å funke.. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Där det står 2.5 är CAS inställningar. Testa varje minne separat med den inställningen till 3 i stället för som nu, 2.5. Fungerar det till båda separat tror jag det kan fungera i "dual" också. En annan sak kan ju vara olika minnesspår. Har du testat att swappa runt minnena när du provar båda? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Ja har prøvd og bruke forskjellige minneslotter. Skal prøve å sette opp til 3 når jeg kommer hjem, de blir vel ikke øddelagte vel? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 nå har jeg prøvd å bytte til 3, men da bootet maskinen ikke opp, virker som han hang seg i starten... Begynner å hate dette Noen andre forslag?? Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Shiiit, har akkurat samme standard minne som deg og vurdere selv å oppgradere med 512 MB ram. Om det blir TwinMos, tviler jeg sterk på etter å ha lest innlegget ditt. Som tidligere skrevt, prøv å oppdater Bios versjonen. Se om du kan få lasta ned siste versjon. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 har ikke så mye peiling på å oppgradere bios, kan noen gi en link til åssen man gjør det? Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 har ikke så mye peiling på å oppgradere bios, kan noen gi en link til åssen man gjør det? Oppsøk hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Her finner du sikkert noen oppgraderinger av bios'en Min hovedkort hadde 5 oppdateringer etter at jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Endret 27. april 2005 av Ali I Hagen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hvorfor er det slik? noen som vet? Takker for svar Fordi det i en god del tilfeller ikke er mulig å hverken boote, eller få en stabil maskin med ulike minnebrikker. Ulike minnebrikker betyr her brikker fra forskjellige produsenter med ulike spesifikasjoner.. SPD-chip..etc.. Enda verre er det når en av brikkene (som her) er OEM/No-Name.. Beklager trådstarter.. du bør/må bytte No-name brikka til en Twinmos-brikke (samme type som du har). Du har fått noen gode råd fra makanz.. som dersom du har forstått dem.. og satt manuelle timings i Bios som begge brikkene kan kjøre på.. så er det *kanskje mulig* du får systemet stabilt... Endret 27. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Etter at jeg stilte til 3, så vart systemet mer stabilt, den rs ikke så mange ganger da, kanskje ingen i hele tatt. (husker ikke helt) Men når jeg har 1024 mb minne i maskina kommer det sånne her mld inger. Systemet har oppdaget et alvorlog problem Ikke send Send Det er egentlig det som er problemet nå, veit at det er ram'en som ghør det, men er det noe håp å få det til nå? hvis vi bare ser på ikke send, send?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå