terjekol Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hei, Jeg skulle kjøpe flere brukte PS2-spill for 500,- på finn.no. Dum som jeg var godtok jeg å forskuddsbetale halve beløpet. Etter å ha gjort det har jeg ikke fått noen spill, og det er nå umulig å få kontakt med personen. Det viser seg at navn, adresse og telefonnummer som havn oppga var falskt. Dessverre hadde jeg bare e-postkommunikasjon med ham. Det eneste reelle jeg har på ham er kontonummeret (11051232307 i Berg Sparebank). Banken bekrefter at kontoen ikke står på det navnet jeg fikk oppgitt, men de kan ikke gi ut navnet til andre enn politiet. Jeg har anmeldt dette til politiet, men saken er for liten til at de gjør noe. Problemet er ikke de 250 kronene, men at denne personen sikkert gjør det samme om igjen og om igjen! Og ingen stopper ham! - Har noen vært borte i denne personen? Han kalte seg *fjernet* og oppga postboks ** 1890 rakkestad som adresse samt at han bodde på *fjernet*. Mailadressen var *fjernet*. - Har noen tips om hva jeg kan gjøre for å finne ut hvem han faktisk er?? All hjelp mottas med takk! Mvh Terje Kolderup Endret 22. april 2005 av terjekol Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kjipt det . Tror ikke det er så mye å få gjort med det hvis du ikke får politiet til å hjelpe deg. Sinnsykt irriterende at det finnes personer som han Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kjipt ja !!! Og ettersom han er såpass smart at han holder seg med lave beløp på 250 kr, kan han drive på lenge uten at politiet kommer til å foreta seg noe som helst !!! -z00l- Lenke til kommentar
fluxsoda Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan du ikke sende kontonr. hans videre til en av disse Nigeria-svindlerne som tilbyr 30 millioner hvis de får kontonr. ditt? Lenke til kommentar
morra Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hva med å spørre Finn.no etter ham? Har du linken til annonsen? Lenke til kommentar
MoBiuS Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan du ikke sende kontonr. hans videre til en av disse Nigeria-svindlerne som tilbyr 30 millioner hvis de får kontonr. ditt? HEHEHE det hadde vært kult hehe.. hadde nok gitt han en lærepenge i allefall :-) Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hmm det er vel straffbart å "stjele" andre's identidet ?? Kanskje politi burde gjort noe for å hindre andre stjeler andre (særlig min) identidet!! Terjekol kan vel prøve å si dette til politiet. Det fins nemlig en/to person med dette navnet i Rakkestad! Kanskje lettest du tar kontakt med den personen du nevnte og si "det var du, det var du, det var du!!!" og be den samme personen anmelde til politiet!!! Så blir det mer fortgang i saken vil jeg tro! Endret 21. april 2005 av jojo1717 Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Finn.no har vel IP'en hans. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan du ikke sende kontonr. hans videre til en av disse Nigeria-svindlerne som tilbyr 30 millioner hvis de får kontonr. ditt? HEHEHE det hadde vært kult hehe.. hadde nok gitt han en lærepenge i allefall :-) Hva gjør så disse Nigeria-svindlerne? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan du ikke sende kontonr. hans videre til en av disse Nigeria-svindlerne som tilbyr 30 millioner hvis de får kontonr. ditt? HEHEHE det hadde vært kult hehe.. hadde nok gitt han en lærepenge i allefall :-) Hva gjør så disse Nigeria-svindlerne? De svindler siden de vil ha masse penger så skjønner ikke hvorfor de vil gi bort 30 millioner hvis de først får tak i så mye penger. Dummeste jeg har hørt. De som går med på det må være stokk dumme. Men det er kjekt å gi bort kontonummeret til han fyren her til dem da Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg synes i det aller minste du skal poste kontonummeret til den taper'n her, så kan det jo hende noen ser det og gjør noe kødd med det. Når det er sagt... Jeg mener å huske at når dama mi taster inn et kontonr i sin nettbank (posten) så kommer navnet på konto opp. Kjenner du kanskje noen som har nettbank i posten? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Det eneste reelle jeg har på ham er kontonummeret (11051232307 i Berg Sparebank). I en del nettbanker får man opp mottakerens navn (både private og firma) når man skriver inn kontonummer for å overføre penger - prøv det (uten å overføre noe da...) Dette avhenger dog sikkert av i hvilken grad din bank har noe samarbeid med mottakerens bank. Edit: Doh! - Jon-d kom meg i forkjøpet Endret 21. april 2005 av Shimano Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kjipt at det finnes folk som bare er ute etter å svindle andre Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hva med at alle her på forumet sender han en mail hvor vi forteller han hvor dårlig gjort det er å lure andre folk som ikke vet bedre. Så får han kanskje dårlig samvittighet Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hva med at alle her på forumet sender han en mail hvor vi forteller han hvor dårlig gjort det er å lure andre folk som ikke vet bedre. Så får han kanskje dårlig samvittighet God ide... skal gjøre det i morgen hvis jeg husker det Men det er jævlig kjipt at det finnes sånne folk da!!!! *er lei meg på han sine vegne* Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hvis du kjenner noen som er politi kunne du jo spørre han/hun om å skaffe info fra banken. Detter er jo *kremt kremt* strengt tatt kanskje ikke på den *host host* lovlige siden av en hvis linje. Hvis ikke syns jeg du med god sammvittighet kan spre e-mail og kontonr til denne fyren rundt om på nettet. Slik at andre kan unngå han. P.S Regner med at du har meldt dette til finn.no også. De er sikert ikke interessert i folk som svindler via deres sider- Lenke til kommentar
morra Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hva med at alle her på forumet sender han en mail hvor vi forteller han hvor dårlig gjort det er å lure andre folk som ikke vet bedre. Så får han kanskje dårlig samvittighet Ja. Veldig god ide. Hvis femti stk skriver en lang mail er det gode sjanser for at han til og med får dårlig samvittighet for en dag Endret 21. april 2005 av morra Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det eneste reelle jeg har på ham er kontonummeret (11051232307 i Berg Sparebank). I en del nettbanker får man opp mottakerens navn (både private og firma) når man skriver inn kontonummer for å overføre penger - prøv det (uten å overføre noe da...) Dette avhenger dog sikkert av i hvilken grad din bank har noe samarbeid med mottakerens bank. Edit: Doh! - Jon-d kom meg i forkjøpet Dette er faktisk ulovlig. Men det er jo svindling å. Lykke til Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Finn ut navnet hans og legg det ut her. så kanskje noen datanerder som meg har lyst til å stå uten for døra hans i morra tidlig.. svindel er bare så Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Fikk litt blod på tann jeg... Mulig jeg bryter noen retningslinjer her nå men saken er god synes jeg. Følg det siste navnet, sjekk kartet så ser du at Grårud ligger rett ved, mulig en tilfeldighet,eller ikke (Grødterud gård/Grårud gård) post nummeret stemmer..... Edit:du kan også sende blomster til denne personen med linken jeg la ut Grårud gård eksisterer også fant jeg ut Fjernet link etter ønske Endret 21. april 2005 av Howard_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå