Gå til innhold

Jeg har blitt svindlet. Ønsker tips.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket headeren på mailen du mottok fra ham? Selv om han bruker web-basert mail, så som hotmail, yahoo og andre, vil IP-adressen på maskinen som ble benyttet vises der. Kjør en trace på IP-adressen hos ripe.net og send melding til ISP'en hans at han bruker abonnementet til svindel. Vis til anmeldelsesnummeret du fikk av politiet (for du anmeldte vel dette formelt?) og krev at de kutter abonnementet hans for misbruk.

Vet ikke om det funker, men det er verdt å prøve. :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Fikk litt blod på tann jeg...

Mulig jeg bryter noen retningslinjer her nå men saken er god synes jeg.

Følg det siste navnet, sjekk kartet så ser du at Grårud ligger rett ved, mulig en tilfeldighet,eller ikke (Grødterud gård/Grårud gård)

post nummeret stemmer.....

Man skal vel være forsiktig med å antyde at noen av disse personene har noe med saken å gjøre, man skal vel heller ikke leke dommer og bøddel, disse kan være uskyldige personer :no:

Ja jeg er helt enig med deg, mest sannsynlig er disse personene uskyldige(person/personene hvor mange kan det bo i rakkestad)

Så meningen var kanskje at trådstarter kunne ringe disse personene og spørre pent om det var det var noen av de som svindlet ham.

Kan fjerne linken om noen mener det

Fjernet

Endret av Howard_
Lenke til kommentar

Ber dere være forsiktige med dette. Dersom det kommer flere forslag om å "stå utafor døra hans", "knekke fingre" eller lignende blir tråden stengt. Trådstater ber om råd om hvordan han kan finne ut hvem svindleren er, og det har han fått.

Men derfra til å poste adresser er et langt skritt. Trådstarter har allerede sagt at navn og adresse var falskt. Da er det tull å spekulere i hvilken av de to med samme navn som bor i nærheten som kan være den skyldige. Om trådstarter vil forfølge dette utenfor forumet er selvsagt hans valg.

Jeg setter stor pris på om linkene blir fjernet, både fra den opprinnelige posten pg fra sitatene. Hvis ikke gjør jeg det gjerne.

Geir :)

Lenke til kommentar
Takk til dere begge for rask respons! :thumbup:

Har vel ikke noe med mailsaken min??

Edit: Samme til deg Ueland.

Edit2: Går og legger meg nå, så send PM om det er noen som ønsker aksjonen min fjernet. Skal ordne det da (i morgen).

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
viktig

IKKE legg ut personinformasjon her, personer som gjør det vil få reaksjoner. Man kommer ikke noen vei med å legge ut informasjon om personer for så å starte planlegginger av raid mot dem.

Burde kanskje legges til i nettikette eller rettningslinjene?

Skimtet forsåvidt igjennom de og kan ikke se at det står at man ikke skal legge ut dette selv om det er logisk at man ikke skal gjøre så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Takk til dere begge for rask respons! :thumbup:

Har vel ikke noe med mailsaken min??

Edit: Samme til deg Ueland.

Edit2: Går og legger meg nå, så send PM om det er noen som ønsker aksjonen min fjernet. Skal ordne det da (i morgen).

Angående dette med mail saken din, trådstarter sa at navnet som ble oppgitt var falskt, da kan man vel anta at det samme gjelder den mailadressen som du viser til, er falsk.

Vi har en etat her i landet som heter Politiet, dette er deres bord, så kan Politiet etterforske denne saken. Også kan forumet slutte å leke "lekepoliti", med stor fare for å henge ut uskyldige mennesker...

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Vi har en etat her i landet som heter Politiet, dette er deres bord, så kan Politiet etterforske denne saken. Også kan forumet slutte å leke "lekepoliti", med stor fare for å henge ut uskyldige mennesker...

Men så er det politiet vi har i landet mer som lekepoliti en oss, politiet vil sikkert ikkje gjøre noe fordi det er et så "lite" beløp for dem. Politiets utvikling her i landet er at dei går vekk fra dei små innbruda og svindel og isteden for konsentrere seg om dei "store" gutta :thumbdown: ... Derfor kan sånne folk som denne svindleren kose seg med godtrodene, uskyldige folk. det er trist :cry:

Men eg er enig i at folk som ikkje er blitt bevist medskyldige eller bevist hoved ansvarlig , så må du gå stille fram og være høflig.

Viss politiet mot all forventning skal gjøre noe... Da er det håp her i norge da...

Endret av Zippio
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha latt dette ligge noen uker, fulgte jeg et av tipsene jeg fikk her. I den opprinnelige mailen fant jeg IP-adressen til senderen. Jeg har funnet ut at dette peker til en makin hos chello.no, så nå er problemet å få dem til å si hvem dette er...!

Takk for tips og engasjement!

Endret av terjekol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...