Gå til innhold

MPX Notebook KN1

kjaure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at alle spilltestene kjørte flytende på nativ oppløsning. Det er jo bra! Men hvordan blir spill som ikke støtter widescreen på en slik skjerm? Blir bildet strukket, eller blir det svarte kanter på sidene?

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Jeg har widescreen på min bærbar og når jeg spiller Call Of Duty så blir alt bredere.....men jeg synes det er helt ok å spille slik...Det blir ikke sort på sidene på min pavilion.

Det var ganske nice score du fikk på grafikkytelsen.

Endret av kjaure
Lenke til kommentar

Mine 3dMarks 1,73GHz, 1 gig minne

Ut av boksen-drivere

3dMark05 (1024x768) = 2243

3dMark05 (1280x800) = 2072

Installerte nye skjermkortdrivere. 71.89 var siste offisielle drivere fra nvidia. Det går ikke an å laste ned drivere fra Nvidias side, og de henviser til leverandør av notebook for drivere. Quanta er kanskje verdens største notebook-produsent, men de har også verdens dårligste hjemmeside. Ikke noe hell der.

Fant nye drivere på laptopvideo2go.com.

Med nye drivere (71.89):

3dMark05 (1024x768) = 2494

3dMark05 (1280x800) = 2253

Alle spill jeg har prøvd til nå virker bra med høyeste innstilling. Har ikke funnet klokkefrekvens på GPU og GPU-minne noen plass, men ser ingen grunn til å overklokke.

Selve maskinen virker godt sammensveiset. Man kan også justere skjermen uten at hele maskinen følger etter. Ingen knirking.

Viften går omtrent annethvert minutt, og da går den fra 5 til 20 sekunder. Synes ikke det er plagsomt. Kjører heller ikke Speedswitch eller lignende.

Verdens mest idiotiske plassering av viften. Ligger på venstresiden (se bilde tysk test), så hvis man har maskinen på fanget "kveler" man den. Den ene esken som fulgte med funker heldigvis fint som underlag.

DVD-en bråker MYE!

Batteri: Litt over 2 timer aktiv bruk (installasjon, spill, etc.), 2 og en halv time med WLAN, surfing

Lenke til kommentar

Hei... har lest ein del om denne maskinen på tyske sider der den går under namnet Gericom 1st Supersonic...

Det eg har funne ut er

- at Batteritida varierer frå 1,5 t opptil 3 t ved vanleg bruk i motsetning til 4,5 t som er opplyst frå mpx.no

- Vifta bråkar ein del under men at under normalt bruk som surfing kan det så vidt merkast...

-Skjermen som sit i den reflekterar ein del og kan vere vanskelig å sjå på i kraftig lys

- Loket har ein litt plastikk følelse som verkar billig men at resten av maskina virkar solid

Dette er minusa med denne maskina i følge desse sidene. Veit ikkje om desse maskinene er identiske med mpx sin men går ut ifrå det sidan begge er basert på qnote sin kn1 modell.

Er det nokon som kan bekrefte eller avkrefte desse punkta eller eventuelt har funne ut andre ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...