Islanbadsj Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Var innom ocshoot.no i dag, der fant jeg en liten artikkel om hvordan man kan modifisere TT bigwater. Dette er sikkert posta før, men lat som jeg er hadde jeg ikke veldig lyst til å lete gjennom 110 sider med TT bigwater. Men uansett her er linken. TT bigwater modifisering. Endret 21. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 En artig vri, med tilsynelatende godt resultat. Jeg for min del ville vært uhyre skeptisk til å feste slangen på den måten. Skal man gjennomføre en slik mod, så ville jeg nok valgt å bruke en gjenget nippel, selv om det hele da blir litt mer omstendelig. Jeg vil i alle fall fraråde å bruke lim. Over tid kan jo dette vise seg skjebnesvangert.... En annen sak: Utifra de bildene jeg har sett av dette settet, kan det for meg se ut som om radiatorvifta ikke er optimalt plassert. Den nederste delen av radiatoren ser ut til å være dekket av blikk(?) for feste av radiatoren. Umiddelbart kan det se ut som det kan gi en viss gevinst å lage en shroud, altså en overgang fra vifte til radiator som dekker hele denne. Muligens lyver bildet jeg har sett? Men det kan i alle fall være verdt å vurdere, for dere som har ttBW-settet. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 ja det er helt riktig det du sier der skrue! fra vifta å ut til enden så er det 40mm av radiatoren som er dekket av blikk. jeg vil uten tvil trodd at det hadde funket bra å få vekk blekket å lage en shroud som dekker hele vifta.. da får man samtidig vekk dødpunktet i viften ( senter i den) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 40mm ja! Det kan jo være vel verdt å ta med seg. Uten dermed å mene at temperaturene vil rase ytterligere nedover, men alle monner drar jo. Jeg ville i alle fall forsøkt det. Og som du også nevner, dødpunktet under viftesenteret vil jo også elimineres. Nå er antakelig senteret på den vifta relativt lite, men likevel..... Jeg ville i alle fall forsøkt det, en shroud er jo ikke så vanskelig å lage. Nesten rart at ikke Traskas&Co har vurdert det? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Tror nok ikke de har tenkt på det. selv om shrud alltid er på sin plass Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Nettopp Kverna, det kan aldri skade! Av og til må man riktignok av plasshensyn forsake en slik løsning, men generelt sett er det absolutt å foretrekke. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 tror ikke jeg får noe særlig plass til shruds i min pc Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Om du ikke får plass, så skaff deg plass! Det er bare å bruke fantasien..... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 følg med her så skal vi se hva jeg klarer http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=407323 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Glimmers! Kan gjerne innrømme at jeg til nå har gått glipp av den der. 320 timer´s baderomsoppussing får ta skylden, ikke så lett å følge med på alt. Ellers, så har jeg lagt inn en kommentar der også...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå