crapgame Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 cpuen min ligger hvis jeg f.eks driver på netter eller lignende på mellom 40-45 grader noe som er godkjent, men når jeg f.eks skal se en film, brenne en cd/dvd stiger den spesielt når jeg skal brenne til opp mot eller over 60 grader noe som gjør meg nervøs og jeg stopper brenninga siden jeg ikke vil at den skal svi seg. noen som vet hvorfor eller hvordan jeg kan unngå dette? uten å bruke en formue. hva bør tempen på cpu ligge på mens jeg f.eks spiller , brenner eller ser på en film? noen som vet hvor jeg kan finne ut tempen på gpu`en min? har Shappire 9800pro Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 hehe.. std. kjøler? vis det er det så burde du bytte.. (mange tråder ang det, så bare søk). kjølepasta? ikke at det har noe serlig med saken å gjøre.. en cpu svir seg ikke på 60'C vøttø.. bare se på de gamle amd prosessorene.. de lå jo på 60'C på idle men bytt kjøler vis du har orginal.. det er en stor forskell.. skjermkort uten innebygd sensor er det vanskelig å måle temp på.. legg en sensor rett ved core under kjøleren.. du har sikkert en vifte styring som har enn sånn en... Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 hehe.. std. kjøler? vis det er det så burde du bytte.. (mange tråder ang det, så bare søk).kjølepasta? ikke at det har noe serlig med saken å gjøre.. en cpu svir seg ikke på 60'C vøttø.. bare se på de gamle amd prosessorene.. de lå jo på 60'C på idle men bytt kjøler vis du har orginal.. det er en stor forskell.. skjermkort uten innebygd sensor er det vanskelig å måle temp på.. legg en sensor rett ved core under kjøleren.. du har sikkert en vifte styring som har enn sånn en... hehe. klar over at det er mange emner rundt dette, men problemet mitt er at jeg har ikke en std. kjøler men en Mist kjøler med en papst vifte og kjølepasta på cpu`en. den har tidliger ligget på rundet 40-48 selv når jeg har brent, spillt eller noe annet, men nå i det siste har tempen steget veldig og jeg er klar over at den ikke svir seg ved 60grader, men den bare fortsetter å stige hvis jeg ikke stopper og det er det som gjør meg bekymret. derfor lurer jeg på om noen har noen ide om hva som kan være årsaken. vet at det på de nyere 9800pro`ene tempmåler innebygget, bare vet ikke hvordan jeg finner den. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 De temperaturene der er ikke så gale! du trenger ikke å bekymre deg enda! Lenke til kommentar
havfal Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 det er ikke noe krise med den tempen. tåler mye mer, men det trenger du nødvendigvis ikke å utsette den for Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Som de sier her, så er det ikke noen krise, selv har jeg hatt en Intel CPU som hadde omtrent samme temperaturer som deg i nesten 1 år, og har ikke hatt noen problemer med den enda iallefall (Bruker den idag, men med annen kjøling). Har du bra luftflyt i kabinettet? Kan være pga. det er litt varmere i været, men det var jo noe enormt med stigning. Har du rensket kjøleren for støv etc? En kjøler fra Zalman 7000 kunne nok hjulpet på en del på tempen. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 hvis du har en AMD athlon xp, så kan jeg opplyse deg med at de tåler 110grader før det skjer noe. hvis tempen stiger 20grader kun fordi du brenner så er det en kjanse for at det er noe galt... kanskje kjernen på Cpuen er skadet? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Profilen til crapgame inneholder maskinvare spesifikasjoner. Abit is7intel p4 2.6 ghz 2*120GB seagate 2*512mb twinmos 128mb Shappire 9800 pro PX-708A dvd-brenner Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Min P4 3,[email protected] ligger på 60 grader når jeg spiller osv. no prob. det. Tror ikke det er tempratursensor på ditt kort. det er i allefall ikke på mitt 9600 non-pro. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 noen som vet hvorfor eller hvordan jeg kan unngå dette? uten å bruke en formue. Vell, du kan skifte cpukjler. Evt skaffe deg noe vifter til luftgjennomstrøming i kabbise. Men om du ikke er så villig til å bruke penger er jo definitivt den beste måten å få ned tempsene på, rett å slett å slenge av kabbisdøra! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 i mitt tilfelle, synker system tempen med +-10grader uten sidedøra på Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Jeg har P4 2.8GHz HT. Den ligger på ca 40-45 C Når den omtrent ikke belastes.. Stiger til ett sted rundt 60-70C Under spill osv. CPU'en til en kammerat av meg lå på 65C Uten belasting! Og 80-90C Under spilling osv. Dette er en P4 3.2 Prescott. De tempraturne hadde han i flere måneder. Tror det var kjølekremen som var problemet (for lite kjølekrem eller noe).. Nå har han hvertfall skiftet kjøleribbe, vifte og pasta. Men det var litt sent å gjøre det nå. Den CPU'en fungerer ikke like bra lenger, men den fungerer... Han får noen (få) hundre score mindre i 3Dmark 05 enn en av kameratene hannes med samme CPU (som er ustekt). Så han skal bytte CPU'en snart.. Den har en tendens til å hakke spill litt osv... Endret 23. april 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå