Gå til innhold

Er dette riktig av butikken?


Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg i nærheten av å studere juss, men jeg mener å huske at ved heving av kjøp etter forbrukerkjøpsloven pga. mangler har du krav på renter?

 

Du er en j... kverrulant, og det vet du. :!: Keep up the good work! Bra at noen tar jobben med å holde forbrukerrettighetene i hevd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

betaler du 19000 kroner for en laptop, der butikken er kjent med at du ønsker maskin med god batteritid, og maskinen knapt greier 4 timer i standby så forteller det deg at noe ikke stemmer.

 

Her handler det om hva som er rimelig å forvente.

 

En butikk som reklamerer med 256mb cache rammes av markedsføringsloven § 2 fordi det er villende reklame å si at en maskin har vesentlig bedre ytelse enn den faktisk har.

Når folk roper hurra for 2mb, så antar jeg at 128 ganger forbedring er haleljua :p

 

Nå er det også hva som må ansees som rimelig. Det er rimelig å forvente at en innvestering til 19 000 kroner holder det den lover, eller er i nærheten av det. Men å få 50% mindre batteritid er alt annet enn rimelig.

 

JA! jeg er kverrulant, og stolt av det ;)

 

 

ps! har for vane å hevde til en butikk at dersom telefonen min holder en dag, og jeg lar den bare ligge der, så er det noe som ikke stemmer. Men dette må sees i sammenheng med alder osv osv.

Min M65 holder knapt to dager, den er 2 mnder. Den burde vært levert på service, men det har jeg glemt :innocent:

Lenke til kommentar

For å si det slik så er 4 timer standby svært bra for en laptop, tror ikke det finnes noe særligbedre alternativer. Synes du er på grensen til grinete, 110kr er ikke all verden, greit nok at det er en prinsipp sak, men hvis du hadde brukt all den tiden du nå bruker på reklamering på eks programering så hadde du kunnet lage en total linux distro eller 2 :p

 

Loven er ikke helt 100% klar når det gjelder reklamasjon og tilbakebetaling av frakt. Derfor så er det varierende hva de enkelte butikkene gjør. Det er ofte at det variere hvilket produkt du har kjøpt det hender at leverandøren betaler denne portoen til butikken.

 

Du er en av de sikkert en av de kundene, folkene i butikken synes er vanskelige. Husk de må også tjene til livets opphold.

Lenke til kommentar

min powerbook fikset bedre faktisk. Den nye Cl56 greier også bedre faktisk.

Om du syns jeg er grinete så greit for meg. Sier reklamen at tingen skal ditt og datt, så skal den da søren greie det og :p

 

ja jeg er vanskelig, fordi jeg forventer at det jeg kjøper funker.

 

D70en min funker enda den :p samme gjør store deler av det jeg eier. Bare mobilene som er av dårlig kvalitet (som eksempel)

Lenke til kommentar

Bestbuy= expert= :thumbdown:

 

Er det butikker jeg skyr er det expert buitikker, dårlig kundeservice når det er feil på ting og de lyver deg rett opp i trynet. dessuten er de overpriset :)

 

jeg hadde akkurat samme problem, de lyvde som fy på batteritiden. Men jeg tok innersvingen på dem, tror de undervurderer sine kunder ja

:tease:

 

Setter opp en liten hjelp til deg jeg basert på fakta (fra den røde boken min :innocent: ) :

 

Jeg viser til tidligere mail korrespondanse der dere har nektet meg å få returportoen dekket samt å truet med å lage en sak ut av min forsikringsavtale. Jeg vil derfor kreve refundert kr xx xxx for min pc, kr 1200 for forsikringen jeg tegnet på denne pcen, utgifter jeg har hatt i forbindelse med min reklamasjon kr 110 (må dokumenteres av deg Christian86) samt renter siden første reklamasjonsdato på 8,75% og til betaling skjer. Til sammen NOK yy yyy,-

 

Dette begrunner jeg med følgende:

 

Forbrukerkjøpsloven av 21 juni 2004 nr. 34 8heretter kalt fkjl.) vil på dette kjøpet gjelde da dette er et forbrukerkjøp jfr. fkjl. § 1 (1).

 

Etter fkjl. § 50 (2) første punktum har dere plikt til å betale rente fra den dagen jeg første gang reklamerte, renten skal være i henhold til lov om forsinket betaling m.m av 17 des. 1976 nr 100. Pr. dags dato på 8,75%.

 

Min rett til å kreve refundert portoutgifter med kr. 110 er i fkjl. § 30 (1).

 

 

Hvis dere ikke innen den dd\mm-åååå setter inn NOK zz zzz på min konto nr. kkkk.kk.kkkkk i bbbb bank eller hvis jeg ikke hører noe fra dere skriftlig innen denne dato vil jeg videresende saken til forbrukerrådet og om nødvendig forbrukertvistutvalget.

 

MVH

 

Christian86

(sign.)

 

 

:w00t:

 

Lykke til, dette blir lett. Samfunnet trenger flere som deg, er sånn selv i grunn hvis ikke butikken er skikkelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...