mobo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har en AMD Athlon 64 Processor 3000+.. Hovedkort: K8N ASUS.. Det er en innebygd brannmur her og jeg vet ikke hvordan jeg slår den av/deaktivere den.. Hvis noen vet hvordan jeg kan gjøre dette vil jeg gjerne ha hjelp.. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er du heeelt sikker på at _prosessoren_ din har innebygd brannmur? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er du heeelt sikker på at _prosessoren_ din har innebygd brannmur? Vel, A64 har det om du bruker SP2, er vel en funksjon i CPU... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 vell.. hovedkortet har innebygd brannmur.. ikke cpu Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 jeg har et gigabyte k8ns og det står på siden deres at det er innebygd brannmur på det, men når jeg lastet ned driverene og installerte dem så får jeg bare en melding om at det ikke går. Er det noen andre som har fått den til å virke? Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er du heeelt sikker på at _prosessoren_ din har innebygd brannmur? Vel, A64 har det om du bruker SP2, er vel en funksjon i CPU... Tenker du på et såkalt NX-bit? For det er en sikkerhetsfunksjon, men det har ingenting med brannmur å gjøre. Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) vell.. hovedkortet har innebygd brannmur.. ikke cpu jeg har et gigabyte k8ns og det står på siden deres at det er innebygd brannmur på det Det her må dere nesten gi meg en peker til... Endret 21. april 2005 av tunheim Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Litt om nVidias brannmur i nForce3 250Gb-brikkesettet. Det er samme greiene uansett om det er EPoX, Asus, Abit eller hva nå du enn har. Det som er av sikkerhetsgreier i prosessoren er NX-bit, som funker som en slags virusbeskyttelse for enkelt virus (virus som benytter seg av buffer overflow). NX-bit krever WinXP SP2. Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Gudbedre. Brannmur på hk (eller ethernet-kontrolleren?) . Det her har virkelig gått meg hus forbi. jaja. Håper det funker. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Gudbedre. Brannmur på hk (eller ethernet-kontrolleren?) Brannmur i den dedikerte ethernet-bussen på brikkesettet. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er du heeelt sikker på at _prosessoren_ din har innebygd brannmur? Vel, A64 har det om du bruker SP2, er vel en funksjon i CPU... Er det buffer overflow man snakker om her? Den er allerede aktivert fra før av. Lenke til kommentar
HBK Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Der er brannmur ja, funker bra den. Må installere driveren frå den cden som følgte med hovedkortet. Etter det, så kan du regulere sikkerhets nivået gjennom å trykke på den installerte programvaren. Skal da komme opp en egen webside, der dette kan ordnast. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Gudbedre. Brannmur på hk (eller ethernet-kontrolleren?) . Det her har virkelig gått meg hus forbi. jaja. Håper det funker. Av og til. Kjøpte MSI K8N Neo Platinum når det var rimelig ferskt, brannmuren funket som bare det. Dvs den blokket all inngående trafikk utenom vanlig port 80 osv, men jeg fikk ikke lov til å endre innstillinger. Flere som hadde det problemet og MSI sin support mente reinstallering av Windows var det beste alternativet (hørt den før?). Byttet det i Chaintech, så meg aldri tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå