Gå til innhold

Kan lydkort ødelegges ved å spille for høyt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. jeg har kobla PCen til steroanlegget. så spillte jeg sån "høyt" musikk så plutselig hørtes høyttalerene HELT sprengt ut. åsså på laft volum.

 

Det funker fint å koble til MPR-spiller spille CD/Radio og spille fra PC, men Windows media player høres det helt sprengt ut. funker helt fint i andre mediaplayere

 

Hvorfor Høres det Sprengt ut i Windows media Player?

Jeg måtte skifte til WinAmp pga det :mad:

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
ok. jeg har kobla PCen til steroanlegget. så spillte jeg sån "høyt" musikk så plutselig hørtes høyttalerene HELT sprengt ut. åsså på laft volum.

 

Det funker fint å koble til MPR-spiller spille CD/Radio og spille fra PC, men Windows media player høres det helt sprengt ut. funker helt fint i andre mediaplayere

 

Hvorfor Høres det Sprengt ut i Windows media Player?

Jeg måtte skifte til WinAmp pga det :mad:

Fordi Windows Media Player er sprengt? :ermm: Hvilken versjon har du?

Lenke til kommentar
ok. jeg har kobla PCen til steroanlegget. så spillte jeg sån "høyt" musikk så plutselig hørtes høyttalerene HELT sprengt ut. åsså på laft volum.

 

Det funker fint å koble til MPR-spiller spille CD/Radio og spille fra PC, men Windows media player høres det helt sprengt ut. funker helt fint i andre mediaplayere

 

Hvorfor Høres det Sprengt ut i Windows media Player?

Jeg måtte skifte til WinAmp pga det :mad:

Fordi Windows Media Player er sprengt? :ermm: Hvilken versjon har du?

Har 10.0

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si at du tar feil, lavizh, men det høres da sært ut, må være et vanvittig dårlig konstruert kort i så fall. Det eneste du oppnår med høy gain er da at utgangen klipper, (hvilket kan sprenge diskanthøyttalere om du er uheldig) men du kan jo ikke få et utgangssignal som er noe høyere (i V) enn det kortet er konstruert for. Dersom du har koblet kortet inn på en normal forsterker, vil det jo heller ikke gå noe nevneverdig strøm, så jeg har vondt for å se hvordan man kan knekke et lydkort med å putte et signal inn i det.

 

(om enn å sprenge WMP høres vitterlig enda rarere ut.., et akutt anfall av "bitrot"?)

 

 

M.

Lenke til kommentar

Det høres vanvittig sært ut dette her, men sånn jeg leser innleggene dine, så er det eneste tilfellet hvor det vrenger når du spiller fra PCen med WMP.Jeg ville nok prøvd å reinstallere den.

 

(Advarsel, jeg bruker ikke WMP selv, så jeg aner ikke om en reinstallasjon av den vil slette noe du vil ta vare på.... Aner heller ikke om det kan hjelpe, men det høres ut som om det burde...)

 

Edit: vent nå litt. (leser innlegget ditt en gang til) Du sier at du har skrudd lyden max opp på PCen og bare bruker stereoen til å regulere volumet med, det er ikke en eller annen volumkkontroll i WMP noe sted? eventuelt en eq? Dersom du har gjort noe med en av dem, kan det ha ført til at WMP gir et høyere utsignal enn winamp, se om du kan finne noe å dempe volumet med i WMP.

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Skal vel ikke så mye mer til enn å lage en ***** musikk loop og noe forsterker utstyr kjøre lyden gjennom lydkortet sånn at du får intern feedback med syk forsterkning og håpe på at strømmen begynner å bli sterk ettehvert... Om du absolutt vil ødelegge kortet, men tror nok høytalerene eller ørene dine ryker først.

Lenke til kommentar
Det høres vanvittig sært ut dette her, men sånn jeg leser innleggene dine, så er det eneste tilfellet hvor det vrenger når du spiller fra PCen med WMP.Jeg ville nok prøvd å reinstallere den.

 

(Advarsel, jeg bruker ikke WMP selv, så jeg aner ikke om en reinstallasjon av den vil slette noe du vil ta vare på.... Aner heller ikke om det kan hjelpe, men det høres ut som om det burde...)

 

Edit: vent nå litt. (leser innlegget ditt en gang til) Du sier at du har skrudd lyden max opp på PCen og bare bruker stereoen til å regulere volumet med, det er ikke en eller annen volumkkontroll i WMP noe sted? eventuelt en eq? Dersom du har gjort noe med en av dem, kan det ha ført til at WMP gir et høyere utsignal enn winamp, se om du kan finne noe å dempe volumet med i WMP.

 

M.

mysjkin har helt rett her, skru ned lyden i fra wmp til ca 50%.

 

hvis du har en eq på forsterkeren( søyler som hopper opp og ned etter lyden) kan du bruke disse til hint om lyden fra pc'en er for lav eller høy.

 

Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...