tunheim Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg prøver å kjøre et htpc-opplegg med to maskiner. En liten, elegant stue-pc (klient) som kjører film og noen små spill. Den har bare en liten flash-disk og laster inn alt over trådløs-nettverk. På bakrommet har jeg en skikkelig traktor-pc (tjener) med masse lagringsplass og prosessorkraft. Det er også den som har tv-inngangen. Naturlig nok er det denne maskinen som har ansvar for vanligopptak og «pause-opptak» når eg ser på tv. Jeg er på utkikk etter et pvr/mediesenter-system hvor denne todelingen er integrert/automatisert. Jeg ønsker altså å sitte å styre min lille stue-pc, men hver gang jeg trykker på «pause», så skal tjeneren ha ansvar for opptakinga uten å plage klienten. Var dette tydelig? Uff... Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Sjekk ut: MythTV for linux og Beyond tv eller SageTV for Windows Alle disse PVR programmene har Server/klinent støtte som har den funksjonalitetetn du er på jakt etter. Bruker selv SageTV med server/klient og det fungerer helt glimrende. SageTV er en mer total mediacenter løsning enn Beyond tv. Endret 25. april 2005 av hezzi Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Kjempeflott! Nå skal det tukles Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hei. Selv bruker jeg Myth og er veldig fornøyd. Tenkte jeg skulle nevne denne guiden som gjør det hele enkelt å installere, selv for de som ikke kan så mye om Linux.. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå