Gå til innhold

Hercules FDX 8500LE 64 MB retail fra Komplett

Anbefalte innlegg

Hei!

Enda et innlegg om biosoppdateringer. Ble litt inspirert av de foregående innlegg.

Kortet har -4 ram og lot seg med orginal bios ikke klokke mer enn standard, 250 mhz.

Forsøkte med bios fra Flashradeonv201.zip (søk i google) uten at det hjalp noe på oc egenskapene til minne eller kjerne.

Flashet med O8500P.bin (250mhz -kjerne og ram, hvilket er orginalinnst.)som jeg forandret til *.rom med raedit og flashet med atiflash.

Kjernen kan forøvrig klokkes til 275 mhz uten fortegninger, men med den simple kjøleren som sitter der orginalt tar jeg ikke tjangsen på å kjøre den mer enn orginalt.

Det positive med den mye biosen er at orginale ATI drivere kan benyttes uten problem og at man får en liten ytelsesøkning i 3Dmark.

Skal se om jeg får tak i et ATI kort med litt sprekere ram og prøve å klokke dette :smile:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Søk etter Flashradeonv201.zip i google. Bruk bin fila: O8500P.bin som du finner der. Lag en oppstartdiskett og boot til dos. På denne disketten har du allerede kopiert over atiflash og overnevnte bin-fil. For sikkerhets skyld konventerte jeg samme fila til O8500P.rom ved hjelp av raedit. Du finner andre steder hvilke kommandoer ol. du skal bruke. Ta en backup av original.rom. Deretter flasher du med den nye rom-fila (O8500P.rom). Du kan da bruke originale ATI drivere uten problem. Disse oppdateres raskere enn Hercules sine drivere.

Lenke til kommentar

Hei - her kommer en oppdatering:

Har testet litt frem og tilbake med et Hercules LE kort og et ATI LE kort. Herculeskortet hadde bios 7008 fra 26.3.02, mens ATI kortet hadde bios 7004 fra 29.11.01.

Hercules hadde kjerne/minne 250/250, mens ATI kortet hadde 250/275. ATI kortet kan utmerket godt flashes til å kjøre 275/275. Høyere enn det kan ikke jeg anbefale, selv om minnet teoretisk klarer 300 mhz -33ns minne fra Hynix, ihvertfall ikke med standard kjøling.

Når det gjelder Heculeskortet så anbefaler jeg nå etter mer testing ikke å bytte bios eller endre på kjerne/minne -hastighetene.

Konklusjon: Etter utallige flashinger og av-/innstalleringer av nye drivere - Ingen bombe akkurat og helt sikkert sagt hundrevis av ganger før, men håper du på å tyne ut mer fra ditt dyrekjøpte skjermkort av type Hercules Radeon 8500 LE 64 MB - legg heller i et par hundrelapper til og kjøp et originalt ATI (LE).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...