kjaure Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 DVD-en bråker MYE! Min DVD spiller båker også ganske mye. Hele underlaget til bærbaren rister og det høre ut som det er en mixmaster. Lenke til kommentar
Sherekan Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det ble sagt lengre opp i tråden her at det vanket en test av denne maskinen (var det var HW?). Lurte på hvor denne testen blir av. Fra det jeg leste virket det som testen var igang. Siden den som nevnte det posta noen Ett-eller-annetMark resultater. Lenke til kommentar
px Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) hvis du søker på gericom 1st supersonic pci e så får du opp en del tyske tester, uten pci e er det bare navnet på en laptopserie fra gericom. test: http://www.chip.de/artikel/c1_artikel_14719633.html de nevner at skjermen er treg (93 ms???), men for meg spiller ikke det noen rolle, skal koble den opp til 19" lcd uansett når jeg skal spille... Bare en ting jeg lurer på, laptoper med widescreen, støtter de 1280x1024 på vga-utgangen? og noen ganger er det sånn at de bare støtter 3d-akselerasjon på hovedskjermen.... noen som vet om det er tilfellet her? skulle ønske denne var svart og mindre, da hadde den vært perfekt. Kommer til å kjøpe den uansett, men min neste skal være ultraportabel med minst go 6600.. Endret 27. april 2005 av petter; Lenke til kommentar
eduus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 snakket med mpx og de mente at en acer pc er bedre i måten den er bygd på. er visstnok endel mer støy og ustabilitet i pc'er man bygger selv... stemmer dette? Lenke til kommentar
Sherekan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 snakket med mpx og de mente at en acer pc er bedre i måten den er bygd på. er visstnok endel mer støy og ustabilitet i pc'er man bygger selv... Tja, en sleip selger ville vel sagt det, for Acer koster jo skjorta mer sikkert. Men den koster jo en del mer som regel pga noe. Acerne skal være generelt ålreit bygd. Sitter å vurderer en KN1 selv nå, må bestille til uka. Men savner å høre om det er noen irritasjons momenter med den. Men nå står det at den ikke er på lager enda, så det forklarer jo hvorfor ikke så mange har skrevet erfaringene sine her, siden sikkert ingen har den enda. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Bludern driver og hinter om at en test er rett rundt hjørnet, men når den kommer er vanskelig å si. Lenke til kommentar
eduus Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 en acer med relativt like spes. koster ikke noe særlig mer. har hørt rykter om at kn1 skal bråke og er dårlig bygd men at den yter veldig bra. jeg går for aceren. skal bestille nå. for har man egentlig bruk for 128mb skjermkort? Lenke til kommentar
gammel_traver Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg har en KN1 barebook, sannsynligvis fra samme kanal som MPX. Maskinen kommer fra Actebis, som er en av de største data distributørene. Maskinene er importert av Bmobile i Danmark (www.bmobile.dk). Der finnes drivere og informasjon. Noen andre linker for drivere er http://sabioproducts.com/support/drivers/KN1/ og http://213.129.251.200/NOTEBOOK/1stSupersonicPCIE-KN1/. Jeg nevner dette for drivere og bios har en tendens til å være vanskelig å fa tak i til Quanta maskiner. Jeg har litt er faring med Aopen 1558, så del blir noen sammenligninger med den. Kvalitetsinntrykket og utseendet er bedre på KN1. Dekselet til skjermen er som nevnt i andre tester, litt mykt og plastikkaktig. Ellers er KN1 maskinen OK. Den er ikke så fancy, men har ett enkelt og minimalistisk utseende. Den er veldig stille, viften går ikke i det hele tatt når maskinen blir brukt til Office og surfing o.l. Noen ganger starter viften og går ca 15 sec før den skrur seg av. Viften går selvfølgelig på dersom CPU/grafikk belastes. Problemet med maskinen er at den blir veldig varm under, skulle ønske viften gikk på lav hastighet på batteri, slik at varmen ble transportert ut av maskinen. Det er spesielt under grafikkortet den blir varm. GPUen ligger på opp mot 80C, og det er faktisk fare for å brenne seg. Håper en firmware eller driver oppgradering til GPU kan fikse dette. Skjermen er etter min mening veldig god, mye bedre enn 1558. Har ikke prøvet den så mye til spilling, men til det jeg har prøvet var den helt fin. Maskinen bruker som kjent 915 brikkesettet, sum kun har en PATA kontroller, så både disk og DVD brenner er på samme kontroller. Detter er sannsynligvis grunnen til at maskinen har problem med Seagate og Western disker. Jeg har Western og da får jeg ikke DVD og disk til å fungere samtidig. Dette tror jeg blir fikset med en Biosoppdatering, men det er irriterende. Jeg har hatt lignende problem med dette på andre PCer med 915 brikkesett, så det er vel en svakhet med brikkesettet. Hvis noen andre med samme maskin har andre erfaringer, er jeg veldig intressert i å høre fra dere. Kan jo hende det er noe galt med min maskin når det gjelder varutvikling fra GPU. Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Bludern driver og hinter om at en test er rett rundt hjørnet, men når den kommer er vanskelig å si. Brudern?? Noen som ev kan tipse meg om en maskin i samme spesifikasjon/prisklasse, gjerne billigere Har sittet og siklet litt på Mpx sin KN1 ja... for den så jo rå ut i forhold til pris.... Veldig kjekt om selve laptop'n er stilfull da ! Lenke til kommentar
px Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 http://psdata.no/ps.asp?it=112330&mlevel=090400 Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Ja du sier noe der petter... hvorfor i svarte har jeg ikke sett på de... vet jo om de maskinene fra PS... Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 hvor stor forskjell er det på nVidia 6600 MXM og nVidia 6600 GO Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Det er samme skjermkort. MXM er et begrep for utbyttbar skjermkort for bærbare. Endret 22. mai 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå