Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble 2 bredbåndstilkoblinger til 1 PC, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tilgang på 2 forskjellige nett, ett ADSL via kabel til det innebygde nettverkskortet, og ett trådløst via USB eller PCI trådløst nettverkskort.

Jeg lurte på om det er noen mulighet å koble disse til samtidig, slik at total båndbredde blir lik summen av begge nett?

Og kan jeg evt. spesifisere forskjellige program til å bruke bare ett av de to tilgjengelige nettene?

Slik at jeg kan bruke en linje til spill, surfing ol. mens den andre linjen laster ned andre data....

Takker for evt. gode tips på dette.

MVH Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du mener å 'parallellkoble' nettene slik at du kan koble deg opp mot en tjeneste og få forhøyet båndbredde dit, er det nok vanskelig dersom ikke denne tjenesten støtter dette på noen måte. Dersom du derimot ønsker at fx vanlig surfing skal gå via trådløs mens onlinespill skal bruke kabelen burde det være greit. Jeg vet at 'iptables', firewall / routingsystemet i Linux kan få til det, og det finnes sikker noen windowsprogrammer som kan det samme. Hvis du er interessert i å sette opp linux for den bruken, kan du sikkert få hjelp på Linuxforumet

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...